'gratis' Franse SMS Ben TOCH berekend
Geplaatst: 28 aug 2002 11:05
Goedendag, allemaal,
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk kreeg ik een SMS van het netwerk SFR, dat al mijn SMS-en tussen 19h en 20h gratis zouden zijn. Er werd naar de website www.sfr.com verwezen. Ik heb die website geraadpleegd en daar staat inderdaad dat die actie ook voor Ben-abonnees geldig is, slechts een kleine lijst van uitzonderingen staat er vermeld (voor Nederland is dat Vodafone; die doen niet mee). Ik heb dus ge-SMS-t en jawel... ze zijn gewoon berekend.
Ik heb de klantenservice verscheidene malen gebeld. Het zou worden uitgezocht. De laatste reactie van de klantenservice was het aan mij voorlezen van die SFR-tekst, met de mededeling, dat daar DUS in het FRANS staat, dat Ben niet meedoet. Ik heb gemeld, dat ik vloeiend Frans spreekt en dat er nu juist staat, dat Ben wel meedoet. Ik heb ook een mail van de klantenservice van SFR (advies gevraagd) die nog eens bevestigt, dat Ben gewoon meedoet. Het zou verder worden uitgezocht... maar volgens die medewerker van de klantenservice gaat Ben zich op het punt stellen, dat het niet op Bens website stond, dus zij rekenen mij die SMS wel!
Nou niet dus! Het gaat slechts om een paar euros, maar dit is de zoveelste onterechte grabbel in mijn bankrekening en ik ga nu dwars!
Ik vermeld ook nog, dat op je papieren rekening die SMS-en niet staan vermeld, want ze staan onder de post 'bellen in het buitenland' en NIET onder 'SMS'. Je kan slechts op je specificatie (http://www.ben-online.nl) zien, dat die SMS zijn gerekend.
Ik zou graag in contact willen komen met mensen die dit ook hebben meegemaakt. Dan kunnen we samenwerken. Mailtje graag naar [email protected] (verwijder wel dat nospamsvp).
Retorische vraag: als Ben zijn fout bij mij erkent (stel...), gaan ze dan ook de SMS-jes vergoeden van de mensen die het niet eens door hadden? Ze zullen toch wel een paar honderd klanten in Frankrijk hebben gehad tijdens de zomerperiode. Stel nu dat 600 mensen ieder 20 SMS-jes hebben gestuurd: 12000 x 0.34, toch zo'n 9000 gulden gratiz van de klanten afgetroggeld...
En dan is 600 klanten in Frankrijk nog een conservatieve schatting. Ik weet nog niet eens of de andere Nederlandse netwerken dit geintje ook uithalen.
Ik hoor graag wat van anderen.
7110
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk kreeg ik een SMS van het netwerk SFR, dat al mijn SMS-en tussen 19h en 20h gratis zouden zijn. Er werd naar de website www.sfr.com verwezen. Ik heb die website geraadpleegd en daar staat inderdaad dat die actie ook voor Ben-abonnees geldig is, slechts een kleine lijst van uitzonderingen staat er vermeld (voor Nederland is dat Vodafone; die doen niet mee). Ik heb dus ge-SMS-t en jawel... ze zijn gewoon berekend.
Ik heb de klantenservice verscheidene malen gebeld. Het zou worden uitgezocht. De laatste reactie van de klantenservice was het aan mij voorlezen van die SFR-tekst, met de mededeling, dat daar DUS in het FRANS staat, dat Ben niet meedoet. Ik heb gemeld, dat ik vloeiend Frans spreekt en dat er nu juist staat, dat Ben wel meedoet. Ik heb ook een mail van de klantenservice van SFR (advies gevraagd) die nog eens bevestigt, dat Ben gewoon meedoet. Het zou verder worden uitgezocht... maar volgens die medewerker van de klantenservice gaat Ben zich op het punt stellen, dat het niet op Bens website stond, dus zij rekenen mij die SMS wel!
Nou niet dus! Het gaat slechts om een paar euros, maar dit is de zoveelste onterechte grabbel in mijn bankrekening en ik ga nu dwars!
Ik vermeld ook nog, dat op je papieren rekening die SMS-en niet staan vermeld, want ze staan onder de post 'bellen in het buitenland' en NIET onder 'SMS'. Je kan slechts op je specificatie (http://www.ben-online.nl) zien, dat die SMS zijn gerekend.
Ik zou graag in contact willen komen met mensen die dit ook hebben meegemaakt. Dan kunnen we samenwerken. Mailtje graag naar [email protected] (verwijder wel dat nospamsvp).
Retorische vraag: als Ben zijn fout bij mij erkent (stel...), gaan ze dan ook de SMS-jes vergoeden van de mensen die het niet eens door hadden? Ze zullen toch wel een paar honderd klanten in Frankrijk hebben gehad tijdens de zomerperiode. Stel nu dat 600 mensen ieder 20 SMS-jes hebben gestuurd: 12000 x 0.34, toch zo'n 9000 gulden gratiz van de klanten afgetroggeld...
En dan is 600 klanten in Frankrijk nog een conservatieve schatting. Ik weet nog niet eens of de andere Nederlandse netwerken dit geintje ook uithalen.
Ik hoor graag wat van anderen.
7110