LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
NilsvandenGoorbergh
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 11:49

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door NilsvandenGoorbergh »

Ik heb al eens een berichtje achter gelaten op dit forum over de sportschool Basic Fit. Was geloof ik de 2e die zijn klacht hier plaatste.

Maar na de hele terreur van het incasso bureau kom ik nu net als vele andere zo lees ik nu het volgende puntje tegen dat je geen bevestiging krijgt op je opzegging.
Dus je moet zelf als klant een brief sturen maar ze sturen geen bevestiging terug.

Dus kan je later nooit aantonen dat je je lidmaatschap hebt opgezegd, mocht je bijvoorbeeld weer het incasso bureau op je dak krijgen.

Oja en een smsje zoals ik hier las als bevestiging heb je verder niks aan en is zover ik weet ook niet rechts geldig.

De sportschool Basic Fit houd er in mijn ogen een beetje rare manier van handelen op na.

Verder zijn ze ook slecht bereikbaar met een postbus adres en een 0900 nummer waarbij je een bandje hoort waarna de verbinding wordt verbroken.

Hopelijk komt er een oplossing voor onze problemen met deze organisatie.


Met vriendelijke groet,

Nils.

arietbroek
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2009 20:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door arietbroek »

Heb 2 weken terug maar weer eens een brief naar het "hoofdkantoor" verzonden waardoor ik vandaag ineens een sms kreeg met de vraag bij welke vestiging ik mijn lidmaatschap had. Op zich een beetje vreemd omdat dit ook al in de brief vermeld was, maar toch meteen een antwoord terug gezonden. Krijg ik binnen 2 seconden een bericht terug dat het dan geen nut had om de opzeggingsbrief naar hun te sturen omdat die vestiging niet bij hun hoort (wel vreemd dat deze vestigigngen onder hetzelfde kamer van koophandel nummer geregistreerd staan!!!) . Vervolgens gelijk maar weer een bericht gestuurd waar ik dan wel moest zijn waarop weer gelijk geantwoord dat ze geen idee hebben omdat dit niet onder hun viel. Heb nog wel dit nummer geprobeerd te bellen maar werd gelijk naar de voicemail doorgezonden.

Verzoek aan iedereen als ze hetzelfde meemaken dit via alle mogelijke media kenbaar te maken zodat er hopelijk wat aan gedaan wordt.

mentra
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2009 19:21

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door mentra »

mensen met problemen met Basic-Fit:

Ik heb vandaag consuwijzer gesproken en zij verzekeren mij dat "wie eist, bewijst". Wil zeggen: Basic-Fit moet kunnen aantonen dat U niet zou hebben opgezegd. Verstuur één aangetekende brief (wel op tijd!) en U heeft een bewijs dat uw brief is aangekomen. Verder ligt het dan bij Basic-Fit. Maak U niet te veel zorgen: u staat in uw recht!

Verder heb ik ze opgegeven voor de koude douche bij Radar! De warme douche die ze in juni 2008 kregen was alleen voor de vestiging in Oss en niet voor het hele bedrijf.

Succes met alles!
ik ben een stuk geruster gesteld na het telefoongesprek met de consuwijzer (088-0707070 tot 17.30 uur) vandaag.

OJI
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2009 11:17

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door OJI »

Hi,

Ik probeer ook af te komen van mijn abo, ik zit wel ruim voor de opzeg termijn van 2 maanden.
Ik ga zeker een aangetekende brief sturen, maar kan nergens het adres vinden.
Ik ben gestopt omdat de sportschool dicht bij mijn werk was en nu werk ik daar niet meer.

Kan iemand de adres geven waar ik het naar moet opsturen.

Misschien kan de Basic-fit (op deze forum) team het adres geven.

