Bij de vestiging Haarlem hebben we zeer recentelijk deze slaapbank gekocht. Omdat de 3 pakketten te groot waren hebben we deze na aankoop bij de transportbalie aangeboden.
Na het invullen van de formaliteiten bleek dat onze postcode buiten de "regio" postcodes te vallen. Hierdoor moesten we €39 betalen. We vroegen wanneer ze de bank zouden afleveren. De medewerkster keek in het systeem en 2 dagen later kon hij mee op transport. Deze dag kwam ons vwb werk heel goed uit.
We konden dan op de dag zelf bellen of op internet kijken hoe laat de bezorger ongeveer zou komen.
Op de dag van de verwachte levering belde ik om een indicatie te krijgen hoe laat ik de bezorger kon verwachten. Eenmaal door het keuzemenu kende het systeem onze postcode en huisnummer niet! Ook even via transportservice.nl gekeken en ook daar was niets bekend. Daarna gebeld en wat bleek, er stonden 2 vrachtbrieven in het systeem waarvan de eerste met leverdatum 01-01-1900
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Op de tweede stond dat het om levering + montage. Om montage hadden we niet gevraagd. Ook stond de leverdatum 2 dagen later dan gepland. De mevrouw aan de telefoon reageerde met "wat vreemd"
Daarna wilde ze me het telefoonnr geven van de transporteur. Daarop reageerde ik met "dan moet ik daar mijn hele verhaal weer opnieuw doen" De vriendelijke mevrouw besloot me door te verbinden met een collega. Deze mevrouw is gaan bellen en na 25 minuten kon het niet anders dan de 2 dagen later geplande datum.
Ik vertelde dat dit slecht uitkwam vanwege nachtdiensten. Bovendien zag ik de bui al hangen met een vroege levering!
Hierna belde ze met het transportbedrijf en die hebben er een melding van gemaakt.
Waar wij verbolgen over zijn is dat je in de winkel een afspraak maakt voor levering op een vrije dag, de baliemedewerkster maakt een fout en wij zijn daar de dupe van.
We hebben geprobeerd om een klacht in te dienen en om de gemaakte transportkosten terug te krijgen. Hier wilde Ikea niet aan.
Dit is natuurlijk niet de manier om met klanten om te gaan en zeker niet als de fout duidelijk bij het bedrijf zelf ligt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Met vriendelijke groet, Otto