Volgens de specificatie jaarnota (apart opgevraagd, wordt niet meer standaard verstuurd) heb ik 2x € 81,04 en 10x € 171 aan maandelijkse termijnen betaald, in totaal € 1872,08.
Op het overzichtsblad staat bij "reeds in rekening gebracht" overigens een bedrag van € 1832,08, hetgeen niet overeenkomt met de specificatie.
In werkelijkheid is op de jaarnota 2008 een bedrag van € 168,72 verrekend als "nieuwe termijn", en heb ik acceptgiro's ontvangen voor resp. 1x € 168,72, 2x € 171,- en 9x € 165,-, in totaal € 1999,44.
Volgens de jaarnota moet ik € 308,95 betalen (incl. een nieuwe termijnnota van € 175,45.
Als ik het totaal van de jaarnota (€ 1965,58 ) van het bedrag aftrek dat ik heb betaald zou ik € 33,86 moeten terugkrijgen, nieuwe termijnnota er bij opgeteld kom ik op een te betalen bedrag van € 141,59.
Dit is nu het vierde jaar op rij dat Eneco met de afrekening zit te stunten, ik word er een beetje moe van om én administratiekosten te betalen én ook nog 's zelf aan Eneco te moeten doorgeven hoe het wél moet...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco kan niet rekenen...
Re: Eneco kan niet rekenen...
* update *
Bovenstaande heb ik ruim 2 weken geleden schriftelijk aan Eneco medegedeeld met het verzoek om correctie. Eneco heeft niet gereageerd.
Morgen gaat er een briefje de deur uit met een verwijzing naar mijn vorige schrijven en nog één week om te reageren, voordat ik de zaak aan de geschillencommissie voorleg.
Ik word zo moedeloos van die club (en ik kan er niet bij weg ook: warmte klant dus sowieso gebonden)
Bovenstaande heb ik ruim 2 weken geleden schriftelijk aan Eneco medegedeeld met het verzoek om correctie. Eneco heeft niet gereageerd.
Morgen gaat er een briefje de deur uit met een verwijzing naar mijn vorige schrijven en nog één week om te reageren, voordat ik de zaak aan de geschillencommissie voorleg.
Ik word zo moedeloos van die club (en ik kan er niet bij weg ook: warmte klant dus sowieso gebonden)
Als je niet automatisch betaalde kunnen er acceptgiro kosten bij zitten.
Helaas heb je met stadswarmte geen keuze.
Maar de stroom mag je dan wel elders nemen als ze het niet oplossen.
Er zijn genoeg die U graag als klant willen en zo pak je ze terug.
Helaas heb je met stadswarmte geen keuze.
Maar de stroom mag je dan wel elders nemen als ze het niet oplossen.
Er zijn genoeg die U graag als klant willen en zo pak je ze terug.
De administratiekosten zijn gespecificeerd en correct. Er zit een verschil in wat men als ontvangen bedragen specificeert en wat ik daadwerkelijk d.m.v. acceptgiro's heb betaald. Gelukkig maar dat ik niet automatisch betaal, want dan zouden ze waarschijnlijk ook de verkeerde bedragen van mijn rekening boeken, zie dan maar dat je je teveel betaalde geld terugkrijgt...Als je niet automatisch betaalde kunnen er acceptgiro kosten bij zitten.
Overigens is het in de meeste gevallen niet aantrekkelijk om alleen je stroom ergens anders af te nemen, de meeste aanbiedingen (ook die van Eneco zélf) zijn namelijk gebaseerd op "stroom en gas".
zoals je op de jaarrekening van Eneco kan zien staat daar:
reeds in rekening gebrachte maandtermijnen.
Dus ze zeggen niet: reeds betaalde termijnen.
Mogelijk heeft eneco ook andere kosten in rekening gebracht vanwege te late betalingen. Of mogelijk andere kosten.
ik zou zeggen, laat Eneco eerst eens met een reactie en uitleg komen alvorens te zeggen dat ze niet kunnen rekenen.. Als je dit forum leest zie je dat Eneco ook fouten maakt, maar vergeleken met andere (grote) maatschappijen komen zij hier toch een stuk minder aan bod...
Ik ben al jaren tevreden klant...
Dus ze zeggen niet: reeds betaalde termijnen.
Mogelijk heeft eneco ook andere kosten in rekening gebracht vanwege te late betalingen. Of mogelijk andere kosten.
ik zou zeggen, laat Eneco eerst eens met een reactie en uitleg komen alvorens te zeggen dat ze niet kunnen rekenen.. Als je dit forum leest zie je dat Eneco ook fouten maakt, maar vergeleken met andere (grote) maatschappijen komen zij hier toch een stuk minder aan bod...
Ik ben al jaren tevreden klant...
Indien dat zo is, moeten ze dat specificeren, vind je ook niet? Het is overigens niet zo...Mogelijk heeft eneco ook andere kosten in rekening gebracht vanwege te late betalingen. Of mogelijk andere kosten.
de "reeds in rekening gebrachte" maandtermijnen wijken af van de termijnen waar Eneco mij acceptgiro's heeft verstuurd (die alle binnen de daarvoor gestelde termijn zijn voldaan).zoals je op de jaarrekening van Eneco kan zien staat daar:
Ik heb Eneco tweemaal schriftelijk om een reactie verzocht maar daar geen reactie op ontvangen. Om problemen te voorkomen heb ik uiteindelijk zélf maar à 10 ct per minuut de Klantenservice gebeld.ik zou zeggen, laat Eneco eerst eens met een reactie en uitleg komen
Na 20 minuten kwam de - overigens zeer vriendelijke - dame er niet meer uit en heeft het gesprek overgedragen aan een - ook zeer vriendelijke - collega die ook door de bomen het bos niet meer zag, maar wel aanbood het rustig uit te zoeken en mij terug te bellen (ik zat inmiddels al 30 minuten aan de telefoon).
De uitleg was als volgt:
Op de 4e (jawel u leest het correct: vierde) correctienota van vorig jaar zijn per ongeluk de al betaalde bedragen voor Elektra (let wel: niet die voor Stadswarmte) in mindering gebracht op het totaalbedrag van het lopende jaar, dit is een interne verrekening geweest waar op de jaarnota niets over gespecificeerd staat.
De acceptgiro's vermeldden het door mij (via Mijn Eneco) gewijzigde maandbedrag, de jaarnota vermeldde het originele door Eneco vastgestelde bedrag, ook hier zat dus een verschil in dat op de jaarnota is verrekend maar niet gespecificeerd.
Al met al heeft ook het terugbel-gesprek nog 30 minuten in beslag genomen en heb ik uitleg gekregen over bedragen die uiteindelijk wel herleidbaar/reproduceerbaar zijn, maar die absoluut niet op de jaarnota gespecificeerd zijn.
Het niet reageren van Eneco op 2 schriftelijke verzoeken vind ik niet echt netjes, het feit dat ik voor het 4e jaar op rij een onduidelijke dan wel niet kloppende jaarnota krijg vind ik ook nogal onzorgvuldig.
Tenslotte vind ik het vreemd dat alle kosten Stadsverwarming onder het kopje "overige" worden geschaard (ongespecificeerd) en dat ik voor inzicht in de kosten zelf om een specificatie moet vragen omdat Eneco die niet meer standaard verstrekt.
Ik ben overigens al 20 jaar klant bij Eneco, maar "we gaan vooruit" vind ik wel erg eufemistisch.
eneco heeft ook een klachtenprocedure (zelf een keer een klacht gemeld) ik zou je probleem nu daar neerleggen als ik jou was..