Pagina 1 van 1
TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 31 mar 2009 22:34
door i_hout
Ik heb een Telfort internet en bellen abonnement. Nu kon ik gratis bellen maar dit is nu ook voorbij. Het tarief voor mobiel bellen gaat fors omhoog, 2,5% inflatie correctie & altijd een starttarief betalen. Ik vind het schandalig dat een provider zomaar eenzijdig haar contract kan veranderen, al met al ga ik er behoorlijk op achteruit en de kwaliteit van het bellen is ook nog slecht ook. Ik heb de klantenservice gebeld en iedere klant die wil mag zijn contract opzeggen. Ik ga dit ook zeker doen, slechte kwaliteit, dure klantenservice en ook nog een inflatiecorrectie?
Geachte meneer , Hierbij willen wij u informeren over een
> aantal wijzigingen in onze tarieven. Wijziging abonnementstarief Telfort
> internet Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw
> internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit
> moment betaalt u _ 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb (WBA). Vanaf 1 juni 2009 wordt dat 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de
> factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009. Meer informatie
> hierover vindt u op onze online klantenservice [link: klantenservice.
> internet.telfort.nl/Producten-en-bestellen/Internet.aspx]. Wijziging
> gesprekstarieven Telfort vast bellen Daarnaast wijzigen de
> gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor
> binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht
> van ? 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in
> Nederland wordt ? 0,17 per minuut. De abonnementsprijs voor Telfort vast
> bellen blijft ? 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het
> buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen
> niet. Bellen naar het alarmnummer blijft gratis
In de mail doen ze het voorkomen als een verhoging van 2,5% maar doordat ik in de afgelopen maand 73 keer gebeld heb naar een vaste lijn, gaat me dat dus straks 3,65 kosten. Oftewel, het totaalpakket wordt dus 4,15 duurder, wat neerkomt op een verhoging van 13,9%
Ik ga overstappen, heeft iemand een voorbeeld opzeg brief?
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 06 apr 2009 10:56
door onrustigburger
Hallo,
Een brief is niet nodig. U zou het beste een volgende provider het telfort contract kunnen laten opzeggen. Uw telefoonnummer gaat eventueel ook mee als U dat wilt. Zelf naar ziggo gegaan.
Bellen naar 0900956 kan ook (0,30 euro/min)
Succes
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 06 apr 2009 15:28
door erik45
Ik heb ook geprobeert telfort te bellen vorige week was het zo druk zeiden ze bij de klantenservice zou binnen een week worden terug gebeld niet dus.
Deze ochtend opnieuw gebeld kreeg een zeer onvriendelijk dame aan de lijn en vertelde dat ik het wilde opzeggen maar krijg een snaauw dat er een storing was en dat ik terug zou worden gebeld .
En op mij antwoord dat het nu een storing heet en vorige week druk was kreeg ik een snaauw dat ze best met met de discussie wilde aangaan maar dat het mij gewoon geld zou kosten.
Ik probeer vanavond of morgen ochtend weer eens te bellen misschien luk het dan maar heb daar een hard hooft in.
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 06 apr 2009 22:01
door michaelz1981
Als ik dit allemaal zo hoort, dan mag ik al blij zijn dat internet en telefoon van Telfort bij mij wel goed functioneer. De internet providers in de telfort prijsklasse hebben ook een beruchte naam. Tele2, Alice, Ziggo. Er zijn over al die providers wel behoorlijk veel klachten. Volgens mij mogen we al blij zijn als internet funtioneert
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 06 apr 2009 22:22
door d3R
2,5 miljoen klanten zei ie op tv geloof ik, dan zijn 1500 klachten (mensen met problemen) 0,06% van het totaal. Procentueel gezien valt t dus best mee....individueel gezien echter zijn het vaak drama´s.
Maar helaas kijken de hoge heren meestal alleen naar cijfertjes
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 07 apr 2009 08:33
door markspij
Ik heb zelf ook telfort internet.
Op 2 adressen.
Op 1 adres heb ik de dienst in mei 2008 opgezegd. Dit is nog steeds niet doorverwerkt. Ik heb dit per brief gedaan. Daarna nog gebeld, daarna nog gemaild, en dan wordt me verteld dat ik moet bellen.
Ik was hier enorm boos over geworden en heb toen uiteindelijk besloten om mijn goede, wel werkende verbinding ook op te zeggen.
De laatste keer dat ik belde is het gelukt om mijn andere telfort internet abonnement (ik heb 2 adressen) op te zeggen. Het oude abonnement loopt echter nog steeds. Ze hebben er dus maar 1 opgezegd ipv 2.
