LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerbehoud HI - zomaar 3 maanden extra opzegtermijn.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
basv

Nummerbehoud HI - zomaar 3 maanden extra opzegtermijn.

Ongelezen bericht door basv »

Ik wilde van HI naar T-Mobile. HI zegt dat we nu 3 maanden extra opzegtermijn hebben en dus 3 maanden dubbele kosten (HI loopt ongevraagd door en T-Mobile ook).

Nu zitten we zonder mededeling aan 3 maanden extra abonnement vast!

We hebben op tijd opgezegd bij HI en daarna pas nummerbehoud aangevraagd.

We hebben met HI gebeld en die zegt dat er een fout is gemaakt en daardoor heb je automatisch 3 maanden extra opzegtermijn!!
Heeft iemand dat wel eens meegemaakt. Het is toch diefstal?

T-Mobile EN HI doen alsof die drie maanden heel normaal zijn en vinden het maar raar dat we dat niet wisten.

HELP Dit kan toch niet???

Bas.

jelle.

Re: Nummerbehoud HI - zomaar 3 maanden extra opzegtermijn.

Ongelezen bericht door jelle. »

Wanneer heb je opgezegd, wanneer nummerbehoud opgevraagd en wat is er mislukt en waneer?

Hier kan natuurlijk niemand iets mee

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Je moet nooit eerst opzeggen en dan nr behoud aanvragen. Het beste is nr behoud aanvragen en hun laten opzeggen. Of geen nr behoud dan ben je gelijk vanaf :D

markhoeijmakers

Ongelezen bericht door markhoeijmakers »

Hey

Heb dit probleem ook gehad met kpn, mijn abonnement was afgelopen op 14 december 2008. Ik dus al in september opgezegd omdat er een opzegtermijn van 3 maanden is. Ben in december gaan kijken naar welke provider ik wilde gaan. Na het vinden van een andere provider heb ik een abonnement aangevraagd met nummerbehoud en doorgegeven dat dit nummer op 15 december 2008 mag worden overgezet.

Na deze aanvraag blijkt dat mijn nummer pas februari 2009 vrijgegeven wordt door kpn. Wat blijkt nu dus fout te gaan, als de nieuwe provider een verzoek voor nummerbehoud doet gaan ze (kpn) dan pas tellen met de opzegtermijn van 3 maanden. Zijn mijn opzegging van 3 maanden geleden dus helemaal vergeten.

Ik aan mijn nieuwe provider doorgeven dat ze mijn nummer op 15 december 2008 moesten overzetten. Na een paar dagen kreeg ik het bericht dat dit gelukt was.

Maar toen ik in december de factuur van kpn kreeg stond hierop vermeld dat ik 4 dagen te vroeg mijn abonnement had opgezegd, dus kreeg ik een boete en administratiekosten. Heb toen een mail gestuurd naar de klantenservice en verteld dat ik mijn abonnement 3 maanden voor het einde van mijn contract heb opgezegd en dat op mijn contract de datum 14 december 2008 staat. Heb hiervan een kopie meegestuurd. Het duurde wel een paar weken voordat ze precies snapte dat zij fout zaten. Heb dus maar voor de zekerheid het afgeschreven bedrag gestorneerd en het juiste bedrag overgemaakt (dus zonder boete admkosten).

Als ik jou was zal ik het volgende doen:
- heb je nog een bewijs van deze opzegging (brief), hier een kopie van mailen naar klantenservice
- stuur een kopie van je contract van hi naar klantenservice waar staat wanneer je abonnement is afgelopen, dit in combinatie met je bewijs van tijdig opzeggen moeten zij toch hun fout inzien
- als je zeker weet dat je in je recht staat zou ik de automatische incasso van hi storneren, dan moet je wel niet meer bellen met hi

succes!!

Mark

Gesloten