Ziggo ellende...
Geplaatst: 09 apr 2009 08:20
Dit is de brief die vandaag aangetekend naar ziggo gaat, alle ellende op een rijtje.. heeft er iemand ook te maken met dit specifieke probleem van een door ziggo dubbel aangemaakt account? ik zou graag met die persoon in contact komen.
Ziggo B.V Groningen
postbus 43048
3540 AA Utrecht
T.a.v. Mw Martine Ferment,
Directeur klantenservice.
betreft : twee klantnummers 11194092 en het niet aangevraagde maar wel voor problemen zorgende 11194132.
Bijlagen; diverse communicatie en genoemde factuur overzichten.
geachte mw Ferment,
Na maanden van telefonische communicate met de helpdesk waar het probleem niet kan worden opgelost, rest mij niets dan dit bij u aanhandig te maken.
het gaat om het volgende:
In november stond er een meneer voor mijn deur die mij erop wees dat mijn aparte internet en digitale televisie abbonnement door middel van een alles in 1 pakket goedkoper kon. Het was een probleem om daar te komen omdat het voor de klantenservice moeilijk schijnt te zijn van een twee aparte klantnummers één pakket te maken.
Maar na enkele weken en diverse malen telefonisch contact kreeg ik dan eindelijk op 15 december een brief dat klantnummer 11194092 een alles in één pakket van 49.95 euro zou gaan worden. In de brief de noodzakelijke codes.
De afspraak werd gemaakt en op de 23e december zou het modem worden geinstalleerd.
halverwege december kreeg ik s’avonds een telefoontje van Ziggo, men belde mij om een afspraak te maken voor de instalatie van een modem. Op mijn opmerking dat ik reeds een afspraak had op de 23e werd met verbazing gereageerd.
De desbetreffende persoon ging het uitzoeken en kwam terug met de conclusie dat er inderdaad een afspraak stond. Ik heb toen aangegeven dat deze actie mijn vertrouwen in Ziggo niet echt aanwakkerde. Hierop antwoorde hij met de mededeling dat ik de eerste maand 50% korting zou krijgen en de aansluitkosten van 9.95 niet hoefde te betalen.
De 23e stond er een monteur met modem voor de deur, en heeft de boel geinstalleerd. Met de codes uit de brief van 15-12-09 is deze geactiveerd.
de 28e stond er echter weer een monteur voor de deur, als verassing, die claimde een afspraak te hebben. Die had ik niet!! Ik heb nooit een afspraak gemaakt met niemand van Ziggo buiten de 23e om.
Deze monteur wilde ook een modem gaan installeren en het heeft me echt moeite gekost dit te voorkomen. Ik kreeg van de monteur toen de klantenservice aan de lijn, hier heb ik de discussie toen mee voortgezet. De monteur heeft de 2e modem uiteindelijk weer mee terug genomen.
Het mag duidelijk zijn dat ik hier reeds aangaf ook geen prijs te stellen op twee tv kastjes, en twee rekeningen. Nou dat zou niet gebeuren, dit werd zelfs weer gegarandeerd.
Het eerste kastje arriveerde en is geactiveerd. Maar u raadt het al, ik kreeg wel een tweede tv kastje. dit heb ik gemeld bij de klantenservice met de vraag deze op te halen, de reactie van de telefoonbeantwoorder was dat ik dan fijn twee kastjes had. Niet dat ik hier iets aan heb, aangezien ik niet eens in het bezit ben van een tweede tv toestel. Retour zenden was niet nodig volgens die persoon, dus de doos staat ongeopend op zolder.
Ook hier heb ik aangegeven geen twee rekeningen te willen ontvangen, ook hij zou het uitzoeken en regelen.
De eerste afschrijving in januari verliep goed, dat bedrag klopte ook met de beloofde kortingen. Het afschrift dd 28-01-09 gaf zelfs aan dat ik een tegoed had van 7,92. (zie bijlagen).
echter in Februari vonden er twee incasso’s plaats.