Het voordeel is wel dat ik nu in ieder geval telfort betalingen kan blokkeren.
Ik betaal nu dus al 10 maanden 35 euro per maand waar ik niets aan heb.
Dat geld ben ik dus al kwijt.
Ik hoop dat de betaling blokkeren wel werkt.
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 28 apr 2009 12:56
door deejeebv
Ik heb geprobeerd zowel vast bellen als internet op te zeggen per 1 mei, dit vanwege de tariefsverhoging op bellen.
Telfort wil me echter voor het internetten aan de einddatum van mijn contract houden, omdat de tariefsverhoging alleen bellen betreft. Voor mij zijn beide zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden.
ZOu het zin hebben een klacht in te dienen bij de geschillencommissie telecom?
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 28 apr 2009 13:17
door onrustigburger
deejeebv,
Zelf zit ik met exact hetzelfde probleem. Wel telefonie opzegbaar maar internet niet. Ook vanwege de inflatie correctie mail van telfort.
Hierover bestaat een onderwerp op dit forum.
Hier is de link ernaar toe.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=874034#874034
Ik hoop dat je je daar bij aansluit. Hoe meer van dezelfde klachten hoe sterker we staan.
mvg
onrustigburger
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 28 apr 2009 16:59
door onrustigburger
Vogels,
Wat wilt u zeggen met deze artikelen uit de algemene bepalingen van telfort?
Dat de minimale contractduur 1 jaar is weet iedereen. Waar het hier om gaat is dat T de prijzen met de infaltie correctie heeft verhoogd. Als u hier meer over wilt lezen zie dit topic;
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=874034#874034
mvg,
onrustigburger
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 28 apr 2009 17:23
door onrustigburger
Vogels,
Nu begijp ik uw punt. Hier wil ik graag twee reacties op geven.
1) Het moment van 1 juli is alleen van belang voor mensen die na die datum een abonnement zullen afsluiten. Die mogen dan dus per maand opzeggen, ik niet.
2) Uw stelling dat telefonie en internet twee verschillende zaken zijn is niet juist. Het afsluiten van internet en telefonie gaat op 1 moment en is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Iemand besluit te kiezen voor de gratis telefonie diensten en zal dan ook het internet moeten nemen.
Daarom is het verhogen van de telefonie automatisch gekoppeld aan internet en dus kunnen beide opgezegd worden.
Nogmaals, ik ben niet de enige met deze mening, zie daarvoor het topic;
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=874034#874034
mvg onrustigburger
Re: TELFORT OPZEGGEN: eenzijdige tarief verhoging
Geplaatst: 07 mei 2009 21:04
door Reintjedevos
Ik heb zojuist ook Consuwijzer gebeld.
Ik heb het verhaal verteld. Samengevat: Indertijd heb ik een abonnement Internet plus bellen bij Tiscali afgesloten. Dat was één pakket. Inmiddels is Tiscali opgegaan in Telfort. Telfort voert twee prijsverhogingen in. Eén voor bellen per 1 mei en één voor internet per 1 juni. Ik wil de hele overeenkomst opzeggen, maar Telfort zegt dat het twee overeenkomsten zijn (die apart opgezegd moeten worden op aparte data).
Het letterlijke antwoord van Consuwijzer is: “Als u één pakket algemene voorwaarden heeft die op het hele gebeuren van toepassing is, dan is er overduidelijk één overeenkomst gesloten. Als er twee pakketten algemene voorwaarden zijn dan heeft u twee overeenkomsten.”
Consuwijzer raadde me verder aan, indien nodig, de kwestie voor te leggen aan de geschillencommissie. Dan mogen die er over oordelen.
Dat lijkt me inderdaad verstandiger dan een rechtszaak.
NB. Bovenstaand bericht had ik ook geplaatst op het Tiscaliforum, waar al enige keren pogingen zijn geweeest hierover te discussieëren(o.a. hier:
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=5224&start=0). Bovenstaande was echter binnen enkele minuten verwijderd.
Telfort heeft twee eerdere onderwerpen over deze zaak geblockt. De eerste keer omdat de discussie uit de hand liep door Telfort-aanhangers die aan het trollen waren. De tweede keer (volgens mij) zonder duidelijke reden.
Het lijkt mij dat ze deze discussie stil willen houden, om zo geen (niet te veel) slapende honden wakker te maken, die abonnementsgeld gaan terugvragen.