hallo allemaal,
is er iemand die ook problemenheeft met de swze.
ze zijn namelijk een van de weinige die de toewijzing van huizen doen aan de hand van inschrijf datum ipv aan de hand van reacties!!!
hierdoor duurt het dus jaren voordat je een huis hebt, ook al heb je die wel binnen beperkte tijd nodig.
als je dan ook nog eens niet in aan merking komt voor urgentie, zoals bij mij het geval is wordt je hier dus niet vrolijk van.
ik ben van mening dat ze het toewijzen zouden moeten doen op aantal reacties!.
zoals het er nu uitziet moet ik namelijk mijn dochter binnenkort al in gaan schrijven wil ze op haar 20e een huis kunnen krijgen!!
ik baal hiervan!!!!!!!!!!
groetjes
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huizen toewijzing swze
Re: huizen toewijzing swze
een van de weinige?
toen ik nog in utrecht woonde was dat ook zo (op inschrijfdatum)
en daar kan je echt 7 jaar wachten voor een 2 kamer flatje in een achterafbuurt, en t kost ook nog jaarlijks geld!
nu heb ik met de swze binnen 1,5 jaar een 3 kamer appartement in een vrij rustige buurt. ik woon er nu iets langer dan een jaar, en eindig nu alweer rond de 40, dus over een paar maandjes weer genoeg tijd opgebouwd om weer te kunnen verhuizen.
toen ik nog in utrecht woonde was dat ook zo (op inschrijfdatum)
en daar kan je echt 7 jaar wachten voor een 2 kamer flatje in een achterafbuurt, en t kost ook nog jaarlijks geld!
nu heb ik met de swze binnen 1,5 jaar een 3 kamer appartement in een vrij rustige buurt. ik woon er nu iets langer dan een jaar, en eindig nu alweer rond de 40, dus over een paar maandjes weer genoeg tijd opgebouwd om weer te kunnen verhuizen.
misschien dat je gewoon kan blijven communiceren ipv domme antwoorden geven!!
nee een kamer is niet te min. ik bedoelde alleen te zeggen dat het veel te lang duurt voor dat je in aanmerking komt voor een huis.
tuurlijk heb ik hier wel bepaalde criteria aan verbonden zo zou ik bijvoorbeeld met mijn dochtertje niet in akkers willen wonen gezien het feit dat de kogels je daar af en toe om je oren vliegen!
Vogels ik krijg bij jou het idee dat je alleen reageert om mensen af te zeuren omdat je niets beters te doen hebt!
krijg toch een leven
nee een kamer is niet te min. ik bedoelde alleen te zeggen dat het veel te lang duurt voor dat je in aanmerking komt voor een huis.
tuurlijk heb ik hier wel bepaalde criteria aan verbonden zo zou ik bijvoorbeeld met mijn dochtertje niet in akkers willen wonen gezien het feit dat de kogels je daar af en toe om je oren vliegen!
Vogels ik krijg bij jou het idee dat je alleen reageert om mensen af te zeuren omdat je niets beters te doen hebt!
krijg toch een leven
-
Praktisch elke woningbouwvereniging werkt met inschrijfdata, wat ook wel zo eerlijk is.
Als jij bijvoorbeeld je in 2006 inschrijft voor een woning, en iemand (zonder urgentie) die zich ingeschreven heeft in 2009 krijgt binnen een maand een woning, dat klopt ook niet.
Inschrijfdatum is de meest eerlijke manier van huizen toewijzen.
Mijn woningbouwvereniging heeft ook dat systeem en dat betekent inderdaad dat je een paar jaar moet wachten.
Als je niet wilt wachten, moet je een huis kopen.
Kun je dat niet, zit er niks anders op dan te wachten.
Niet ideaal, maar wel het meest eerlijke systeem.
Als jij bijvoorbeeld je in 2006 inschrijft voor een woning, en iemand (zonder urgentie) die zich ingeschreven heeft in 2009 krijgt binnen een maand een woning, dat klopt ook niet.
Inschrijfdatum is de meest eerlijke manier van huizen toewijzen.
Mijn woningbouwvereniging heeft ook dat systeem en dat betekent inderdaad dat je een paar jaar moet wachten.
Als je niet wilt wachten, moet je een huis kopen.
Kun je dat niet, zit er niks anders op dan te wachten.
Niet ideaal, maar wel het meest eerlijke systeem.