Pagina 1 van 1

Leo van Schaijk te Cuijk zeer slechte service

Geplaatst: 07 apr 2009 16:16
door recol
4,5 jaar geleden een AEG condensdroger gekocht bij de firma Pater te Nieuwegein. prima geholpen en extra verzekering afgesloten voor totaal 5 jaar. Oktober 2008 begint de wasdroger raar te doen. was niet droog, programma wordt niet afgemaakt enz. kan allemaal gebeuren. Technische dienst gebeld van de Firma Pater. en de monteur komt een aantal dagen later langs. Dit blijkt een monteur te zijn van Leo van Schaijk aangezien Pater elektro hier onder valt. monteur is 15 minuten bezig en zegt het probleem te hebben opgelost. maar ik moest wel even voorrijkosten betalen. hoezo? ik heb toch garantie? ja maar dan moet u wel voorrijkosten betalen. vreemd vond ik maar goed.
monteur is weg en de droger blijkt een paar dagen goed te werken en daar doet het probleem zich weer voor. weer gebeld en ja hoor daar is Jimmy weer. nu een half uurtje bezig en weer weg.
weer het zelfde 2 a 3 dagen goed en weer storing. ik wordt het toch wel beetje zat en bel weer met de technische dienst en vraag hoe nu verder.
Jimmy komt weer en zegt dat de machine naar de werkplaats moet. nou oke wat moet dat moet dan maar. machine wordt een aantal dagen later opgehaald door chauffeurs (intussen al een week of 3 problemen met een slechte droger en dat met een gezin van 5 mensen) na 1,5 a 2 weken komt de droger terug. wat schetst mijn verbazing de hele zijkant is verbogen. wel #$@% de chauffeurs weten van niks en gaan bellen. "de monteur komt volgende week kijken hoe het met de machine is" en ja hoor daar komt Jimmy weer. gelijkt verteld dat de machine nog steeds niet goed is en ja hoor de machine mag weer naar leo van schaijk in Cuijk. ik vraag of er niet een nieuwe machine geleverd kan worden aangezien dit een lang lopende kwestie is en ik het nu wel zat begin te worden en we zijn ondertussen al een week of 5 verder ik kan een nieuwe droger kopen maar dan is er een afschrijving per jaar en moet dus fors bijbetalen op een nieuwe droger.belachelijk voorstel natuurlijk een droger hoort veel langer mee te gaan en ik ga hier niet mee akkoord en ze komen hem weer halen en eindelijk komen ze met het briljante idee om een leen droger te brengen. dit zou een merk droger worden en wat komt er.... en B merk droger. nu was ik al blij dat we een droger kregen dus daar niks van gezegd. na 1,5 week maar eens bellen. nou de droger is uitgebreid getest, onderdelen vervangen helemaal schoongemaakt en helemaal in orde en het zijpaneel is vervangen.
droger komt terug en amehoela de droger is goed. 2 droog beurten gedraaid en geen enkel programma werkt alleen de tijd van 40 minuten drogen werkt. ik bel boos op en ontplof bijna. na lang 5en en 6en hebben we besloten om maar 220 euro bij te betalen op een siemens droger maar eigenlijk was ik het hier niet mee eens maar ja gezin met 5 mensen... ik wilde me was droog hebben.
ik heb de droger zelf opgehaald bij de firma Pater in nieuwegein en de oude wilde de hoofd technische dienst René van de Wiel terug hebben.
nou je komt hem maar halen maar volgens mij is dat wel MIJN apparaat ik heb hem betaald.
1e verzoek om op te halen ben ik mijn trap aan het schilderen dus kan niet. 2e verzoek was ik niet thuis. uiteindelijk was ik de oude droger zat en dacht ik schroef de zijpanelen eraf en til hem naar beneden en breng hem zelf even. ik kreeg toen bijna een rolberoerte toen ik de panelen eraf had. zie foto's op www.recol.nl/leovanschaijk
machine volledig schoon gemaakt? waar dan? dingen vervangen? waar dan. ja de sleepcontacten op de trommel ja. alles onder een dikke laag stof. ik ben heel boos geworden en voelde me belazerd en ben naar de winkel gegaan van Pater elektro en die schrokken wel even toen ik binnenkwam met de droger. en die hebben René van de Wiel gebeld en die had makkelijk praten. hij zegt dat de droger door ons niet goed onderhouden was. ik maakte regelmatig (toen de droger nog goed werkte en gebruikt werd door ons) schoon dus pluizenfilter en condensor.de achterkant met de dikke lagen stof mag ik er niet zomaar afhalen
hij heeft de droger nu daar en zegt dat dat allemaal vies was en dat dat slecht onderhoud was. ik heb 2 wassen gedroogd na de laatste teugkomst. hij heeft 1,5 tot 2 weken daar gedraaid. dus wie had hem moeten schoonmaken? hun bij het verlaten van de technische dienst werkplaats. ik wil mijn 220euro terug en koop niks meer bij die
oplichters en ga hier zeker werk van maken. als de droger goed gerepareerd was en goed schoongemaakt was dan had ik geen nieuwe droger hoeven kopen.

