LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening horror eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
buddy5

jaarafrekening horror eneco

Ongelezen bericht door buddy5 »

Wij kregen de jaarafrekening van eneco, of we eventjes 1740!!! euro bij willen betalen.
Vooral de elektriciteit was extreem hoog, veel hoger dan vorig jaar terwijl wij juist verschillende elek. apparaten vorig jaar hebben verminderd.
Wij hebben natuurlijk gelijk eneco gebeld, en die vonden het ook wel vreemd, mijn man grapte dat het wel leek of iemand van onze elek. mee snoept.. we hebben een specifatie aangevraagd om het uit te zoeken en kregen uitstel van betaling tot 30 april.
Maar hoe moeten we nu uitzoeken of die meter nog wel klopt of dat er iemand inderdaad stroom van ons pikt?
En bij wie kan je terecht om de rekening na te rekenen, want eneco staat er om bekend dat ze heel veel fouten maken op de rekening, wat volgens mij het geval is.
Wat ik mij ook afvraag is je krijgt toch ook teruggave van energiebelasting? Dat word toch ook verekend met eindafrekening? Dit staat namelijk ook niet op de rekening.

HuJuh

Re: jaarafrekening horror eneco

Ongelezen bericht door HuJuh »

Ik kan alleen reageren op het testen op aftappers, voor de andere vragen weet ik het antwoord niet :)

Als je in huis alle stekkers uit het stopcontact trekt (echt alle!), dan zou de meter stil moeten komen te staan.
Klik nou niet de aardlekschakelaar uit, want dan krijgt een eventuele aftapper ook geen stroom meer en komt de meter altijd stil te staan :wink:

Maar de kans dat er wordt afgetapt is niet heel groot hoor.

Misschien zou je de meterstanden van verschillende jaren eens kunnen opzoeken en hier posten? En hebben ze dit jaar wel de standen gebruikt die je zelf hebt opgegeven? Als je zelf de standen hebt doorgegeven natuurlijk :wink:

Nou, succes in ieder geval!

Ron58

Re: jaarafrekening horror eneco

Ongelezen bericht door Ron58 »

En bij wie kan je terecht om de rekening na te rekenen
Voor je iets na rekent eerst eens kijken naar de verbruikscijfers van voorgaande jaren?
Dan zie je een gemiddeld verbruik en kun je vergelijken met het verbruik van dit jaar, en dan bedoel ik natuurlijk niet het totaal aantal euro's op je jaarafrekeningen, maar het aantal kw/h aan electra verbruik. :wink:

Gesloten