Ziggo doet maar wat
Geplaatst: 25 mar 2009 14:36
Helaas kun je niet kiezen van wie je een signaal wilt bij televisie. Je bent gebonden aan handen en voeten. Het zou een verbetering betekenen in kwaliteit en tot minder arrogantie leiden.
Voorbeeld:
Ik bestel digitale tv en kom er dezelfde dag achter dat mijn keuze te voorbarig was. Ik had geen HD kastje besteld en bij Ziggo zou het minimaal 2 wekene duren. Ik belde daarop dezelfde dag terug met het verzoek om te annuleren (binnen 2 uur zelfs) zodat ik het kastje in de winkel kon halen.
Dat kon niet meer, besteld is besteld werd mij verteld. Toen ik daarop een klacht indiende bij Ziggo per mail, kreeg ik als antwoord: weiger het kastje aan de deur en ga een kastje halen in de winkel.
Zo gezegd zo gedaan. Kastje geweigerd en kaart ingestuurd met het verzoek dat ik Z1, Z2 en HD wilde ontvangen. Kreeg nog wel een keer bericht dat het kastje nog enige tijd op zich liet wachten.
De eerstevolgende brief sprak ervan dat ik Z1 en HD had besteld, over Z2 werd niet gesproken. Dan maar Z2 oer internet bestellen. 2e brief dat dat in orde kwam. De 3e brief die ik kreeg ging over het feit (3 weken nadat ik de brief had ontvangen dat ik digitaal had van Ziggo) dat ik volgenens de gegevens bij Ziggo analoog keek en dat ik beter over kon gaan op digitaal. De 4e brief (weer een paar dagen later) ging over het feit dat zij (Ziggo) niet wisten welke decoder ik had.
Dat waren al 4 brieven in 5 weken tijd. Let wel, ik had nooit getekend aan de deur voor het kastje en de TNT bode heeft deze weer meegenomen. Toch kreeg ik korte tijd later (na alle brieven) de afrekening en zag dat ze toch maar een decoder hadden afgeschreven a 99 euro.
Toen ik belde konden ze eigenlijk niet geloven dat ik niets ontvangen had en op mijn verzoek op dan maar de handtekening te tonen haalden ze bakzeil. Als het goed is storten ze de komende maand de 99 euro terug. De 10 euro bezorgkosten niet want IK had immers de bode laten komen.
Afin, ik laat dat maar zitten. Ben benieuwd of ze de 99 euro na een maand terug storten. Indien dit niet gebeurt moet ik helaas toch mijn rechtsbijstand inschakelen.
Wil aangeven dat het er een zooitje is en dat er helaas geen keuze mogelijk is net zoals met ADSL.
Voorbeeld:
Ik bestel digitale tv en kom er dezelfde dag achter dat mijn keuze te voorbarig was. Ik had geen HD kastje besteld en bij Ziggo zou het minimaal 2 wekene duren. Ik belde daarop dezelfde dag terug met het verzoek om te annuleren (binnen 2 uur zelfs) zodat ik het kastje in de winkel kon halen.
Dat kon niet meer, besteld is besteld werd mij verteld. Toen ik daarop een klacht indiende bij Ziggo per mail, kreeg ik als antwoord: weiger het kastje aan de deur en ga een kastje halen in de winkel.
Zo gezegd zo gedaan. Kastje geweigerd en kaart ingestuurd met het verzoek dat ik Z1, Z2 en HD wilde ontvangen. Kreeg nog wel een keer bericht dat het kastje nog enige tijd op zich liet wachten.
De eerstevolgende brief sprak ervan dat ik Z1 en HD had besteld, over Z2 werd niet gesproken. Dan maar Z2 oer internet bestellen. 2e brief dat dat in orde kwam. De 3e brief die ik kreeg ging over het feit (3 weken nadat ik de brief had ontvangen dat ik digitaal had van Ziggo) dat ik volgenens de gegevens bij Ziggo analoog keek en dat ik beter over kon gaan op digitaal. De 4e brief (weer een paar dagen later) ging over het feit dat zij (Ziggo) niet wisten welke decoder ik had.
Dat waren al 4 brieven in 5 weken tijd. Let wel, ik had nooit getekend aan de deur voor het kastje en de TNT bode heeft deze weer meegenomen. Toch kreeg ik korte tijd later (na alle brieven) de afrekening en zag dat ze toch maar een decoder hadden afgeschreven a 99 euro.
Toen ik belde konden ze eigenlijk niet geloven dat ik niets ontvangen had en op mijn verzoek op dan maar de handtekening te tonen haalden ze bakzeil. Als het goed is storten ze de komende maand de 99 euro terug. De 10 euro bezorgkosten niet want IK had immers de bode laten komen.
Afin, ik laat dat maar zitten. Ben benieuwd of ze de 99 euro na een maand terug storten. Indien dit niet gebeurt moet ik helaas toch mijn rechtsbijstand inschakelen.
Wil aangeven dat het er een zooitje is en dat er helaas geen keuze mogelijk is net zoals met ADSL.