Pagina 1 van 1

Bruynzeel en 10 jaar garantie? Soms 5.....

Geplaatst: 31 mar 2009 13:55
door tborrowers
Ik heb nu 5 jaar en 2 maanden mijn inmiddels 2e Bruynzeel keuken met een composiet aanrechtblad en geïntegreerde spoelbak, geleverd door een derde partij.
Ik ben er 23 februari achtergekomen (dus na 5 jaar en 3 weken) dat er een scheur in de onderkant van de spoelbak zit. Ik heb de klacht gemeld en Bruynzeel geeft aan dat de leverancier maar 5 jaar garantie geeft terwijl Bruynzeel op haar website 10 jaar garantie communiceert.
Het voorstel is nu om voor bijna € 500,- !! een nieuwe bak te plaatsen.

Ik ben dus net te laat terwijl die barst er waarschijnlijk al veel langer in zit.
Zijn er meer mensen die dit probleem (gehad) hebben? Is het redelijk om op deze manier met klanten om te gaan? Graag input.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Re: Bruynzeel en 10 jaar garantie? Soms 5.....

Geplaatst: 31 mar 2009 14:36
door striker009
* vraag naar de voorwaarden in de showroom.

Re: Bruynzeel en 10 jaar garantie? Soms 5.....

Geplaatst: 31 mar 2009 18:28
door ice1982
Bruynzeel geeft inderdaad 10 jaar garantie op de KEUKENELEMENTEN. Dit staat ook duidelijk op de site! Op de spoelbak is de garantie van de leverancier van toepassing (net als op apparatuur e.d.). En sowieso krijg je nooit het volledige bedrag vergoed ook al had hij nog in de garantie gezeten. Een garantie is altijd aflopen, naar meestal 1/3 vergoeding aan het einde van de looptijd.

En ja, het is redelijk om zo met klanten om te gaan. De garantie is 5 jaar, en geen 5 jaar en 3 weken. Ergens is er een grens!

Die 500 euro voor een spoelbak, (incl. montage en voorrijkosten) klinkt niet eens zo onredelijk (afhankelijk van het type spoelbak). In Nederland is nu eenmaal niet alles gratis. En het is toch echt de bedoeling van Bruynzeel om winst te maken!

Re: Bruynzeel en 10 jaar garantie? Soms 5.....

Geplaatst: 31 mar 2009 19:32
door zaankanter
Bruynzeel op haar website 10 jaar garantie communiceert.
5 jaar geleden ook???