LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huuropzegging terugdraaien met als gevolg huursverhoging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ponchovogel

huuropzegging terugdraaien met als gevolg huursverhoging

Ongelezen bericht door ponchovogel »

hoi,

ik wil misschien een huursopzegging van een woning terugdraaien.
Ik heb het opgezegd per mail en hier van ook bericht gekregen.
Nu wil ik het terug draaien, maar wil mijn huurbaas een nieuw contract aanbieden. Ik huurde de woning met mijn vriendin en alleen zou het te duur zijn. Nu wil een goede vriend van mij de woning betrekken met mij maar vraag ik mij af in hoeverre de huursverhoging mag zijn en of er veel mag veranderen aan een huurcontract?

Ik denk dat ik niet veel kanten op kan en mag hopen dat de nieuwe huursprijs niet hoog uit valt...

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft!

troubleshooter

Re: huuropzegging terugdraaien met als gevolg huursverhoging

Ongelezen bericht door troubleshooter »

U kunt de huuropzegging ongedaan maken. Raadpleeg een advocaat, deze kan veel voor u betekenen.

Succes

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

www.woonbond.nl

Daar zou je het kunnen vragen. De huur mag nooit hoger zijn dan de maximaal redelijke huur en die is wettelijk vastgesteld. Zie het puntensysteem. Ik vraag me sterk af of een huuropzegging per e-mail wel rechtsgeldig is.l Dus ook als je verhuurder je opzegging per e-mail heeft geaccepteerd zou je deze misschien wel gewoon terug kunnen draaien.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Volgens mij wordt er even te gemakkelijk gedacht dat de opzegging kan worden teruggedraaid.

Hier heb je bij een geldige opzegging geen recht op, je kan het natuurlijk wel verzoeken.

Je vermeldt niet of het particuliere verhuurder is of een sociale verhuurder. Deze laatste hebben vaak strikte regels en kunnen jouw huis inmiddels al aan een ander hebben toegewezen

ponchovogel

Ongelezen bericht door ponchovogel »

heren dames,

dit probleem is opgelost.

De huur is wel iets omhoog gegaan maar ga nu met iemand anders samen huren en ga er met huurprijs zelfs op vooruit

iig bedankt!

Gesloten