Pagina 1 van 1

acer help desk

Geplaatst: 06 apr 2009 15:14
door jonker01
Heb gezien dat er verschillende topics zijn over Acer. Ik ben op zoek naar iemand die kan vertellen hoe je voorbij de Acer Help Desk komt met een klacht, zodat je eens echt iemand aan de telefoon krijgt die iets kan beslissen. Onze notebook Aspire is nu bijna 1 jaar (!) bij de reparatieafdeling omdat ik ooit zo gek ben geweest te vragen hoe het met de garantie op afgebroken scharnieren staat. Op verzoek van Acer is notebook door UPS opgehaald, inderdaad na ongeveer 7 maanden gerepareerd terug gezonden (na heel veel telefoontjes) en bleek toen helemaal niet meer aan te gaan. Weer terug naar Acer, voorstel om zo'n 450 euro te betalen voor reparatiekosten en dat voor een computer die toen wij hem ong. 1 jaar geleden opstuurden nog gewoon goed werkte! Aangetekende brief gestuurd maar er reageert gewoon niemand en je kunt nooit iemand te spreken krijgen van de reparatieafdeling of een leidinggevende met beslissingsbevoegdheid. Ik hoop dat iemand een goede tip voor mij heeft hoe nu verder het beste te handelen.

Re: acer help desk

Geplaatst: 06 apr 2009 16:38
door BBCS
Wat dacht je van de verkopende partij????

Re: acer help desk

Geplaatst: 06 apr 2009 16:59
door jonker01
Ja, heb ik ook nog in overweging, maar dat is de Makro en daar heb ik qua service ook geen goede ervaring mee.

Re: acer help desk

Geplaatst: 06 apr 2009 17:03
door BBCS
Tja, in dat geval kun je niet terugvallen op de consumentenbescherming.

Re: acer help desk

Geplaatst: 06 apr 2009 17:21
door imagine57
Mijn ervaring met Acer is dat de helpdesk goed is om een storing aan te melden maar dat je goede hulp krijgt als je de Customer Care After Sales belt voor het oplossen van een probleem aangaande service en facturen. Misschien heeft u dit al geprobeerd maar hierbij het telefoonnummer : 073 645 96 45

Re: acer help desk

Geplaatst: 06 apr 2009 17:53
door Toolboy
Makro is een onderneming die aan de detailhandel verkoopt.
Daar gelden andere garantie regels voor.
T

Re: acer help desk

Geplaatst: 12 apr 2009 11:25
door Cesar
Mijn ervaring met Acer is dat de helpdesk goed is om een storing aan te melden maar dat je goede hulp krijgt als je de Customer Care After Sales belt
Fout, De helpdesk doet zijn best maar dan houdt het op.

Verder moet je van Acer service en uitgebreide garantiebepalingen niets verwachten.
Mij kost die onzin €145,= en mijn laptop was nog kapot.

Ik heb nu gekozen voor een ander merk en Acer toegezegd zijn service publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

Dus.... nooit een uitgebreide garantie kopen.
Zodra je een andere laptop krijgt houdt die garantie op. Ook als je een Acer koopt. De garantie is serienummergebonden.

Re: acer help desk

Geplaatst: 12 apr 2009 22:56
door Ben38
jonker01
Geplaatst op: 06 Apr 2009 15:14 Onderwerp: acer help desk



Heb gezien dat er verschillende topics zijn over Acer. Ik ben op zoek naar iemand die kan vertellen hoe je voorbij de Acer Help Desk komt met een klacht, zodat je eens echt iemand aan de telefoon krijgt die iets kan beslissen. Onze notebook Aspire is nu bijna 1 jaar (!) bij de reparatieafdeling omdat ik ooit zo gek ben geweest te vragen hoe het met de garantie op afgebroken scharnieren staat. Op verzoek van Acer is notebook door UPS opgehaald, inderdaad na ongeveer 7 maanden gerepareerd terug gezonden (na heel veel telefoontjes) en bleek toen helemaal niet meer aan te gaan. Weer terug naar Acer, voorstel om zo'n 450 euro te betalen voor reparatiekosten en dat voor een computer die toen wij hem ong. 1 jaar geleden opstuurden nog gewoon goed werkte! Aangetekende brief gestuurd maar er reageert gewoon niemand en je kunt nooit iemand te spreken krijgen van de reparatieafdeling of een leidinggevende met beslissingsbevoegdheid. Ik hoop dat iemand een goede tip voor mij heeft hoe nu verder het beste te handelen.

als ik je een tip mag geven neem dan contact op met je rechtsbijstandsverzekering (kostenloos) of neem zelf een advocaat (kost geld) onder de arm die kunnen je zeker helpen .

ik spreek uit ervaring , de winkel waar je je laptop hebt gekocht is namelijk in gebreken gebleven en dat kun je aanvechten en je staat sowieso in je recht als je hem tenminste binnen het garantie termijn hebt aangeboden voor garantie.

Dat Acer er zolang voor nodig heeft is een ander verhaal maar jij moet in dit geval bij de verkoper aankloppen want zei moeten zorgen dat er wat gebeurd bij acer , en als acer zegt dat ze het niet op kort termijn kunnen oplossen moet je gewoon een nieuwe eisen of je geld terug .
(in mijn geval kon acer het namelijk ook niet oplossen op kort termijn hoorde ik van mijn verkoper , alleen vertelde acer mij steeds wat anders.)
laat je in iedergeval niet afschepen en doe iets met mijn tip , dat is mijn advies.

succes!