Ik verwacht niet dat ze dat doen, ik heb de hele web afgezocht, het lijkt erop dat ze die gegevens angstvallig geheim houden.

marlex
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 18:46

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door marlex »

Hallo

Ik heb niet zo probleem met basicfit maar waar ik mijn wel aan stoor dat
het personeel totaal geen weet heeft wat zich op de vloer afspeelt.
Ik heb een aantal medewerkers gevraagd hebben jullie EHBO en is er een
AED aanwezig daar werd negatief op gereageerd.Ik vind dat een slechte zaak
als daar wat gebeurd ben je aan de goden overgeleverd.

Henk

sapira
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2009 13:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door sapira »

Ook hier problemen met het opzeggen van het lidmaatschap bij Basic Fit te Haarlem, vestigingsadres Bernadottelaan 199 - 2037 GP Haarlem

Wij zijn zo slim geweest om even wat gegevens op te vragen bij de kamer van koophandel, gezien dit topic, wil ik die wel met jullie delen

Het correspondentie adres is : Simon Koopmanstraat 191
1693 BE Wervershoof.

De naam waaronder is ingeschreven is Basic Fit Haarlem B.V.
KvK : 34282198

e.mail : [email protected]

telefoon en fax nummer wordt niet vermeldt

waarschijnlijk voor de andere vestigingen komt er bij het emailadres een andere plaatsnaam voor.

let op, indien U een email verzendt, dat U om een leesbevestiging vraagt, dit is voor U het bewijs van ontvangst en is rechtsgeldig.

Verder wens ik een ieder succes

Rits48
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:55

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Rits48 »

Hier het zelfde probleem, mijn vrouw is 2 1/2 jaar geleden lid geworden aan de balie.
Ze heeft daar een maand abonnement genomen omdat ze eerst wilde proberen of het wel iets was voor haar.
Het blijkt dat ik nog steeds lid ben en dus elke maand betaal.Dat is natuurlijk ook haar eigen schuld maar ik vraag me af hoeveel mensen op deze manier ook nog steeds betalen.
Ben net bij de sportschool geweest en daar het volgende adres gekregen waar ik me moet afmelden.
Basic-Fit Klanten service
Postbus 77
1693ZH
Wervershoof

Geert

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door ron1 »

Er is toch wel een keurmerk oid bij men dit kan melden als men niet naar de klanten wil luisteren....

nini1962
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 19:15

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door nini1962 »

goede avond, ook mijn dochter toen nog minder jarig is bij basic fit gewoon ingeschreven zonder mijn handtekening. Ik heb het eerst mondeling geprobeert het op te zeggen dat is mislukt toen via een brief ook geen reactie via een machtigings kaart mooi niks. dit bedrijf is niet oke je kan niet bellen niet via een web site reageren. Ik ga 8 december met mijn advocaat om de tafel zitten om te kijken hoe we dit bedrijf een halt toe kunnen roepen. dit bedrijf wordt rijk op een verkeerde manier en ik zal geen rust hebben voor dit is opgelost. monique

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Vraagje,

Hebben jullie je aangemeld en hiervoor getekend?
Hebben jullie hier ook een schrijven van, met daarin de kleine letters die verwijzen naar verlenging na verstrijken 2 maanden voor de datum?
Zo ja, dan had je dit kunnen zien.
Zo nee, dan moeten jullie samen spannen, en een rechtzaak met zijn allen aangaan.
Denk dat je meer kans maakt als jullie samen er iets aan doen.
Of mischien is Radar wel een oplossing, maar ik wacht nog steeds op mijn beloofde tas na aanmelding test panel :lol: moet er een topic over maken hehe

nini1962
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 19:15

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door nini1962 »

ja zeker wist ik die maar daar liggen deze mensen niet wakker van. Ik heb op verschillende mand proberen op te zeggen maar er wordt niet op het schrijven gereageerd gewoon triest vandaan de afspraak met de advocaat

jostie82
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 13:39

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door jostie82 »

