Hoi,
het volgende heeft zich voorgedaan tijdens mijn 6 maanden trip;
Ik bewoon een bovenwoning die ik onderverhuurd heb voor 5 maanden.
Ik heb netjes een borg gekregen en had een prima onderhuurder.
Hij vroeg mij om zich in te schrijven bij de gemeente, ik stond hier niet geheel achter maar heb m verteld dat de gevolgen voor hem zijn ivm evt verhoging van waternet etc.Hier stemde de onderhuurder mee in.
Tijdens mijn trip heeft hij het nogmaals gevraagd en heeft hij zich toch ingeschreven. Ik heb mij niet verdiept in evt gevolgen omdat ik het druk zat had en hem gevraagd alles na te kijken voor evt negatieve gevolgen.
De gemeente heeft toen naar mijn huurbaas die toestemde dat er een onderhuurder inzat een brief gestuurd.
Als het pand door meer dan 4 mensen wordt bewoond dan valt het onder kamerbewoning en zijn de eisen strenger. Nu is er controle geweest en verhaald de huurbaas alle extra kosten op mij.
Ik heb mij niet uitgeschreven tijden mijn reis natuurlijk.
De 2e brief die er gestuurd is gaat over de controle.
Men schrijft dat er na inspectie is gebleken dat er minder dan 5 mensen wonen. het valt dan weer onder klein pand maar heeft wel verbeteringen nodig.
Al met al zit ik hier nu met een rekening van 556 euro en vraag mij af in hoeverre ik dit moet betalen met mijn onderhuurder.
Ik sta op goede voet met beide partijen en wil dit ook goed oplossen.
Toch vraag ik mij af wie er nu verantwoordelijk is voor deze kwestie?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen alhoewel ik ook van plan ben naar de rechtswinkel te gaan!
Dank u
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inspectie kamerbewoning door inschrijving onderhuurder
-
-
Re: inspectie kamerbewoning door inschrijving onderhuurder
na vele ontroerende en begripvolle antwoorden ben ik er gelukkig uit
heb de gemeente gebeld en ons pand stond op nominatie van de controle, maar was versneld wegens de inschrijving van de onderhuurder
heb hierover een vruchtbaar gesprek gehad met de huurbaas
alles is in kannen en kruiken
de gemeente vertelde mij dat het normaal is dat de verhuurder zorgt voor veiligheid in een pand en de kosten dan ook door haar betaald dienen te worden in dit geval
zij is namelijk de eigenaar van het pand
heb de gemeente gebeld en ons pand stond op nominatie van de controle, maar was versneld wegens de inschrijving van de onderhuurder
heb hierover een vruchtbaar gesprek gehad met de huurbaas
alles is in kannen en kruiken
de gemeente vertelde mij dat het normaal is dat de verhuurder zorgt voor veiligheid in een pand en de kosten dan ook door haar betaald dienen te worden in dit geval
zij is namelijk de eigenaar van het pand