essent/brabant water
Geplaatst: 08 apr 2009 23:46
ik heb een hoop ervaring met energieleveranciers maar heb nog nooit zo'n bende meegemaakt als bij essent en brabant water
de situatie is als volgt:
mijn ex man is onlangs overleden in november 2008
dan krijg je met heel veel instanties te maken
gelukkig hebben een hoop instanties begrip voor de situatie en kunnen ze ook lezen
mijn minderjarige dochter is de enige erfgenaam, zij erft dus automatisch beneficiair, alleen mag zij die gezien haar leeftijd niet zelf aanvaarden dat moet ik als haar wettelijk vertegenwoordiger doen
ik zelf kan niets erven, dus ook geen schulden!
op dit moment zijn we nog bezig een compleet overzicht van de nalatenschap te krijgen
en bezig goederen te verkopen
maar oa essent en brabant water kunnen niet lezen
zo heb ik bij beide bedrijven meerdere malen door moeten geven dat mijn ex man, hun client is overleden
en de situatie rondom het erven
van brabant water krijg ik doodleuk een brief dat als ik niet binnen een week betaal ze de waterlevering stopzetten
het lijkt me niet dat hij die nog nodig heeft....
maar essent maakt het nog veel bonter
niet alleen heb ik daar ong 5x doorgegeven dat mijn ex man, hun client is overleden
ik heb ook telefonisch contact gehad, daarbij heb ik mijn adres als correspondentie adres opgegeven, in dat gesprek werd mij verzekerd dat er geen aanmaningskosten meer in rekening zouden worden gebracht, dit was op 29-12-2008
niet alleen ontvang ik nog steeds wekelijks aanmaningen van essent
zelfs nadat ik op elke aanmaning reageer, klachten heb ingedient , krijg ik gisteren een brief waarin ze beweren dat ik op 05-02-2009 heb doorgegeven dat mijn ex man is overleden, en dat ik toch gewoon moet betalen
ik mag een betalingsregeling treffen en anders gaan ze naar de deurwaarder
dus ze kunnen en niet lezen, niet luisteren, geven niets om hun clienten en zijn er niet vies van erfgenamen die niet eens mogen betalen te intimideren
en een betalingsregeling treffen voor een factuur waar ik niets mee te maken heb doe ik natuurlijk helemaal niet!!!
ik weet gelukkig wat ik wel en niet mag en wel en niet moet in dit geval, maar kan me voorstellen dat mensen in alle emotie en stress die zoiets met zich meebrengt toch gaan betalen
had ik dat gedaan, had ik de erfenis zuiver aanvaard voor mijn dochter en is zij op haar 18e aansprakelijk voor de schulden van haar vader
ik begrijp dat als je een dienst of producten afneemt je er voor moet betalen, maar mensen die zoals ik in zo'n situatie als de mijne terechtkomen, mag je gerust met iets meer respect behandelen
btw : ik ben bij beide bedrijven NOOIT klant geweest.....
de situatie is als volgt:
mijn ex man is onlangs overleden in november 2008
dan krijg je met heel veel instanties te maken
gelukkig hebben een hoop instanties begrip voor de situatie en kunnen ze ook lezen
mijn minderjarige dochter is de enige erfgenaam, zij erft dus automatisch beneficiair, alleen mag zij die gezien haar leeftijd niet zelf aanvaarden dat moet ik als haar wettelijk vertegenwoordiger doen
ik zelf kan niets erven, dus ook geen schulden!
op dit moment zijn we nog bezig een compleet overzicht van de nalatenschap te krijgen
en bezig goederen te verkopen
maar oa essent en brabant water kunnen niet lezen
zo heb ik bij beide bedrijven meerdere malen door moeten geven dat mijn ex man, hun client is overleden
en de situatie rondom het erven
van brabant water krijg ik doodleuk een brief dat als ik niet binnen een week betaal ze de waterlevering stopzetten
het lijkt me niet dat hij die nog nodig heeft....
maar essent maakt het nog veel bonter
niet alleen heb ik daar ong 5x doorgegeven dat mijn ex man, hun client is overleden
ik heb ook telefonisch contact gehad, daarbij heb ik mijn adres als correspondentie adres opgegeven, in dat gesprek werd mij verzekerd dat er geen aanmaningskosten meer in rekening zouden worden gebracht, dit was op 29-12-2008
niet alleen ontvang ik nog steeds wekelijks aanmaningen van essent
zelfs nadat ik op elke aanmaning reageer, klachten heb ingedient , krijg ik gisteren een brief waarin ze beweren dat ik op 05-02-2009 heb doorgegeven dat mijn ex man is overleden, en dat ik toch gewoon moet betalen
ik mag een betalingsregeling treffen en anders gaan ze naar de deurwaarder
dus ze kunnen en niet lezen, niet luisteren, geven niets om hun clienten en zijn er niet vies van erfgenamen die niet eens mogen betalen te intimideren
en een betalingsregeling treffen voor een factuur waar ik niets mee te maken heb doe ik natuurlijk helemaal niet!!!
ik weet gelukkig wat ik wel en niet mag en wel en niet moet in dit geval, maar kan me voorstellen dat mensen in alle emotie en stress die zoiets met zich meebrengt toch gaan betalen
had ik dat gedaan, had ik de erfenis zuiver aanvaard voor mijn dochter en is zij op haar 18e aansprakelijk voor de schulden van haar vader
ik begrijp dat als je een dienst of producten afneemt je er voor moet betalen, maar mensen die zoals ik in zo'n situatie als de mijne terechtkomen, mag je gerust met iets meer respect behandelen
btw : ik ben bij beide bedrijven NOOIT klant geweest.....