S.W.S.SIMTRONICA B.V. in S HERTOGENBOSCH
Geplaatst: 08 apr 2009 10:27
Beste forumleden,
Op 28 maart jl. is er een dame bij mijn zus thuis geweest om pannen van Simtronica BV te promoten. Omdat mijn zus de gastvrouw was, was ze vaak in de keuken en heeft ze niet veel gehoord over de info die de vrouw ons gaf. Ik zelf was er ook aanwezig en heb best veel kunnen vragen want ze probeerde de hele tijd mij over te halen om mijn naam alvast te registreren en ik mocht pas na 2 jaar betalen. Ik vroeg nog van kan ik het nog annuleren als ik me nu opgeef. Ze zei dat ik dan een opzegtermijn van een week had. Ik kon binnen een week haar bellen om mijn bestelling/registratie te annuleren. Nogmaals tijdens dit verhaal was mijn zus steeds niet aanwezig. Omdat deze dame haar spullen bij mijn zus thuis mocht promoten had mijn zus recht op een cadeautje. Om deze te kunnen krijgen moest mijn een iets tekenen dat ze het heeft ontvangen en dit was ook tevens de bewijs de vrouw voor het bedrijf van wie ze de pannen promootte, heeft zij mij zus wijsgemaakt. Maar nu blijkt dat het een bestelformulier. Want mijn zus had voor dat ze had getekend opgemerkt dat paar blokjes war aangekruist. Ze heeft dit aan de vrouw gevraagd waarom ze dat heeft gedaan. Ze had dus ondertussen mijnzus gevraagd van als ze zou overwegen om paar pannen te kopen welke ze dan eventueel zou kopen. En deze pannen had ze op het formulier aangekruist. Mijn zus heeft toen aangegeven dat ze niet van plan is om ze ooit te kopen omdat ze te duur zijn. Ze heeft als volgt gereageerd “ik wil vast weten welke pannen je eventueel zou kopen als je me later zou bellen (want dat gebeurde vaak volgens haar) om ze alsnog te bestellen dan zouden we allebei niet meer weten over welke pannen mijn zus zou hebben en dan zou ik nogmaals bij jou langs moeten kopen. Om dit ter voorkopen noteer ik altijd vast waarin de klanten geïnteresseerd zijn.” Mijn zus had op dat moment (ik zat erbij) duidelijk gezegd ik kan ze niet kopen ik werk niet en zou van mijn man nooit zo dure koop aangaan voor drie pannen (kosten ongeveer 950 euro. Ze zei van ja joh maak je niet druk zoals ik zei ik doe dit puur voor het gemak en trouwens ik moet wel een handtekenen van je hebben om het bedrijf te laten zien dat ik bij jou ben geweest. Mijn zus heeft na dit verhaal het formulier getekend. Dit alles is het in Turks gegaan. Mijn zus spreekt heel slecht Nederlands, lezen kan ze al bijna helemaal niet. Het formulier was in het Nederlands. Ze zegt dat ze het niet eens mocht lezen maar snel moest tekenen omdat de vrouw snel moest omdat haar auto verkeerd was geparkeerd. Dit allemaal (over het tekenen van het formulier) speelde bij de deur. Vandaar dat ik het niet heb gezien anders zou ik mijn zus niet laten tekenen.
Ik zelf ik bijna tegelijkertijd met de vrouw weg heb pas later gehoord dat mijn zus had uiteindelijk wel getekend. Ik zei meteen bel haar en maak nogmaals duidelijk dat je het niet wilt kopen. Dat heeft mijn zus op 2 april gedaan dus nog op tijd (binnen een week). Nou had de vrouw gezegd maar je bent te laat ik heb het al aan het bedrijf doorgegeven je maak geen kans maar je zou eventueel en brief kunnen schrijven naar het bedrijf. Nou zoals al gezegd mijn zus kan geen nl. moest ik dat eventueel voor haar doen. Maar ik kon pas zondag bij haar zijn. Dus heb ik die vrouw even zelf gebeld van dat mijn zus niet voor een koopovereenkomst had getekend maar voor het cadeautje en voor haar aanwezigheid. Maar ze ontkende het en zei dat ik dan een brief moest schrijven. Ik zei dat het voor haar wel goed was dat ze het zelf oploste anders zou ik het juridisch laten uitzoeken. Toen zei ze oké vertel het dan aan niemand ik regel het dinsdag wel, dus op 7 april. Ik heb haar gister gebeld of ze het had opgelost maar ze nam niet op. Toen heb ik het bedrijf gebeld. Ik kreeg een Turks sprekende mevrouw aan de lijn ze kon geen Nederlands dus moest ik in eens in het Turks mijn verhaal vertelen. Ze zei dat we te laat waren en dat mijn zus nu verplicht was om de pannen te betalen. Want het contract was volgens hun systeem op 23 maart ingegaan. Nogmaals de vrouw is op 28 maart bij mijn zus geweest ik zei dat de datum niet klopte maar toen kwam ze met het verhaal van dat dit hun werkwijze is dus. Als een contract op zaterdag is getekend pakken ze maandag ervoor als ingangsdatum. Ik zei dat dit kon maar ze zei van schrijf u maar een brief maar dat het niet zou helpen. Ik heb naar consumentenbond gebeld en naar consuwijzer maar ze zeggen omdat mijn zus ervoor heeft getekend kunnen we eigenlijk niet veel doen.
Sorry, voor de lange verhaal maar heeft iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen het gaat om drie pannen en om een bedrag van 900 euro.
