LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 maal internet betalen en maar 1 aansluiting, Telford.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
henri66

2 maal internet betalen en maar 1 aansluiting, Telford.

Ongelezen bericht door henri66 »

Mijn dochter woont op kamers en heeft afgelopen jaar een internet aansluiting afgesloten bij Telford.

ZOnder hiervan op de hoogte te zijn heeft een andere huisgenoot ook een internet aansluiting afgesloten.

Hierdoor is de aansluiting van mijn dochter komen te vervallen. Maar volgens Telford is ze wel verplicht om te blijven betalen om aan haar jaarcontract te blijven voldoen.

Hoe kan dit? Telford kan toch niet een rekening indienen voor niet geleverde diensten? En voor het opzeggen van dit contract had men eerst met de eigenaar (mijn dochter) contact op moeten nemen?

War is hier tegen te doen?

Bedankt voor elke info.

mvw1975

Re: 2 maal internet betalen en maar 1 aansluiting, Telford.

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Telfort had het tweede abonnement nooit mogen opleveren. En aan de huisgenoot van uw dochter moeten mededelen dat op dit huisadres al een aansluiting geleverd is.
Telfort komt zijn verplichtingen naar uw dochter niet na. ze heeft met Telfort een overeenkomst voor het leveren van een dienst. deze dienst leveren ze niet, dus hoeft uw dochter ook niet te betalen.
Het abonnementsgeld laten stoneren en een selectieve blokkerening door de bank laten aanmaken voor het rekeningingnummer van Telfort.

Telfort verandwoordelijk stellen voor het niet leveren van de dienst. Nog een extra gelukje bij een ongeluk. Telfort heeft het tarief van internet verhoogd en dit betekent dat uw dochter zonder boete mag opzeggen.

Guardian72

Re: 2 maal internet betalen en maar 1 aansluiting, Telford.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Telford sluit haar dus af?
Hierdoor is de aansluiting van mijn dochter komen te vervallen. Maar volgens Telford is ze wel verplicht om te blijven betalen om aan haar jaarcontract te blijven voldoen.
Grote onzin.

Wanprestatie - want men levert niet.
Stuur ze een brief waarin je eist dat binnen een redelijke termijn (56 werkdagen of zo) de aansluiting niet actief is.
Indien niet, verklaar je hen in gebreke, en eist per datum van afsluiten reeds betaalde gelden terug.

Ik denk dat als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, ze je vast wel een leuke voorbeeldbrief kunnen geven, of anders kunnen helpen met het schrijven van een overtuigende eis.

Gesloten