Echt Mega oplichters! Nooit doen!!! Heel leuk voor je die warme douche, hoop dat het warme pis was!
Hier weer een zelfde verhaal... Mijn vriend had een abonnement afgesloten. 1x wegens rood staan gestorneerd, wie gebeurt het niet in deze tijden (daarom zitten ze er juist bovenop=snel geld verdienen). Kreeg meteen een incassobureau er bovenop! Die spelen gewoon onder 1 hoedje met basic-fit want, ze hebben al een bepaalde instelling als je naar hen belt! Het zijn net zulke oplichters! De resterende maanden worden evengoed gewoon aut. afgeschreven... Ga nu een aangetekende opzegbrief sturen naar Wervershoof... Kijken of dat lukt!
Ik wil weten wat anderen hiermee doen en of mensen bepaalde stappen hebben genomen en welk resultaat dat dan heeft gehad!
Deze mensen mogen van mij opgesloten worden! Bedenk maar eens hoeveel mensen zonder boe of bah gewoon betalen! Dit zijn pas echte criminelen!

Albert Peters
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008 22:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Albert Peters »

NilsvandenGoorbergh schreef:Ik heb al eens een berichtje achter gelaten op dit forum over de sportschool Basic Fit. Was geloof ik de 2e die zijn klacht hier plaatste.

Maar na de hele terreur van het incasso bureau kom ik nu net als vele andere zo lees ik nu het volgende puntje tegen dat je geen bevestiging krijgt op je opzegging.
Dus je moet zelf als klant een brief sturen maar ze sturen geen bevestiging terug.

Dus kan je later nooit aantonen dat je je lidmaatschap hebt opgezegd, mocht je bijvoorbeeld weer het incasso bureau op je dak krijgen.

Oja en een smsje zoals ik hier las als bevestiging heb je verder niks aan en is zover ik weet ook niet rechts geldig.

De sportschool Basic Fit houd er in mijn ogen een beetje rare manier van handelen op na.

Verder zijn ze ook slecht bereikbaar met een postbus adres en een 0900 nummer waarbij je een bandje hoort waarna de verbinding wordt verbroken.

Hopelijk komt er een oplossing voor onze problemen met deze organisatie.


Met vriendelijke groet,

Nils.
Na veel vandaag gelezen te hebben als voorbereiding om ook op te zeggen , het volgende,........
Basic-Fit is inderdaad een instituut dat niet deugt.
Ik ben er naar toegegaan om het abonnement te gaan opzeggen.
Aan de medewerker aan de balie vertelde ik dat ik het abonnement wilde beeindigen, waarop hij mij het adres wilde geven , waar dat schriftelijk moest gebeuren.
Ik meldde hem dat het abonnement hiet in Spijkenisse is afgesloten, en dus ook HIER het wil opzeggen.
Ik had alles al op papier gezet, met een duplicaat.
Ik hield hem dit voor, en verzocht hem dit in ontvangst te nemen, en het duplicaat voor ontvangst te ondertekenen.
Hij herhaalde, dat dit naar klantenservice verzonden moest worden.
Wederom herhaalde ik wat IK wilde.
Dit ging tot 5x toe hetzelfde, en inmiddels werdt de stemming grimmiger.
Inmiddels had hij de telefoon gepakt en wilde de politie inschakelen.
Maar aan het telefoon gesprek te horen, had hij zijn chef aan de telefoon.
Ik vroeg hem of ik die kon spreken, ....hij beeindigde het telefoon gesprek.
Toen heb ik met zeer luide stem en voor oiedereen duidelijk hoorbaar, gewarschuwd over het feit dat je wel mag betalen,maar dat het beeindigen vrijwel niet mogelijk is.
Ook nieuw komende mensen werden door mij geinformeerd.
Wederom dreigde hij met de politie...... waarop ik direct mijn mobieltje pakte, en
112 belde......
Binnen 5 minuten stonden er 3 politie auto`s met 5 agenten....
Een hele oploop .....
Ik werdt apart genomen en vertelde haar rustig wat het probleem was, en dat ik de balie medewerker een opzegging wilde geven en hij voor ontvangst zou moeten tekenen.
Nadat ik verteld had , dat aangetekend opzeggen niet in ontvangst zou worden genomen, en dat ik hier het abonn. gemaakt had, en dus ook hier wilde opzeggen, werdt de balie mede werker onder enige druk gezet, maar bleef halsstarrig weigeren.

