TNT Verhuisservice en ICSCards
Geplaatst: 01 apr 2009 11:40
Op 1 augustus 2008 zijn wij verhuisd en hebben daarbij gebruik gemaakt van de verhuisservice van TNTpost: 3 maanden post doorsturen en aantal organisaties aangevinkt, waaronder ICScards (voor de visa-creditcard).
Twee weken geleden (21 maart 2009) belde de 'nieuwe' bewoner van ons oude adres; hij had een incassobrief ontvangen van ICScards die voor ons was bestemd. Het bleek dat wij in november 2008 aankopen hadden gedaan en die nog niet hadden betaald. Ik heb diezelfde avond (geschrokken van de incasso-brief) het totaalbedrag overgemaakt. Daarna heb ik de specificaties van deze rekening opgevraagd en het blijkt dat we over de maanden november t/m maart debetrente en boete hebben moeten betalen.
Ik vind dit eigenlijk onterecht: wij hebben via de Verhuisservice onze adreswijziging doorgegeven en mogen er dan toch vanuit gaan dat dit goed is geregeld.
Natuurlijk weet ik ook wel dat je zelf ook je uitgaven van je creditcard in de gaten dient te houden, dat is ook wat ICSCards zegt. Wij hebben hierover nl. geklaagd bij ICSCards. Zij beweren geen adreswijziging te hebben gekregen.
En TNTPost geeft bij navraag aan dat zij de adreswijziging in een geautomatiseerd bestand aanleveren aan de organisaties die het dan zelf moeten verwerken.
Typisch is nog dat wij de maanden september en oktober 2008 wel rekeningen van ICScards hebben gekregen op ons nieuwe adres. Het kan natuurlijk dat deze door de verhuisservice zijn doorgestuurd, ik denk echter dat er dan bij mij wel een belletje was gaan rinkelen. Ik heb echter niet meer de adressering van deze rekeningen, dus kan het niet bewijzen. Het zou mijns inziens nl. best kunnen dat bij ICSCards door een fout ons oude adres weer is geactiveerd.
Mijn vraag is: zijn er meer mensen met zulke ervaringen en wie weet of en waar ik terecht kan met deze klacht?
Twee weken geleden (21 maart 2009) belde de 'nieuwe' bewoner van ons oude adres; hij had een incassobrief ontvangen van ICScards die voor ons was bestemd. Het bleek dat wij in november 2008 aankopen hadden gedaan en die nog niet hadden betaald. Ik heb diezelfde avond (geschrokken van de incasso-brief) het totaalbedrag overgemaakt. Daarna heb ik de specificaties van deze rekening opgevraagd en het blijkt dat we over de maanden november t/m maart debetrente en boete hebben moeten betalen.
Ik vind dit eigenlijk onterecht: wij hebben via de Verhuisservice onze adreswijziging doorgegeven en mogen er dan toch vanuit gaan dat dit goed is geregeld.
Natuurlijk weet ik ook wel dat je zelf ook je uitgaven van je creditcard in de gaten dient te houden, dat is ook wat ICSCards zegt. Wij hebben hierover nl. geklaagd bij ICSCards. Zij beweren geen adreswijziging te hebben gekregen.
En TNTPost geeft bij navraag aan dat zij de adreswijziging in een geautomatiseerd bestand aanleveren aan de organisaties die het dan zelf moeten verwerken.
Typisch is nog dat wij de maanden september en oktober 2008 wel rekeningen van ICScards hebben gekregen op ons nieuwe adres. Het kan natuurlijk dat deze door de verhuisservice zijn doorgestuurd, ik denk echter dat er dan bij mij wel een belletje was gaan rinkelen. Ik heb echter niet meer de adressering van deze rekeningen, dus kan het niet bewijzen. Het zou mijns inziens nl. best kunnen dat bij ICSCards door een fout ons oude adres weer is geactiveerd.
Mijn vraag is: zijn er meer mensen met zulke ervaringen en wie weet of en waar ik terecht kan met deze klacht?