LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] en alweer poppeliers (oss)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kiltar

en alweer poppeliers (oss)

Ongelezen bericht door Kiltar »

Ik ben zo stom geweest iets te bestellen bij poppeliers in oss en pas later op 't internet gevonden dat poppeliers 'n stelletje oplichters waren.
Nu ben ik (nog) niet echt opgelicht maar ze zijn in ieder geval hun afspraak niet nagekomen. De afspraak was dat na de bestelling van 14 januari 2009 het bedrag van mijn credit kaart (primeline) zou afgeschreven worden. Nu ben ik zéér tevreden over primeline. Het maakt niks uit wat ik ook koop het wordt altijd netjes van de credit kaart afgeschreven en uiteindelijk afbetaald. Het bedrag is na 'n week nog steeds niet afgeschreven. Ik heb met de filiaal contact gehad en telkens zei de manager dat de verkoper die ons had geholpen ons zou terug bellen over de betaling of het was geaccepteerd door (primeline) affijn ik ben n maand verder en ik bel met hun filiaal in oss en de manager met zn gladde praatjes zegt me weer dat de wedewerker die me had geholpen mij zeker zal terugbellen....en nog steeds geen telefoon. Nu bel ik uiteindelijk met de hoofdkantoor in rijen en hoor van de telefoniste dat zelfs de overeenkomst nummer nog niet eens bij hun bekend is uiteindelijk vind ze me via de postcode en ze verteld me dat ze nog steeds bezig zijn om n akkoord te krijgen van (primeline) Ik ben nu 3 maanden verder en er wordt me verteld vanuit de hoofdkantoor dat ze nog steeds geen akkoord hebben van primeline......heyyyyyy dr klopt hier iets niet al 3 maanden bezig met het krijgen van n akoord over de betaling van primeline!!??? Nee ik had allang de bankstel moeten hebben ze zijn hier bezig met 'n vies spelletje....ik ben paniekerig bezig geweest met het bellen naar primeline en zij vertellen mij dat ik de aankoop nog kan annulleren en heb dat ook meteen gedaaan. Ik heb primeline laten weten dat ze dat geld niet moeten overmaken naar hun en heb daar n aantekening van laten maken. Door primeline wordt me verteld dat hun (poppeliers) contact moeten nemen met primeline om de overeenkomst te annulleren dus ik weer bellen met poppeliers hoofdkantoor en heb hun verteld dat ik van de koop af wil en hun vertellen mij dat ik dat schriftelijk moet doen. Om zeker van te zijn heb ik een aangetekende brief gestuurd en zit dus nu op n antwoord te wachten. Ik hoop dus 'n antwoord te krijgen en hoop ook dat primeline niet dat bedrag overnaakt naar hun want dan ben ik de klos........zoals je ziet kun je beter geen zaken doen met POPPELIERS!! Ik smeek het u...doe geen zaken met POPPELIERS!!!

jan.kokke

Re: en alweer poppeliers (oss)

Ongelezen bericht door jan.kokke »

Poppeliers oosterhout NB
Lerenstoelen volgens orderbon gekocht,deze gingen aan de leuning bladeren, volgens deskundige is er skai gebruikt.Volgens poppeliers hoeft de stoel niet geheel uit leer te bestaan?ER mag op het niet blastende deel splitleer??? worden gebruikt. is dit juist? en wat is niet belastend? het gaat om de voorzijde van de armleuning. reparatie wordt alleen gedaan tegen betaling.
De geschillen commissie van het cbw eist eerst 100 euro en ik moet mij bij de uitspraak neer leggen. Is dit normaal?

16again

Re: en alweer poppeliers (oss)

Ongelezen bericht door 16again »

Toegang tot de geschillencommissie is iets wat je "extra" krijgt bij aankoop bij een winkel aangesloten bij het CBW.
De 100 euro klachtengeld krijg je overigens terug als je het geschil wint.
De uitspraak van de geschillencommissie is op te vatten als een bindende overeenkomst. Uiteraard kan je die later nog wel aanvechten bij de gewone rechter, maar dan moet je echt sterk staan!

Je kan ook gewoon direct naar de rechter stappen, echter dat zal duurder zijn dan die 100 euro...

Als je stappen onderneemt, heb je 2 punten:
-
reparatie wordt alleen gedaan tegen betaling
waarom is er geen recht op garantie? Zelfs als de 3 jaar CBW garantie verstreken is heb je nog steeds recht op een deugdelijk product, en moet de winkel schade deels vergoeden
-Conformiteitseis: Product voldoet simpelweg niet aan de eigenschappen die je er normalerwijs van mocht verwachten:
Volgens poppeliers hoeft de stoel niet geheel uit leer te bestaan
Prima, maar dat had dan voor de koop duidelijk gemaakt moeten worden.

Gesloten