LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop bij leen bakker???

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
brendre
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:31

aankoop bij leen bakker???

Ongelezen bericht door brendre »

Mijn vraag is:
Is het normaal dat wanneer je een bankstel gekocht hebt bij Leen Bakker,deze direkt en volledig in de winkel betaald,zodat ze hem alleen maar hoeven te bezorgen en je dan ook niet alle poespas van pinbetaling aan de deur hebt,maar nu komt mijn vraag eigenlijk.
De bezorgers van Leen Bakker staan met het bankstel voor de deur en krijgen het niet naar binnen terwijl het hier om een standaard buitendeur gaat en een bankje als 2,5 zits dus geen grote of brede maat. De bezorgers hebben mijn betaalde bankstel weer meegenomen naar het filiaal en ik heb direkt gebeld hoe dit op te lossen is. Het antwoord van hun is gewoon dat ik nu, ook al koop ik een ander bankstel bij Leen Bakker, ik hun een bedrag schuldig ben van 30% van de aankoop. Dit zal dus inhouden dat ik ten allertijden zonder bankstel of met een nieuw uitgezocht bankstel ik gewoon 210euro kwijt ben!!!
Zijn hier misschien al meer klachten over geweest???

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: aankoop bij leen bakker???

Ongelezen bericht door 16again »

1) Aanbetaling: wettelijk mag Leen Bakker maar 50% aanbetaling vragen, volgens de eigen CBW voorwaarden zelfs maar 25%, het restant behoort bij levering betaald te worden. Gehele vooruitbetaling vragen mag gewoon niet. Als gehele vooruitbetaling niet op je eigen initiatief gebeurd is dan kan je je hierover beklagen bij de consumentenautoriteit. (helpt jou niets, bij voldoende klachten heeft Leen Bakker een probleem....)
poespas van pinbetaling aan de deur
Hoeveel poespas geeft een failliet van de winkel? Dan ben je al je aanbetaalde centjes kwijt!


2) Wie is er schuldig dat de bank niet door de deur paste? Als klant heb je de plicht om bijzondere omstandigheden (nauw portaal, draai trap etc) te melden, echter er is hier sprake van een "normale buitendeur."
Voor een leek is het moeilijk op te meten of de bank door de deur past doordat de bank schuin of staand naar binnen wordt gestoken. Soms worden de pootjes ook pas binnen gemonteerd.
Ook de winkel heeft hierin een verantwoording: In deze zijn zij de professionele partij, zij verkopen dagelijks meubels, en zij hadden het probleem simpelweg kunnen voorkomen door dit van tevoren ter sprake te brengen..


3)
Het antwoord van hun is gewoon dat ik nu, ook al koop ik een ander bankstel bij Leen Bakker, ik hun een bedrag schuldig ben van 30% van de aankoop
Dit is zeer goed aanvechtbaar: De 30% annuleringskosten zijn gebaseerd op het niet doorgaan van een verkoop waardoor het bedrijf inkomsten mis loopt. Echter, indien je een vervangende aankoop doet voor een vergelijkbaar bedrag, dan is er geen sprake meer van misgelopen inkomsten, en is er geen grond voor het vragen van annuleringskosten.
Je wil de overeenkomst niet annuleren maar wijzigen. Omdat Leen Bakker naar mijn idee mede schuldig is aan de ontstane situatie zouden zij hierin eigen gewoon mee moeten werken.


Ik zou nog eens allervriendelijkst in de winkel vragen of je niet alsnog een andere bank mag uitzoeken. Indien dit niet kan , geef dan aan dat je de gang van zaken bij de geschillencommissie wilt toetsen, en zult gaan voor:
-bij voorkeur ontbinden van de koop, doordat Leen Bakker de bestelde bank niet binnen aflevert, terwijl je niet gewaarschuwd bent dat dit niet door een normale buitendeur past
OF
-recht tot omruiling voor ander exemplaar zonder 30% extra annuleringskosten.

Paradiso
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2008 19:37

Re: aankoop bij leen bakker???

Ongelezen bericht door Paradiso »

Ook de winkel heeft hierin een verantwoording: In deze zijn zij de professionele partij, zij verkopen dagelijks meubels, en zij hadden het probleem simpelweg kunnen voorkomen door dit van tevoren ter sprake te brengen..
Voor een leek is het moeilijk op te meten of de bank door de deur past
Omdat Leen Bakker naar mijn idee mede schuldig is aan de ontstane situatie zouden zij hierin eigen gewoon mee moeten werken.
Nog nooit zoveel onzin in één post gelezen...
Dat men op dit forum anti-Leen Bakker is, moge duidelijk wezen...

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: aankoop bij leen bakker???

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Als ze een 2,5 zits niet door je door krijgen zou het wel geen normale buitendeur zijn.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: aankoop bij leen bakker???

Ongelezen bericht door 16again »

Voor een leek is het moeilijk op te meten of de bank door de deur past
.......Nog nooit zoveel onzin in één post gelezen
Een bank is nu eenmaal geen vierkante doos, waar je direct aan de afmetingen kan zien dat dit niet door de deur past.
Bijvoorbeeld zou een bank van LxHxD 250x90x90 door een deur van 80 centimeter breed kunnen door de bank schuin te houden. Dit terwijl de hoogte, diepte en lengte toch breder zijn dan de deur!

scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

Re: aankoop bij leen bakker???

Ongelezen bericht door scooby!! »

wettelijk is maximaal 25 %
wat de regels van leen bakker zijn is niet belangrijk
Hoeveel poespas geeft een failliet van de winkel? Dan ben je al je aanbetaalde centjes kwijt!
ook flauwekul, als de lb bij de cwb aangesloten is krijg je je aanbetaling terug tot max 25%
dus de volledige aanbetaling van max 25%

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: aankoop bij leen bakker???

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je had zelf vooraf moeten controleren of je aankoop wel naar binnen kon. De verkoper kent je thuissituatie niet.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: aankoop bij leen bakker???

Ongelezen bericht door 16again »

@scooby: In dit geval is 100% aanbetaalt, gaat de winkel failliet dan "dekt" de CBW voorwaarden maar 25%, de overige 75% zijn gewoon kwijt

@sjoegel:
Uiteraard kent de verkoper de thuissituatie niet, anderzijds verzuimt de winkel/verkoper te specificeren wat de minimale breedte is van een deur waar de bank door past als je hem schuin houdt.

Gesloten