Naast klantnummer 11194092, welke het abbonnement geld van 49.95 min het tegoed van de eerste rekening van 7,92, werd er nu ook klantnummer 11194132 van mijn rekening afgeschreven, dit bedrag was 108,54.
De dame die mij toen tewoord stond was zeer vriendelijk en vertelde dat men zou gaan uitzoeken waar het was fout gegaan, ik zo u hiervan schriftelijk op de hoogte worden gehouden. Zij gaf aan dat er contact gezocht zou gaan worden vanuit Ziggo met mij en dat men dan het teveel betaalde bedrag zou terugstorten.
Gezien de ervaringen die ik reeds had met Ziggo en alle beloften die men had gedaan en de garanties die men mij had gegeven was ik hier niet mee akkoord.
Ik heb aangegeven dat ik het teveel gevorderde bedrag zelf zou terugvorderen door de incasso niet goed te keuren. Ik ben natuurlijk ook nooit gebeld door Ziggo.
Maar binnen 10 dagen had ik wel een brief van Ziggo, dit was een herinnering en geen oplossing, geen antwoorden.
wederom is er contact geweest en wederom werd mij beloofd dat men het zou uitzoeken.
Dit Proces heeft zich herhaald eind Maart, het bedrag van nummer 1119402, nl de correcte 49.95 heb ik gelaten en het bedrag van 11194132, een bedrag van 60,95 retour laten storten.
Wederom ontvang je dan binnen 10 dagen een herinnering, hierop wederom contact gehad met klantenservice.
En dan nu het schrijven van 07-04-09 nl een ingebrekestelling voor het bedrag van 168,82 van het door Ziggo foutief aangemaakte klantnummer 11194132.
Halverwege maart hield onze digitale tv er ineens mee op, de kaart was niet meer actief. preview periode verlopen. Het heeft ons meerdere telefoontjes gekost om dat weer actief te krijgen. Kaartnummer van de digitale tv klopte wel en hoort bij klantnummer 11194092, maar blijkbaar was het nooit geactiveerde kaartnummer van klantnummer 11194132 wel actief. dit terwijl die doos nooit is geopend en er dus ook nooit een activeringskaart is ingestuurd. Hoe dit in hemelsnaam mogelijk was is tot op heden nooit beantwoord.
Omdat wij er geen heil meer in zagen hebben we ons abbonnement nummer 11194092 beeindigd. hierbij hebben we aan de klantenservice aangegeven dat het andere door Ziggo aangemaakte nummer 11194132 ook beeindigd moest worden. Vertrouwen in het oplossend vermogen van Ziggo was toen al niet meer aanwezig.
Ook beeindigen is een probleem, want op 21-03-09 ontvang ik een brief waarbij bevestigd wordt dat 11194092 wordt beeindigd en 11194132 wordt gewijzigd. Uiteindelijk per 26-03 dat ook 11194132 wordt beeindigd en wederom een wijziging van 11194092. En drie keer is scheepsrecht en toen kreeg ik ook door dat 11194092 voor de 2e keer was beeindigd.
Nu is mijn vraag aan u , om dit probleem van de twee klantnummers eindelijk eens tot een oplossing te brengen. Het moge duidelijk zijn dat ik echt niet wens te betalen voor een tweede pakket, een pakket wat ik ook nooit heb aangevraagd maar wat op een nog steeds onverklaarbare manier is ontstaan.
De verbintenis met Ziggo loopt af op 30 april, die dag stuur ik het enige modem wat ik mijn bezit is retour, zoals gevraagd in de beeindigings bevestiging. Ik zou het zeker op prijs stellen als het probleem van klantnummer 11194132 dan is opgelost, want ik zie nu al een volgend conflict komen, nl dat ik geen modem heb horende bij klantnummer 11194132 om retour te sturen.
Dit schrijven gaat ook naar mijn rechtspersoon, mocht het probleem van de onterechte ingebrekestelling van klantnummer 11194132 niet worden opgelost is de volgende stap dat wij het uit handen geven en bij hen neer leggen.