Alvast dank voor jullie reacties. Groet, Eylul
Op 28 maart jl. is er een dame bij mijn zus thuis geweest om pannen van Simtronica BV te promoten. Omdat mijn zus de gastvrouw was, was ze vaak in de keuken en heeft ze niet veel gehoord over de info die de vrouw ons gaf. Ik zelf was er ook aanwezig en heb best veel kunnen vragen want ze probeerde de hele tijd mij over te halen om mijn naam alvast te registreren en ik mocht pas na 2 jaar betalen. Ik vroeg nog van kan ik het nog annuleren als ik me nu opgeef. Ze zei dat ik dan een opzegtermijn van een week had. Ik kon binnen een week haar bellen om mijn bestelling/registratie te annuleren. Nogmaals tijdens dit verhaal was mijn zus steeds niet aanwezig. Omdat deze dame haar spullen bij mijn zus thuis mocht promoten had mijn zus recht op een cadeautje. Om deze te kunnen krijgen moest mijn een iets tekenen dat ze het heeft ontvangen en dit was ook tevens de bewijs de vrouw voor het bedrijf van wie ze de pannen promootte, heeft zij mij zus wijsgemaakt. Maar nu blijkt dat het een bestelformulier. Want mijn zus had voor dat ze had getekend opgemerkt dat paar blokjes war aangekruist. Ze heeft dit aan de vrouw gevraagd waarom ze dat heeft gedaan. Ze had dus ondertussen mijnzus gevraagd van als ze zou overwegen om paar pannen te kopen welke ze dan eventueel zou kopen. En deze pannen had ze op het formulier aangekruist. Mijn zus heeft toen aangegeven dat ze niet van plan is om ze ooit te kopen omdat ze te duur zijn. Ze heeft als volgt gereageerd “ik wil vast weten welke pannen je eventueel zou kopen als je me later zou bellen (want dat gebeurde vaak volgens haar) om ze alsnog te bestellen dan zouden we allebei niet meer weten over welke pannen mijn zus zou hebben en dan zou ik nogmaals bij jou langs moeten kopen. Om dit ter voorkopen noteer ik altijd vast waarin de klanten geïnteresseerd zijn.” Mijn zus had op dat moment (ik zat erbij) duidelijk gezegd ik kan ze niet kopen ik werk niet en zou van mijn man nooit zo dure koop aangaan voor drie pannen (kosten ongeveer 950 euro. Ze zei van ja joh maak je niet druk zoals ik zei ik doe dit puur voor het gemak en trouwens ik moet wel een handtekenen van je hebben om het bedrijf te laten zien dat ik bij jou ben geweest. Mijn zus heeft na dit verhaal het formulier getekend. Dit alles is het in Turks gegaan. Mijn zus spreekt heel slecht Nederlands, lezen kan ze al bijna helemaal niet. Het formulier was in het Nederlands. Ze zegt dat ze het niet eens mocht lezen maar snel moest tekenen omdat de vrouw snel moest omdat haar auto verkeerd was geparkeerd. Dit allemaal (over het tekenen van het formulier) speelde bij de deur. Vandaar dat ik het niet heb gezien anders zou ik mijn zus niet laten tekenen.
Ik zelf ik bijna tegelijkertijd met de vrouw weg heb pas later gehoord dat mijn zus had uiteindelijk wel getekend. Ik zei meteen bel haar en maak nogmaals duidelijk dat je het niet wilt kopen. Dat heeft mijn zus op 2 april gedaan dus nog op tijd (binnen een week). Nou had de vrouw gezegd maar je bent te laat ik heb het al aan het bedrijf doorgegeven je maak geen kans maar je zou eventueel en brief kunnen schrijven naar het bedrijf. Nou zoals al gezegd mijn zus kan geen nl. moest ik dat eventueel voor haar doen. Maar ik kon pas zondag bij haar zijn. Dus heb ik die vrouw even zelf gebeld van dat mijn zus niet voor een koopovereenkomst had getekend maar voor het cadeautje en voor haar aanwezigheid. Maar ze ontkende het en zei dat ik dan een brief moest schrijven. Ik zei dat het voor haar wel goed was dat ze het zelf oploste anders zou ik het juridisch laten uitzoeken. Toen zei ze oké vertel het dan aan niemand ik regel het dinsdag wel, dus op 7 april. Ik heb haar gister gebeld of ze het had opgelost maar ze nam niet op. Toen heb ik het bedrijf gebeld. Ik kreeg een Turks sprekende mevrouw aan de lijn ze kon geen Nederlands dus moest ik in eens in het Turks mijn verhaal vertelen. Ze zei dat we te laat waren en dat mijn zus nu verplicht was om de pannen te betalen. Want het contract was volgens hun systeem op 23 maart ingegaan. Nogmaals de vrouw is op 28 maart bij mijn zus geweest ik zei dat de datum niet klopte maar toen kwam ze met het verhaal van dat dit hun werkwijze is dus. Als een contract op zaterdag is getekend pakken ze maandag ervoor als ingangsdatum. Ik zei dat dit kon maar ze zei van schrijf u maar een brief maar dat het niet zou helpen. Ik heb naar consumentenbond gebeld en naar consuwijzer maar ze zeggen omdat mijn zus ervoor heeft getekend kunnen we eigenlijk niet veel doen.
Sorry, voor de lange verhaal maar heeft iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen het gaat om drie pannen en om een bedrag van 900 euro.
Alvast dank voor jullie reacties. Groet, Eylul