Uiteindelijk ben ik maar gestopt met het verzoek van dit voorval goede notitie te maken.
Dit ivm een eventueel gerechtelijke procedure !!!!

Om zekerheid te hebben, zal ik alsnog wel de klantenservice op de hoogte stellen van de opzegging middels een aangetekende brief.

Over de werkwijze van Basic-Fit.........
Zoals hun werken krijg ik sterk de indruk dat er heel iets anders achter zit dan alleen maar een sportschooltje.

Ik vermoed dat het een dekmantel is om andere activiteiten te kunnen plegen.
Geen E-mail correspondentie mogelijk, geen tel. contact mogelijk, geen direct
contact mogelijk op welke wijze dan ook.
Alles is in de anonimiteit getrokken,.......dat riekt naar criminaliteit !!!!!
Wie weet zijn het wel witwas praktijken, hiervan heb ik wel een sterk vermoeden.

Dat het niet pluis is, is mij nu wel duidelijk.

Als er gezamelijke aktie`s ondernomen worden, sluit ik mij daar graag bij aan.

Albert

Albert Peters
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008 22:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Albert Peters »

Albert Peters schreef:
NilsvandenGoorbergh schreef:Ik heb al eens een berichtje achter gelaten op dit forum over de sportschool Basic Fit. Was geloof ik de 2e die zijn klacht hier plaatste.

Maar na de hele terreur van het incasso bureau kom ik nu net als vele andere zo lees ik nu het volgende puntje tegen dat je geen bevestiging krijgt op je opzegging.
Dus je moet zelf als klant een brief sturen maar ze sturen geen bevestiging terug.

Dus kan je later nooit aantonen dat je je lidmaatschap hebt opgezegd, mocht je bijvoorbeeld weer het incasso bureau op je dak krijgen.

Oja en een smsje zoals ik hier las als bevestiging heb je verder niks aan en is zover ik weet ook niet rechts geldig.

De sportschool Basic Fit houd er in mijn ogen een beetje rare manier van handelen op na.

Verder zijn ze ook slecht bereikbaar met een postbus adres en een 0900 nummer waarbij je een bandje hoort waarna de verbinding wordt verbroken.

Hopelijk komt er een oplossing voor onze problemen met deze organisatie.


Met vriendelijke groet,

Nils.
Na veel vandaag gelezen te hebben als voorbereiding om ook op te zeggen , het volgende,........
Basic-Fit is inderdaad een instituut dat niet deugt.
Ik ben er naar toegegaan om het abonnement te gaan opzeggen.
Aan de medewerker aan de balie vertelde ik dat ik het abonnement wilde beeindigen, waarop hij mij het adres wilde geven , waar dat schriftelijk moest gebeuren.
Ik meldde hem dat het abonnement hier in Spijkenisse is afgesloten, en dus ook HIER het wil opzeggen.
Ik had alles al op papier gezet, met een duplicaat.
Ik hield hem dit voor, en verzocht hem dit in ontvangst te nemen, en het duplicaat voor ontvangst te ondertekenen.
Hij herhaalde, dat dit naar klantenservice verzonden moest worden.
Wederom herhaalde ik wat IK wilde.
Dit ging tot 5x toe hetzelfde, en inmiddels werdt de stemming grimmiger.
Inmiddels had hij de telefoon gepakt en wilde de politie inschakelen.
Maar aan het telefoon gesprek te horen, had hij zijn chef aan de telefoon.
Ik vroeg hem of ik die kon spreken, ....hij beeindigde het telefoon gesprek.
Toen heb ik met zeer luide stem en voor oiedereen duidelijk hoorbaar, gewarschuwd over het feit dat je wel mag betalen,maar dat het beeindigen vrijwel niet mogelijk is.
Ook nieuw komende mensen werden door mij geinformeerd.
Wederom dreigde hij met de politie...... waarop ik direct mijn mobieltje pakte, en
112 belde......
Binnen 5 minuten stonden er 3 politie auto`s met 5 agenten....
Een hele oploop .....
Ik werdt apart genomen en vertelde haar rustig wat het probleem was, en dat ik de balie medewerker een opzegging wilde geven en hij voor ontvangst zou moeten tekenen.
Nadat ik verteld had , dat aangetekend opzeggen niet in ontvangst zou worden genomen, en dat ik hier het abonn. gemaakt had, en dus ook hier wilde opzeggen, werdt de balie mede werker onder enige druk gezet, maar bleef halsstarrig weigeren.