Ook zal ik het verhaal dan aanbieden aan Kassa, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben in nederland met dit probleem.
met vriendelijke groet,
M.C van Zutven-van Geel
Ziggo B.V Groningen
postbus 43048
3540 AA Utrecht
T.a.v. Mw Martine Ferment,
Directeur klantenservice.
betreft : twee klantnummers 11194092 en het niet aangevraagde maar wel voor problemen zorgende 11194132.
Bijlagen; diverse communicatie en genoemde factuur overzichten.
geachte mw Ferment,
Na maanden van telefonische communicate met de helpdesk waar het probleem niet kan worden opgelost, rest mij niets dan dit bij u aanhandig te maken.
het gaat om het volgende:
In november stond er een meneer voor mijn deur die mij erop wees dat mijn aparte internet en digitale televisie abbonnement door middel van een alles in 1 pakket goedkoper kon. Het was een probleem om daar te komen omdat het voor de klantenservice moeilijk schijnt te zijn van een twee aparte klantnummers één pakket te maken.
Maar na enkele weken en diverse malen telefonisch contact kreeg ik dan eindelijk op 15 december een brief dat klantnummer 11194092 een alles in één pakket van 49.95 euro zou gaan worden. In de brief de noodzakelijke codes.
De afspraak werd gemaakt en op de 23e december zou het modem worden geinstalleerd.
halverwege december kreeg ik s’avonds een telefoontje van Ziggo, men belde mij om een afspraak te maken voor de instalatie van een modem. Op mijn opmerking dat ik reeds een afspraak had op de 23e werd met verbazing gereageerd.
De desbetreffende persoon ging het uitzoeken en kwam terug met de conclusie dat er inderdaad een afspraak stond. Ik heb toen aangegeven dat deze actie mijn vertrouwen in Ziggo niet echt aanwakkerde. Hierop antwoorde hij met de mededeling dat ik de eerste maand 50% korting zou krijgen en de aansluitkosten van 9.95 niet hoefde te betalen.
De 23e stond er een monteur met modem voor de deur, en heeft de boel geinstalleerd. Met de codes uit de brief van 15-12-09 is deze geactiveerd.
de 28e stond er echter weer een monteur voor de deur, als verassing, die claimde een afspraak te hebben. Die had ik niet!! Ik heb nooit een afspraak gemaakt met niemand van Ziggo buiten de 23e om.
Deze monteur wilde ook een modem gaan installeren en het heeft me echt moeite gekost dit te voorkomen. Ik kreeg van de monteur toen de klantenservice aan de lijn, hier heb ik de discussie toen mee voortgezet. De monteur heeft de 2e modem uiteindelijk weer mee terug genomen.
Het mag duidelijk zijn dat ik hier reeds aangaf ook geen prijs te stellen op twee tv kastjes, en twee rekeningen. Nou dat zou niet gebeuren, dit werd zelfs weer gegarandeerd.
Het eerste kastje arriveerde en is geactiveerd. Maar u raadt het al, ik kreeg wel een tweede tv kastje. dit heb ik gemeld bij de klantenservice met de vraag deze op te halen, de reactie van de telefoonbeantwoorder was dat ik dan fijn twee kastjes had. Niet dat ik hier iets aan heb, aangezien ik niet eens in het bezit ben van een tweede tv toestel. Retour zenden was niet nodig volgens die persoon, dus de doos staat ongeopend op zolder.
Ook hier heb ik aangegeven geen twee rekeningen te willen ontvangen, ook hij zou het uitzoeken en regelen.
De eerste afschrijving in januari verliep goed, dat bedrag klopte ook met de beloofde kortingen. Het afschrift dd 28-01-09 gaf zelfs aan dat ik een tegoed had van 7,92. (zie bijlagen).
echter in Februari vonden er twee incasso’s plaats.
Naast klantnummer 11194092, welke het abbonnement geld van 49.95 min het tegoed van de eerste rekening van 7,92, werd er nu ook klantnummer 11194132 van mijn rekening afgeschreven, dit bedrag was 108,54.
