Pagina 1 van 1
probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 11 apr 2009 17:43
door hoekg06
we hebben in jananuari j.l. 2 laptops gekocht bij My Com.
1 ervan werkt prima , de ander geeft vanaf dag 1 problemen, als je hem een poosje niet gebruikt valt de verbinding weg, moet je alles afsluiten en opnieuw opstarten. Terug naar de winkel, opgestuurd, zou aan de harde schijf liggen en die was vervangen. Nou probleem blijft bestaan. Weer naar de winkel en gezegd dat we een nieuwe willen ( hij kost tenslotte 600 euries) Nee nu kregen we een externe wireless adapter. Want het probleem zou aan de ingebouwde liggen.Nou lekker handig hoor zo'n ding als je op schoot zit met je alptop.( niet echt)
Volgens My Com kunnen ze geen nieuwe laptop geven want we hebben de doos niet meer !!!! Ja hallo als je overal de doos van moet bewaren mag je er wel een huis bij nemen maar vlgs mij is dit helemaal niet zo.
Dus help, wie kan ons hierin helpen met advies hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken?
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 15 apr 2009 15:56
door Priest1986
Hallo,
Ik werk in een computerwinkel en wat mycom doet kan dus echt niet!
In de wet staat dat als u een product (zoals een computer) koopt dat, niet goed functioneert binnen de 2 jaar dat u het product gekocht heeft, u recht heeft op een nieuw product of reparatie. Dit is mycom dus in dit geval aan u verplicht. Dat zij dus ook zeggen dat u de doos had moeten bewaren is onzin. Het enige wat u nodig heeft is de aankoopbon.
Als mycom nou echt moeilijk gaat doen kan u ook gewoon Toshiba bellen op 0900-10001000. U krijgt dan de technische dienst en als het niet goed functioneert komen ze het gewoon bij u ophalen en repareren.
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 15 apr 2009 16:59
door puma73
vrolijke vriend,
waar in de wet kan ik dat terugvinden?
In de wet staat dat als u een product (zoals een computer) koopt dat, niet goed functioneert binnen de 2 jaar dat u het product gekocht heeft, u recht heeft op een nieuw product of reparatie.
graag met het wetboek en artikel(en).
daarnaast is dit in principe incorrect.
Als mycom nou echt moeilijk gaat doen kan u ook gewoon Toshiba bellen op 0900-10001000. U krijgt dan de technische dienst en als het niet goed functioneert komen ze het gewoon bij u ophalen en repareren.
mycom is aangesproken op zijn verantwoordelijkheden en dient deze uit te voeren.
zelfs dit is niet nodig
Het enige wat u nodig heeft is de aankoopbon.
als u een bankafschrift hebt met daarop de aankoop is dit ook voldoende.
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 15 apr 2009 17:06
door puma73
voor TS, u kunt gewoon kiezen, of reparatie of de koop ongedaan maken en uw geld terug, het niet hebben van een doos is een drogreden. mycom moet gewoon garantie nakomen volgens het BW 7: 21 en BW 7 : 22
mycom kan het regresrecht uitoefenen via BW : 25
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 15 apr 2009 17:47
door hoekg06
we hebben inmiddels weer met my com gemaild. Die blijven volhouden dat we doos hadden moeten bewaren. ( vlgs mij dus onzin) Nu zeggen ze dat ze een comp 3x mogen repareren voordat deze vervangen moet worden. En omdat dit type niet meer leverbaar is hebben ze toch echt de doos nodig. Maar .... ze willen ons tegemoet komen en als hij na de volgende reparatie het weer niet doet dan krijgen we een nieuwe. Maar een comp die gelijk niet goed is hoef je toch niet te accepteren dat dat ding al een paar keer voor reparatie weg moet? En je hebt weer geen laptop. Waardeloze service van My Com.
Denk dat we inderdaad maar eens met toshiba gaanbellen.
Zijn er nog meer mensen met wijze raad??
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 15 apr 2009 17:57
door puma73
je moet mycom wel de gelegenheid geven voor reparatie, als ze nog een keer willen repareren moet je dit aanbod nemen, de volgende keer geld terug of een nieuwe laptop
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 15 apr 2009 21:03
door alfatrion
De winkel heeft reeds de mogelijkheid gehad om het product te herstellen, maar is daarin niet geslaagd. Daarom heb je nu recht op een van het volgende:
1. Het product door een ander laten herstellen en de kosten daarvan verhalen.
2. Vervanging
3. Prijsvermindering als je verder wel tevreden bent.
4. De koop ontbinden.
5. In gaan op het aanbod van de winkel. Voor de andere opties moet je naar de kantonrechter. Dat kun je zelf doen, maar een beetje hulp van b.v. jurofoon is wel aan te raden.