Uiteindelijk ben ik maar gestopt met het verzoek van dit voorval goede notitie te maken.
Dit ivm een eventueel gerechtelijke procedure !!!!

Om zekerheid te hebben, zal ik alsnog wel de klantenservice op de hoogte stellen van de opzegging middels een aangetekende brief.

Over de werkwijze van Basic-Fit.........
Zoals hun werken krijg ik sterk de indruk dat er heel iets anders achter zit dan alleen maar een sportschooltje.

Ik vermoed dat het een dekmantel is om andere activiteiten te kunnen plegen.
Geen E-mail correspondentie mogelijk, geen tel. contact mogelijk, geen direct
contact mogelijk op welke wijze dan ook.
Alles is in de anonimiteit getrokken,.......dat riekt naar criminaliteit !!!!!
Wie weet zijn het wel witwas praktijken, hiervan heb ik wel een sterk vermoeden.

Dat het niet pluis is, is mij nu wel duidelijk.

Als er gezamelijke aktie`s ondernomen worden, sluit ik mij daar graag bij aan.

Albert

Albert Peters
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008 22:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Albert Peters »

Albert Peters schreef:
Albert Peters schreef:
NilsvandenGoorbergh schreef:Ik heb al eens een berichtje achter gelaten op dit forum over de sportschool Basic Fit. Was geloof ik de 2e die zijn klacht hier plaatste.

Maar na de hele terreur van het incasso bureau kom ik nu net als vele andere zo lees ik nu het volgende puntje tegen dat je geen bevestiging krijgt op je opzegging.
Dus je moet zelf als klant een brief sturen maar ze sturen geen bevestiging terug.

Dus kan je later nooit aantonen dat je je lidmaatschap hebt opgezegd, mocht je bijvoorbeeld weer het incasso bureau op je dak krijgen.

Oja en een smsje zoals ik hier las als bevestiging heb je verder niks aan en is zover ik weet ook niet rechts geldig.

De sportschool Basic Fit houd er in mijn ogen een beetje rare manier van handelen op na.

Verder zijn ze ook slecht bereikbaar met een postbus adres en een 0900 nummer waarbij je een bandje hoort waarna de verbinding wordt verbroken.

Hopelijk komt er een oplossing voor onze problemen met deze organisatie.