De dame die mij toen tewoord stond was zeer vriendelijk en vertelde dat men zou gaan uitzoeken waar het was fout gegaan, ik zo u hiervan schriftelijk op de hoogte worden gehouden. Zij gaf aan dat er contact gezocht zou gaan worden vanuit Ziggo met mij en dat men dan het teveel betaalde bedrag zou terugstorten.
Gezien de ervaringen die ik reeds had met Ziggo en alle beloften die men had gedaan en de garanties die men mij had gegeven was ik hier niet mee akkoord.
Ik heb aangegeven dat ik het teveel gevorderde bedrag zelf zou terugvorderen door de incasso niet goed te keuren. Ik ben natuurlijk ook nooit gebeld door Ziggo.
Maar binnen 10 dagen had ik wel een brief van Ziggo, dit was een herinnering en geen oplossing, geen antwoorden.
wederom is er contact geweest en wederom werd mij beloofd dat men het zou uitzoeken.
Dit Proces heeft zich herhaald eind Maart, het bedrag van nummer 1119402, nl de correcte 49.95 heb ik gelaten en het bedrag van 11194132, een bedrag van 60,95 retour laten storten.
Wederom ontvang je dan binnen 10 dagen een herinnering, hierop wederom contact gehad met klantenservice.
En dan nu het schrijven van 07-04-09 nl een ingebrekestelling voor het bedrag van 168,82 van het door Ziggo foutief aangemaakte klantnummer 11194132.
Halverwege maart hield onze digitale tv er ineens mee op, de kaart was niet meer actief. preview periode verlopen. Het heeft ons meerdere telefoontjes gekost om dat weer actief te krijgen. Kaartnummer van de digitale tv klopte wel en hoort bij klantnummer 11194092, maar blijkbaar was het nooit geactiveerde kaartnummer van klantnummer 11194132 wel actief. dit terwijl die doos nooit is geopend en er dus ook nooit een activeringskaart is ingestuurd. Hoe dit in hemelsnaam mogelijk was is tot op heden nooit beantwoord.
Omdat wij er geen heil meer in zagen hebben we ons abbonnement nummer 11194092 beeindigd. hierbij hebben we aan de klantenservice aangegeven dat het andere door Ziggo aangemaakte nummer 11194132 ook beeindigd moest worden. Vertrouwen in het oplossend vermogen van Ziggo was toen al niet meer aanwezig.
Ook beeindigen is een probleem, want op 21-03-09 ontvang ik een brief waarbij bevestigd wordt dat 11194092 wordt beeindigd en 11194132 wordt gewijzigd. Uiteindelijk per 26-03 dat ook 11194132 wordt beeindigd en wederom een wijziging van 11194092. En drie keer is scheepsrecht en toen kreeg ik ook door dat 11194092 voor de 2e keer was beeindigd.
Nu is mijn vraag aan u , om dit probleem van de twee klantnummers eindelijk eens tot een oplossing te brengen. Het moge duidelijk zijn dat ik echt niet wens te betalen voor een tweede pakket, een pakket wat ik ook nooit heb aangevraagd maar wat op een nog steeds onverklaarbare manier is ontstaan.
De verbintenis met Ziggo loopt af op 30 april, die dag stuur ik het enige modem wat ik mijn bezit is retour, zoals gevraagd in de beeindigings bevestiging. Ik zou het zeker op prijs stellen als het probleem van klantnummer 11194132 dan is opgelost, want ik zie nu al een volgend conflict komen, nl dat ik geen modem heb horende bij klantnummer 11194132 om retour te sturen.
Dit schrijven gaat ook naar mijn rechtspersoon, mocht het probleem van de onterechte ingebrekestelling van klantnummer 11194132 niet worden opgelost is de volgende stap dat wij het uit handen geven en bij hen neer leggen.
Ook zal ik het verhaal dan aanbieden aan Kassa, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben in nederland met dit probleem.
met vriendelijke groet,
M.C van Zutven-van Geel