LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 23 en 22 jaar met vast werk

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jermaine2000

Ongelezen bericht door jermaine2000 »

Hoi

Een kennis van mij is het wel gelukt via zijn tussenpersoon.

neem anders contact met hem op

succes

Rense

Re: 23 en 22 jaar met vast werk

Ongelezen bericht door Rense »

Hoi Maikie18,

Wellicht is een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie mogelijk.

Zie hiervoor onderstaande voorwaarde:

Indien bij tweeverdieners één van beiden in Nederland
belastingplichtig is en het inkomen waarvoor men in
Nederland belastingplichtig is, groter is dan het inkomen
waarvoor men belastingplichtig is in het buitenland, geldt
het financieringslastpercentage dat behoort bij het inkomen
van degene die in Nederland belastingplichtig is.
Is het inkomen waarvoor men belastingplichtig is in het
buitenland groter dan het inkomen waarvoor men in
Nederland belastingplichtig is, wordt het toegestane financieringslastpercentage
verlaagd met de som van de toetsrente
en 3,0%-punt.

Er zijn nog aanvullende voorwaarden. Kijk hiervoor even op www.nhg.nl (wat zijn de voorwaarden)

Succes

Groeten, Rense

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de reorganisatie rond is weet je tenminste waar je aan toe bent en als je weg moet is soms elders wonen gunstiger voor de volgende werkgever.

Meestal een jaar contract en dus nog een jaar langer wachten.
Verder verwacht ik een daling van de rente en als je straks 15 of 20 jaar vast voor lager als deze afgewezen kunt krijgen zul je er geen spijt van hebben.

Ook de huizen dalen nog in prijs, en soms vind je een mooiere en goedkopere en dat de huur nu hoger of gelijk is maakt niets uit.
De bank heeft andere regels en als je minder salaris of werkloos word krijg je wel huursubsidie en die krijg je bij een hypotheek niet.

Daarom doen ze iets lastiger dan je denkt.

Rense

Hoi Maikie,

Staat in de werkgeversverklaring zwart op wit dat jij bij de reorganisatie betrokken bent. Indien de reorganisatie namelijk geen betrekking op jou heeft hoeft deze niet vermeld te worden op de werkgeversverklaring.

Of is nog niet bekend wie er uit moeten? Als dat zo is moet je inderdaad even afwachten

Succes

Rense

Staat dit op de werkgeversverklaring of in een losse bijlage.

Op de werkgeversverklaring staat de vraag of de werkgever van plan is het dienstverband binnenkort te beëindigen. Is deze met ja of nee beantwoord?

Het is natuurlijk enigzins logisch dat men nu geen werkgeversverklaring in wenst te vullen om geen verdere onzekerheid naar jou of andere medewerkers te creeren. Volgens mij dus eerst maar even afwachten...

Groet, Rense

Rense

Een eigen werkgeversverklaring wordt door NHG niet geaccepteerd dus daar had je toch niets aan gehad.

De enige optie is volgens mij om je werkgever aan te geven dat je bezig bent een woning aan te schaffen en een originele NHG werkgeversverklaring nodig hebt.

Vraag hen deze naar eerlijkheid in te vullen dan weet je waar je aan toe bent, en verder even afwachten denk ik...

Succes

Gesloten