Met vriendelijke groet,

Nils.
Na veel vandaag gelezen te hebben als voorbereiding om ook op te zeggen , het volgende,........
Basic-Fit is inderdaad een instituut dat niet deugt.
Ik ben er naar toegegaan om het abonnement te gaan opzeggen.
Aan de medewerker aan de balie vertelde ik dat ik het abonnement wilde beeindigen, waarop hij mij het adres wilde geven , waar dat schriftelijk moest gebeuren.
Ik meldde hem dat het abonnement hier in Spijkenisse is afgesloten, en dus ook HIER het wil opzeggen.
Ik had alles al op papier gezet, met een duplicaat.
Ik hield hem dit voor, en verzocht hem dit in ontvangst te nemen, en het duplicaat voor ontvangst te ondertekenen.
Hij herhaalde, dat dit naar klantenservice verzonden moest worden.
Wederom herhaalde ik wat IK wilde.
Dit ging tot 5x toe hetzelfde, en inmiddels werdt de stemming grimmiger.
Inmiddels had hij de telefoon gepakt en wilde de politie inschakelen.
Maar aan het telefoon gesprek te horen, had hij zijn chef aan de telefoon.
Ik vroeg hem of ik die kon spreken, ....hij beeindigde het telefoon gesprek.
Toen heb ik met zeer luide stem en voor iedereen duidelijk hoorbaar, gewaarschuwd over het feit dat je wel mag betalen,maar dat het beeindigen vrijwel niet mogelijk is.
Ook nieuw komende mensen werden door mij geinformeerd.
Wederom dreigde hij met de politie...... waarop ik direct mijn mobieltje pakte, en
112 belde......
Binnen 5 minuten stonden er 3 politie auto`s met 5 agenten....
Een hele oploop .....
Ik werdt apart genomen en vertelde haar rustig wat het probleem was, en dat ik de balie medewerker een opzegging wilde geven en hij voor ontvangst zou moeten tekenen.
Nadat ik verteld had , dat aangetekend opzeggen niet in ontvangst zou worden genomen, en dat ik hier het abonn. gemaakt had, en dus ook hier wilde opzeggen, werdt de balie mede werker onder enige druk gezet, maar bleef halsstarrig weigeren.

Uiteindelijk ben ik maar gestopt met het verzoek aan de politie van dit voorval goede notitie te maken.
Dit ivm een eventueel gerechtelijke procedure !!!!

Om zekerheid te hebben, zal ik alsnog wel de klantenservice op de hoogte stellen van de opzegging middels een aangetekende brief.

Over de werkwijze van Basic-Fit.........
Zoals hun werken krijg ik sterk de indruk dat er heel iets anders achter zit dan alleen maar een sportschooltje.

Ik vermoed dat het een dekmantel is om andere activiteiten te kunnen plegen.
Geen E-mail correspondentie mogelijk, geen tel. contact mogelijk, geen direct
contact mogelijk op welke wijze dan ook.
Alles is in de anonimiteit getrokken,.......dat riekt naar criminaliteit !!!!!
Wie weet zijn het wel witwas praktijken, hiervan heb ik wel een sterk vermoeden.

Dat het niet pluis is, is mij nu wel duidelijk.

Als er gezamelijke aktie`s ondernomen worden, sluit ik mij daar graag bij aan.

Albert

PepeFl
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 23:25

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door PepeFl »

Ik snap dit soort bedrijven niet. Allemaal 1 pot nat. Bieden je een 'goede' deal aan en achteraf proberen ze je kaal te plukken. Dieven zijn 't.

Als ze nu een beetje geschoold waren, hadden ze in kunnen zien dat al deze negatieve reclame ze alleen maar leden kosten.

Waarom niet gewoon eerlijk zijn en de goede ervaringen zorgen vanzelf voor meer klanten en inkomsten.

Stelletje kortzichtige nietsnutten.

Hoe is het mogelijk dat wij niet door de staat beschermd worden tegen zulke criminelen? Een beetje doorlichten van die handel zal niet veel moeite kosten.

nini1962
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 19:15

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door nini1962 »

Goede avond alle leden van basic fit.
Ik ben bij de advocaat geweest haar tip is neem contact op met de ombudsman van uw krant en meld het verhaal. Als er meer mensen reageren krijgt dit sport centrum van zelf een probleem. Mail schrijf of bel de ombudsman van uw krant. groetjes

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door alfatrion »

Startofortress schreef:Vandaag werd ik even opgeschrikt door een poststuk dat ik binnenkreeg. 2 Jaar geleden heb ik mijzelf opgegeven bij de sportschool. De contributie heb ik destijds met PIN betaald voor 1 jaar. Ik kan mijzelf niet meer herinneren of ik een handtekening heb gezet of algemene voorwaarden heb ontvangen. Aangezien ik betaalde voor 1 jaar, verwachtte ik dat dit ook een dienst betrof van 1 jaar.

