En weer een klacht over TNTPost
Geplaatst: 29 mar 2009 13:30
Sinds "de post" over is genomen door TNT, moet ik helaas constateren dat het percentage niet/te laat bezorgde post schrikbarend is toegenomen. En vooral van/naar het buitenland.
Ik zal een aantal voorbeeldjes geven.
Ik ben geabonneerd op twee Engelse computer tijdschriften. Eén van de twee is een "Linux" tijdschrift, het ander een algemeen computer tijdschrijft. Beide tijdschriften worden door dezelfde uitgever op hetzelfde moment naar mij verstuurd. Echter, het Linux tijdschrift komt regelmatig niet aan. Zo is er een periode van 3 maanden geweest dat (Nov. 2008 t/m Jan 2009) dat dit Linux tijdschrift helemaal niet aankwam, ook nadat ze de tijdschriften nogmaals verstuurden (in totaal hebben ze het tijdschrift 6 keer verstuurd). Pas toen ze het verstuurden via een maatschappij die in Nederland niet TNTPost als partner heeft (maar SelectMail), kwam het tijdschrift weer aan. In de tussentijd ondervond ik met het andere tijdschrift - nogmaals, van dezelfde uitgever en op dezelfde momenten verstuurd - géén problemen.
Een ander voorbeeld.
Twee weken geleden moest ik 17 brieven versturen naar het buitenland (de meeste bestemd voor Amerika, een aantal bestemd voor Canada, een aantal bestemd voor Noorwegen en 1 bestemd voor Nederland). Ik heb ze allemaal op het postkantoor laten frankeren voor Priority mail (€1,80 per brief voor buiten Europa, €1,48 naar Noorwegen).
Voor Priority Mail staat voor Amerika en Canada een overkomstduur van 5-7 werkdagen. Voor Noorwegen 2-3 werkdagen.
Nu, twee weken later, zijn er van de 17 brieven slechts 3 (jawel, DRIE) aangekomen. Geen van de post bestemd voor Noorwegen (overkomstduur 2-3 werkdagen) is aangekomen, evenals de post bestemd voor Canada. Uitsluitend de brief met de nederlandse bestemming alsmede twee brieven bestemd voor amerikaanse adressen zijn aangekomen.
En helaas moet ik constateren dat dit meer regel dan uitzondering is. Ik verstuur vrij regelmatig post naar het buitenland. Ook wordt er redelijk wat pakketjes vanuit het buitenland naar mij verstuurd. En het aantal keren dat het mis gaat is werkelijk schrikbarend.
Ik heb al meerdere malen mijn klacht ingediend bij TNTPost, maar nog geen enkele verbetering gezien. Ik denk dat het tijd wordt voor de geschillencommisie.
Ik zal een aantal voorbeeldjes geven.
Ik ben geabonneerd op twee Engelse computer tijdschriften. Eén van de twee is een "Linux" tijdschrift, het ander een algemeen computer tijdschrijft. Beide tijdschriften worden door dezelfde uitgever op hetzelfde moment naar mij verstuurd. Echter, het Linux tijdschrift komt regelmatig niet aan. Zo is er een periode van 3 maanden geweest dat (Nov. 2008 t/m Jan 2009) dat dit Linux tijdschrift helemaal niet aankwam, ook nadat ze de tijdschriften nogmaals verstuurden (in totaal hebben ze het tijdschrift 6 keer verstuurd). Pas toen ze het verstuurden via een maatschappij die in Nederland niet TNTPost als partner heeft (maar SelectMail), kwam het tijdschrift weer aan. In de tussentijd ondervond ik met het andere tijdschrift - nogmaals, van dezelfde uitgever en op dezelfde momenten verstuurd - géén problemen.
Een ander voorbeeld.
Twee weken geleden moest ik 17 brieven versturen naar het buitenland (de meeste bestemd voor Amerika, een aantal bestemd voor Canada, een aantal bestemd voor Noorwegen en 1 bestemd voor Nederland). Ik heb ze allemaal op het postkantoor laten frankeren voor Priority mail (€1,80 per brief voor buiten Europa, €1,48 naar Noorwegen).
Voor Priority Mail staat voor Amerika en Canada een overkomstduur van 5-7 werkdagen. Voor Noorwegen 2-3 werkdagen.
Nu, twee weken later, zijn er van de 17 brieven slechts 3 (jawel, DRIE) aangekomen. Geen van de post bestemd voor Noorwegen (overkomstduur 2-3 werkdagen) is aangekomen, evenals de post bestemd voor Canada. Uitsluitend de brief met de nederlandse bestemming alsmede twee brieven bestemd voor amerikaanse adressen zijn aangekomen.
En helaas moet ik constateren dat dit meer regel dan uitzondering is. Ik verstuur vrij regelmatig post naar het buitenland. Ook wordt er redelijk wat pakketjes vanuit het buitenland naar mij verstuurd. En het aantal keren dat het mis gaat is werkelijk schrikbarend.
Ik heb al meerdere malen mijn klacht ingediend bij TNTPost, maar nog geen enkele verbetering gezien. Ik denk dat het tijd wordt voor de geschillencommisie.