Nu zeggen ze dat ze een comp 3x mogen repareren voordat deze vervangen moet worden.
Dat is niet juist. Jij hebt recht op vervanging als de kosten daarvan lager zijn dan een ander recht. In dit geval hebben ze reeds de mogelijkheid gehad om het product te herstellen dus dat valt als optie af. Vervanging is niet duurder dan ontbinding, dus je het er recht op.
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 15 apr 2009 23:24
door Ouwe aap
je moet mycom wel de gelegenheid geven voor reparatie, als ze nog een keer willen repareren moet je dit aanbod nemen, de volgende keer geld terug of een nieuwe laptop
Dit is juist.
Als uw product ondeugdelijk is, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. U heeft echter niet in alle gevallen de vrije keuze tussen herstel of vervanging. De verkoper kan uw keus voor vervanging afwijzen als herstel veel goedkoper voor hem is.
Uit :
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ga ... _verhelpen
Het gaat er hier om wat een redelijke termijn is en ernstige overlast. Uiteraard voelt het voor hoekg06 onredelijk. Maar als je naar de geschillencommissie stapt zal die zeer waarschijnlijk 3 x aanhouden. In ieder geval zullen ze beoordelen dat Mycom nog 1 kans moet krijgen om de laptop te repareren.
ze willen ons tegemoet komen en als hij na de volgende reparatie het weer niet doet dan krijgen we een nieuwe.
Ik hoop dat je dit zwart op wit hebt, dat scheelt een hoop moeite en discussie mocht de laptop toch nog een 3e x defect raken.
Succes
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 16 apr 2009 16:01
door mukkiefuk
we hebben inmiddels weer met my com gemaild. Die blijven volhouden dat we doos hadden moeten bewaren. ( vlgs mij dus onzin) Nu zeggen ze dat ze een comp 3x mogen repareren voordat deze vervangen moet worden. En omdat dit type niet meer leverbaar is hebben ze toch echt de doos nodig. Maar .... ze willen ons tegemoet komen en als hij na de volgende reparatie het weer niet doet dan krijgen we een nieuwe. Maar een comp die gelijk niet goed is hoef je toch niet te accepteren dat dat ding al een paar keer voor reparatie weg moet? En je hebt weer geen laptop. Waardeloze service van My Com.
Denk dat we inderdaad maar eens met toshiba gaanbellen.
Zijn er nog meer mensen met wijze raad??
Dat ze met doos uberhaubt nadenken over omruil vind ik tch getuigen van servicegericht denken. En de oplossing die ze bieden is ook meer dan redelijk. Met deze afhandeling is helemaal niets mis.
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 16 apr 2009 16:34
door stofzuigertje
Zonder doos is er meer kans op schade en lastiger terug geven aan importeur dus bewaar deze tot einde garantie.
Verder mogen ze de verpakkingskosten wegens ontbreken doos in rekening brengen.
Als niet meer leverbaar mag een beter type ook geleverd worden, Gezien de prijsdalingen is deze soms goedkoper maar ze mogen dat doen.
Het apparaat moet werkend na reparatie terug komen, anders geld terug.
Als na reparatie werkte maar opnieuw stuk ging moet je helaas nogmaals wachten op herstel dus controleer of het na terugkomst werkte in de winkel bij ophalen.
Re: probleem met laptop toshiba gekocht bij My Com
Geplaatst: 19 apr 2009 23:03
door gsm-it
Geen defect! Toshiba is een prima merk, zo niet het beste!
Nadeel is misschien, net als bij o.a. ASUS, dat de draadloze adapter vaak voldoet aan de USA standaard, waarbij slechts 11 kanalen gebruikt mogen worden.
Als de modem/router wel 13 kanalen gebruikt (Europese standaard) dan kan de verbinding regelmatig wegvallen, zolang in de router de kanaalkeuze op Automatisch staat. Oplossing: Kies een vast kanaal (1 - 11) in de modem router.
Een andere oorzaak kan zijn, dat de Power van de draadloze adapter wordt uitgeschakeld in de standby (of slaap) mode. Verander de instellingen van de draadloze adapter in Apparaatbeheer (Eigenschappen, Energiebeheer), zodanig dat de adapter altijd aan blijft.