Nu 2 jaar verder krijg ik een incassobrief van Van hoek & Partners waarin staat dat zij mij nog één keer in de gelegenheid stellen om zonder buitengerechtelijke kosten en rente het bedrag te voldoen. Ik heb nog nooit een rekening van Basic-fit ontvangen en was in de verwachting dat het contract na 1 jaar afgesloten was!

Wat kan ik hier nog aan doen? Alvast enrom bedankt.
Je kunt per gewone post één brief sturen naar het incassobureau waarin je op het standpunt stelt dat je een abonnement had afgesloten voor één jaar, dat je dit vooraf hebt voldaan en dat er verder geen stilzwijgende verlenging was afgesproken.

De bewijslast is als volgt verdeeld: u moet bewijzen dat u betaald heeft, en de tegenpartij moet bewijzen dat ze de algemene voorwaarden hebben overhandigt. (Dit kan o.a. door een verklaring op een prominente plek in het contract op te nemen dat deze aan u zijn overhandigt.)

Vragen om bewijs is niet voldoende: u moet stellen dat u de AV niet gehad heeft.
NilsvandenGoorbergh schreef:Nu komt er nog eens het probleem bij dat ik in de periode dat het incasso bureau mij de brieven heeft gestuurd ik mijzelf in het buitenland bevond.
Het is jouw verplichting om aan het bedrijf kenbaar te maken hoe men in contact met jou kan komen.
NilsvandenGoorbergh schreef:Dus heb nooit op hun 1e brief met het verzoek de hoofdsom te betalen in kunnen gaan.
Bij thuiskomst het incasso bureau gebeld en alles uitgelegd en aangeven dat ik dan de hoofdsom wel wil betalen, maar de boete niet.
Boete? Incassokosten mag men in rekening brengen conform Voorwerk II. Wettelijke rente ook.
http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+rechter/Landelijke+regelingen/Sector+kanton/Liquidatietarieven+rechtbank+sector+kanton.htm
C. Overmars schreef:Ook ik ondervind problemen met BF. In juni 2008 bezoek ik deze sportschool ter promotie van mijn sportprodukten. manager niet aanwezig. medewerkster, net begonnen, voorheen werkzaam bij videotheek waar ik haar van ken probeert mij over te halen te komen sporten. noteert alleen mijn naam op een formulier en zegt dat ik mij thuis nog kan beraden.
Als die voorwaarde niet in het formulier staat dan zit je er één jaar aan vast.
stofzuigertje schreef:Zij moeten bewijzen dat U niet gestopt bent.
Nee, het is de klant die op dit feit een beroep doet dus het is de klant die moet bewijzen dat zijn opzeggingsbrief is aangekomen. (Art. 150 Rv)
stofzuigertje schreef:Voor een rechtszaak moeten ze dan wel veel kosten maken en alle post die U tot nu toe kreeg was niet aangetekend dus bewijs dat U schuldig is ook niet geleverd.
Als het bedrijf kan bewijzen dat er meerdere brieven zijn verstuurd en het bedrijf kan dit bewijzen dan is daarmee voor menig rechter het bewijs rond.
stofzuigertje schreef:U mag ook hun voorwaarden (...) aanpassen
Dat is een nieuw aanbod en moet dus door het bedrijf aanvaard worden om van kracht te zijn. Als je dit in pen doet op de AV dan moet je bewijzen dat dit gedaan is voor dat de ander getekend heeft.
stofzuigertje schreef:Als U zonder voorwaarden gekregen of achteraf gelden deze niet.
Algemene voorwaarden zijn vernietigbaar. Deze gelden dus tot dat de klant de vernietiging inroept.

JackieTjen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2010 02:24

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door JackieTjen »

Is toch om psychisch van te worden! Afschuwelijke organisatie, die basicPis. Enige vorm van contact die ze hebben, is een persoon die zich op het forum begeeft om antwoord te geven op vragen hier. Zet eens een normaal callcenter op voor vragen, stel debielen!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door ron1 »

Daar komen te weinig inkomsten voor binnen, voor zon call centre.

Mvg

Chris Rock

Gesloten