Dus.... koop niks bij Leo van Schaijk want de service en klantvriendelijkheid is diep triest.....

Re: Leo van Schaijk te Cuijk zeer slechte service

Geplaatst: 09 apr 2009 21:13
door Ulbe
Ik zie hier een vervuilde ventilator van een wasdroger,

De machine is dus niet schoongemaakt, :?

Terwijl er wel voor betaald is, :(

Dergelijke "handelaren" verknoeien het voor de serieuze detailhandel, en op zo manier gaat de consumenten liever naar dozenschuivers toe die toch vrijwel geen nazorg bieden, in geval met vragen en problemen, :?

Een wasdroger schoonmaken is meer dan alleen een zeef of condensor ( indien aanwezig ) schoonmaken,

De getoonde ventilator is dus niet schoongemaakt, laat staan de verwarming en het buizenstelsel zal wel vol stof zitten,

Mensen die een beetje handig zijn, en de garantie is van de droger af, zouden eigenlijk één keer in het jaar de achterplaat van de machine te verwijderen ( netstekker uit het stopcontact ) en voorzichtig de stof dragende onderdelen schoonmaken door met perslucht,

Schrik niet hoeveel stof hierbij vrijkomt!, :shock:

Dit moet dan ook buiten gebeuren, want anders kunt u gerust het hele vertrek opnieuw afstoffen en zuigen!,

Ook de stofzuiger kan hier geweldig goed werk verrichten, mits u maar weet waar u de stofophopingen kan vinden in de droger,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: Leo van Schaijk te Cuijk zeer slechte service

Geplaatst: 09 apr 2009 21:29
door Toolboy
Service beurten uit laten voeren is zeker aan de orde,Doet u toch ook met uw auto?
Heeft alleen te maken met achterstallig onderhoud.

T

Re: Leo van Schaijk te Cuijk zeer slechte service

Geplaatst: 13 mei 2009 18:52
door rainier65
wij hebben een soort gelijke situatie met van Schayk mee gemaakt maar met een dolby surround set van samsung Binnen een jaar pakte deze geen een dvd's meer en moest worden gerepareerd en en dus
opgestuurd.Is dus 6 weken weg geweest en binnen 1 week weer defect en moest weer weg.en weer 6 weken weg bij terugkomst weer het zelfde probleem en ze hebben hem omgeruild met het winkel exemplaar.
deze was ook weer binnen een jaar kapot en nu deden ze niks meer want de termijn voor garantie was verlopen. Ik gevraagd en gezegd dat
als ik bij hun een nieuwe kocht of ze dan nog wat met de prijs deden maar nee hoor. Nooit meer iets gekocht bij van Schayk natuurlijk. Ook dit voorval was niet het eerst akkevietje met leo van schayk