Re: acer help desk

Geplaatst: 12 apr 2009 23:01
door BBCS
ik spreek uit ervaring , de winkel waar je je laptop hebt gekocht is namelijk in gebreken gebleven en dat kun je aanvechten en je staat sowieso in je recht als je hem tenminste binnen het garantie termijn hebt aangeboden voor garantie.
Ik wil je weer even aan herrinneren dat de consumentenbescherming hier niet van toepassing is, en mag je er ook geen beroep op doen.

In dit geval is de verkopende partij niet het aanspreekpunt voor de TS en mag de verkopende partij de TS doorsturen naar de fabrikant.

Hier is geen sprake van B2C regels, maar B2B regels.

Re: acer help desk

Geplaatst: 12 apr 2009 23:24
door Ben38
BBCS


Geplaatst op 12 Apr 2009 23:01 door BBCS


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
ik spreek uit ervaring , de winkel waar je je laptop hebt gekocht is namelijk in gebreken gebleven en dat kun je aanvechten en je staat sowieso in je recht als je hem tenminste binnen het garantie termijn hebt aangeboden voor garantie.


Ik wil je weer even aan herrinneren dat de consumentenbescherming hier niet van toepassing is, en mag je er ook geen beroep op doen.

In dit geval is de verkopende partij niet het aanspreekpunt voor de TS en mag de verkopende partij de TS doorsturen naar de fabrikant.

Hier is geen sprake van B2C regels, maar B2B regels.
Zoals Toolboy al zegt , daar zijn andere garantie regels voor de detailhandel , maar 1 ding is zeker garantie heb je en daar heeft een ieder zich aan te houden of het nou voor de detailhandel of particulierenhandel is.
en op basis daarvan kun je er volgens mij wel verder meegaan.
maar dat zou ik toch eens navragen (bijvoorbeeld) juridisch loket.

Aangezien ik niet weet wie BBCS is weet ik niet waar je het allemaal over hebt met die b2c regels etc... etc
als je mensen wilt helpen zul je toch wat duidelijker je antwoorden moeten geven zodat mensen zoals ik en gegarandeerd nog meer mensen weten waarover je het hebt.

:idea: je zult ongetwijfeld wel weten waar je het over hebt maar zorg er dan aub voor dat ook wij weten waar je het over hebt :wink:

Re: acer help desk

Geplaatst: 12 apr 2009 23:35
door BBCS
Aangezien ik niet weet wie BBCS is weet ik niet waar je het allemaal over hebt met die b2c regels etc... etc
als je mensen wilt helpen zul je toch wat duidelijker je antwoorden moeten geven zodat mensen zoals ik en gegarandeerd nog meer mensen weten waarover je het hebt.


B2B betekent: de regels die gelden tussen de verkopende partij en de zakelijke eindgebruiker.

B2C betekent: de regels die gelden tussen de verkopende partij en de particuliere eindgebruiker.

De term consument slaat op de particuliere koper, ook al is een zakelijke koper ook een consument.


Op alle transacties tussen de verkopende partij en de zakelijke eindgebruiker zijn niet de wetsregels van toepassing die gaan over de consumentenkoop.

Re: acer help desk

Geplaatst: 12 apr 2009 23:49
door Ben38
BBCS
Geplaatst op: 12 Apr 2009 23:35 Onderwerp:



Quote:
Aangezien ik niet weet wie BBCS is weet ik niet waar je het allemaal over hebt met die b2c regels etc... etc
als je mensen wilt helpen zul je toch wat duidelijker je antwoorden moeten geven zodat mensen zoals ik en gegarandeerd nog meer mensen weten waarover je het hebt.


B2B betekent: de regels die gelden tussen de verkopende partij en de zakelijke eindgebruiker.

B2C betekent: de regels die gelden tussen de verkopende partij en de particuliere eindgebruiker.

De term consument slaat op de particuliere koper, ook al is een zakelijke koper ook een consument.


Op alle transacties tussen de verkopende partij en de zakelijke eindgebruiker zijn niet de wetsregels van toepassing die gaan over de consumentenkoop.

Dankjewel voor de vlotte reactie , en oke dat begrijp ik dat daar andere regels gelden maar ook bij die regels heb je gegarandeerd recht op garantie , zo niet moet dit duidelijk vermeld staan zodat de koper dit ook weet.

wist je trouwens dat je hier op het forum de naam gebruikt van de Brooklyn Bureau of Community Service ?
http://www.bbcs.org/index.php

Re: acer help desk

Geplaatst: 13 apr 2009 00:11
door BBCS
wist je trouwens dat je hier op het forum de naam gebruikt van de Brooklyn Bureau of Community Service ?


Nee hoor.

De betekenis van de naam hier op het forum heeft een andere betekening en oorsprong.

Re: acer help desk

Geplaatst: 13 apr 2009 10:28
door Ben38
BBCS
Geplaatst op: 13 Apr 2009 00:11 Onderwerp:



Quote:
wist je trouwens dat je hier op het forum de naam gebruikt van de Brooklyn Bureau of Community Service ?


Nee hoor.

De betekenis van de naam hier op het forum heeft een andere betekening en oorsprong.


Het was ook maar een vraag en geen verwijt he :wink: