LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Lindorff

Ongelezen bericht door RT »

Al enige tijd stuurde Lindorff geen acceptgirokaarten meer, na een brief zijn ze weer begonnen, verbaast waren we toen we zagen dat Lindorff het openstaand bedrag met € 285,60 verhoogd had terwijl de betalingen gewoon zijn doorgelopen daar is ook bewijs van. Een telefoontje naar Lindorff kreeg als antwoord dat ja dat is rente, uiteraard hebben we een brief gestuurd dat we het niet eens zijn met deze verhoging en dat zij zelf nalatig zijn vanwege het niet sturen van acceptgirokaarten. Nu is de vraag mag Lindorff zomaar het openstaand bedrag verhogen en waar moet je wezen om hier tegen te protesteren.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag RT,

U heeft een topic geopend op dit forum. Graag zou ik hierover met u in contact komen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te sturen aan [email protected] zodat ik uw vraag kan beantwoorden?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
lindorff B.V.
www.lindorff.nl

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Ach ja "Mevr Bosch"weer ,waar blijven mijn bewijzen e.d.U heeft mijn dossier nr,maar ik hoor nog steeds niets,zoals gewoonlijk.RT lees Transfair en Lindorff eens weet je precies hoe ze werken dan weet je ook wat je moet doen

Sam9
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:06

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Sam9 »

www.kbvg.nl

Ik raad iedereen aan om een klacht in te dienen tegen de deurwaarderskantoor. Als iedereen een klacht indiend dan staan we samen sterker..
Kamer voor Gerechtsdeurwaarders

De Kamer voor Gerechtsdeurwaarders (onderdeel van de rechtbank te Amsterdam) is belast met de tuchtrechtspraak. Een klacht tegen een (toegevoegd kandidaat-) gerechtsdeurwaarder kan worden ingediend bij:

Kamer voor Gerechtsdeurwaarders

Postbus 84500

1080 BN Amsterdam

Tel.: 020 - 541 28 25

Fax: 020 - 541 21 80

Voor een toelichting op het indienen van een klacht klikt u hier.
De uitspraken van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders worden sinds maart 2009 gepubliceerd op www.tuchtrecht.nl.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Knap hoor, mevrouw bosch is ook weer van de partij. Dan richt ik me maar eens tot u, mevrouw Bosch.


Waarom doet u alsof uw neus bloedt, en gaat u voorbij aan wettelijke bepalingen omtrent toegestane en niet toegestane extra kosten, en waarom komt u pas in actie wanneer een door Lindorff benadeelde hier een topic over jullie praktijken opent?

Ik heb zo'n idee dat u ook (net als maria duval) gewoon een verzinsel bent, en dat er iemand anders schuil gaat achter dit emailadres.

lautjuhhh1989
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2009 14:20

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door lautjuhhh1989 »

ik herken dit zeker, ook ik heb schulden bij lindorff lopen en ook bij bij word meerdere keren het bedrag van het een op andere moment verhoogd, en ook bij mij word gewoon gezegt rente, terwijl ik op in totaal een schuld had van ongeveer 600 euro en nu maar 200 zou moeten hebben maar dit is verhoogt naar 500, ik kan gewoon opnieuw beginnen..

echt een vaag incasso bureau..

Groeten Laura Timmer

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Mevr Bosch is geen verzinsel ze is erger als Lindorff zelf .
Ze lost klachten op zegt ze,maar niet heus,
Ze kijkt niet of de vordering terecht is.
Nee zij zegt binnen 14 dagen betalen of deurwaarder .
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn 6 mailtjes die ik naar haar gestuurd heb.
Een kennis van mij heeft ook naar haar gemaild,het abo van cd was verhoogd ,dus opgezegd kon binnen 30 dagen gratis en schriftelijk,bevestiging van cd gehad ,maar moest toch betalen.weigerde hij is in de wet ook geregeld dat je het op mag zeggen.
Heeft Lindorff al een jaar achter hem aan.
Heeft hij naar Bosch gemaild die zegt binnen 14 dgn betalen ,dus niet.
Nu heeft hij een dagvaarding gekregen dankzij Bosch.
Maar hij eist een tegenvordering
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik denk persoonlijk dat Mevr. Bosch slechts klachten op kan lossen ontstaan door miscommunicatie. De terechtheid van de vordering gaat ze niet na, want een incassobureau staat altijd aan de kant van de klant. Ik denk dat het heel goed helpt om mevrouw Bosch te bellen voor:
· Je kan de vordering niet plaatsen (ze kan wellicht uitleg geven en/of papieren toesturen)
· Onbeleefde behandeling door medewerkers van Lindorff (bemiddeling).
· De vordering is overduidelijk faliekant onjuist (bijvoorbeeld gericht aan een overledene of iemand die niet meer op je adres woont, of verjaard, o.i.d.)
· Miscommunicatie met Lindorff, en/of onnodige escalatie
Oplossing van dergelijke geschillen zijn immers in het belang van Lindorff dat zich als een klantvriendelijk kantoor wil presenteren en op deze manier tevens vorderingen sneller geïnd krijgt. Overigens helemaal niks mis mee.

Ik denk dat ze je niet kan helpen bij:
· Een meningsverschil over de vordering zelf
· Je beweert dat Lindorff niet had hoeven worden ingeschakeld, bijvoorbeeld omdat je de vordering direct had betwist, omdat er verrekend kon worden, of omdat je afspraken had gemaakt met de klant. In dat geval betwist je immers indirect de incassokosten.
· Een meningsverschil over rente of incassokosten
Dit raakt immers direct Lindorffs belangen, en ik denk niet dat mevr. Bosch of haar werkgever over deze punten in discussie wil of kan gaan.

Hoewel ik niet alle feiten ken denk ik dat dit de reden is waarom sommige mensen enerzijds zeer tevreden zijn over mevrouw Bosch (meestal zie ik in hun posts ook dat ze de vordering gewoon vergeten waren of dat er een miscommunicatie was), en waarom anderzijds Snepke, Pilske en sommige anderen nul op hun rekest krijgen. Want Lindorff gaat echt niet zeggen: ‘Ohja nu zie ik het, de vordering is onterecht, onze excuses!’ Die beslissing ligt echt bij de klant, en zolang die wil dat Lindorff doorgaat gaat Lindorff door.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Bor,

Ik behandel namens Lindorff wel degelijk klachten die betrekking hebben op een wel of niet terechte vordering.

Dus indien een vordering volgens de consument niet terecht is, de buitengerechtelijke kosten of de rente volgens de consument niet terecht berekend zijn of een betwisting volgens de consument niet correct afgehandeld is, en de consument wil hierover een klacht indienen, dan wordt deze conform onze klachtenprocedure
afgehandeld. De terechtheid van de vordering wordt altijd door mij uitgezocht en indien nodig wordt contact opgenomen met opdrachtgevers.

Van de consumenten die mij hebben gevraagd de klacht in behandeling te nemen, door telefonisch te reageren of te reageren via mijn e-mailadres (ook naar aanleiding van topics op dit forum), is dit gebeurd en is de consument gewezen op de beroepsmogelijkheden bij de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen, waarbij Lindorff als lid is aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

www.lindorff.nl

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door rene117 »

mevrouw bos uw liegt nu waar bijven de gegevens van sneppke
vertel dat maar eens laat me maar niet praten over uw bedrijf en upc
dit is echt lachgen jullie blunderen keer op keer komt zeker door upc ga zo nog maar even door lindorf is pas geleden op de vingers getikt
door de recht bank in rotterdam

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Nou mevr Bosch ik heb die papieren van die kennis van mij gezien en die vordering is echt onterecht.
Als een abo verhoogd wordt kan je het per direct opzeggen stond zelfs nog op de factuur binnen 30 dagen na factuurdatum ,dus die heeft gelijk opgezegd,is in de wet ook geregeld dat ,dat mag zonder kosten of zo.
Maar wat zegt u binnen 14 dagen betalen en nu wordt hij gedagvaard.Ukijkt echt niet of de vordering terecht is ,u wil alleen maar geld zien.
Ik heb ook de gevraagde stukken nog steeds niet,en op mijn mailtjes krijg ik ook geen antwoord.
En weet u die kennis dient een tegenvordering in,wie het onderste uit de kan wil krijgt het deksel op zijn neus.
Als hij voor de rechter komt,dan kan Lindorff betalen dat weet ik zeker de wet is aan de kant van die kennis
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb die dagvaarding van die kennis bekeken van deurwaarder van Arkel is gewoon opgestuurd niet eens aangetekend.Staat geen rolnr op geen datum wanneer die moet voorkomen ,geen adres of welke rechtbank ,Lindorff is weer goed aan het zieken.En ik wacht nog steeds op mijn bewijzen e.d.Mevr Bosch waar zijn ze,ik wil nu wel eens een dagvaarding dat het opgelost wordt.Ik wil gerechtigheid,en dan kan ik ook een claim indienen,dat ik zeker doe

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Op het moment dat een dagvaarding wordt uitgebracht (door de deurwaarder), is er nog geen rolnummer bekend omdat de rechtbank de zaak op dat moment nog niet kent. Wel moet er op staan op welke datum (en op welk tijdstip) de eerste zittingsdag is.

Tenzij er, om de dreiging extra kracht te geven, een concept-dagvaarding is meegestuurd; dan is er (nog) niets aan de hand.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Eindelijk een reactie van Mevr Bosch: Binnen 14 dagen betalen anders dagvaarding,eindelijk gerechtigheid.,maar ik heb nog steeds niets van bewijsstukken waarom ik moet betalen,de stukken die ik gestuurd heb opzegbrief,bevestiging van cd,dat het binnen de termijn opgezegd is,daar wordt niet op ingegaan,er wordt met geen woord over gesproken,alleen dat ik me op de zitting kan verdedigen,dat doe ik echt wel,en ik dien een tegenvordering in .

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lindorff schreef:en is de consument gewezen op de beroepsmogelijkheden bij de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen, waarbij Lindorff als lid is aangesloten.
Deze Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen is zelf een boevenbende. Wie gebruik maakt van deze beroepsmogelijkheid zal veel meer moeten betalen dan wat rechters in vrijwel alle gevallen als maximum bedrag voor de incassokosten zullen toewijzen.

Tot een bedrag van 250 euro is dat 44 euro en 03 cent.
http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+recht ... kanton.htm

Dit incassobureau brengt slechts 25 euro in rekening dus het kan wel voor minder.
http://www.incassobureau.nl/
Deze door ons in rekening gebrachte kosten voldoen aan de wettelijk gestelde eisen en vallen binnen de door de NVI (branche-organisatie Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen) opgestelde regelgeving. U bent verplicht deze extra kosten te betalen.

http://www.lindorff.nl/portal/page/port ... t_id=43001
Ik vraag het me af. De door de NVI opgestelde regelgeving voldoet niet aan de wettelijke eisen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

ook maar weer bovenaan zetten,ik wil nu mijn echte dagvaarding,maar ik hoor niets meer van die maffiakliek

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

dag vaarding binnen,dien een tegenvordering in.Hou jullie op de hoogte

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Hallo heb de dagvaarding door iemand laten bekijken het is een gekopieerde dag vaarding,mag me allen schriftelijk verdedigen,van de rechtbank hoor je ook een dagvaarding te krijgen niets gehad.
Kon aan de deurwaarder betalen.
Geen logo erop ,niet het echte logo van de deurwaarder(een uitgeprint zwart|wit gedeelte)het echte is heel anders en oranje met wit en groen,door Lindorff 2 velletjes ertussen geniet staat helemaal niets boven kan van iedereen zijn.
Geen bewijsstukken of niets waarop ik zou moeten reageren .Een half adres dus ik kan niets naar de rechtbank sturen,van de deurwaarder geen k.v.k nr,dat hoort er allemaal op te staan.
Zit de rekening vd deurwaarder er achter geniet.Alles is gekopieerd en later ingevuld (gestempeld)ik kijk er niet van op als heel die rechtzaak niet door gaat,ze hebben in feiten geen poot om op te staan
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Je krijgt van de rechtbank geen dagvaarding; het exemplaar dat je van de deurwaarder ontvangt is het enige exemplaar dat je zult zien.

Als het een zaak bij de kantonrechter is, kun je ofwel mondeling antwoorden (dus naar de rolzitting gaan om je verhaal te doen), ofwel schriftelijk verweer indienen. Als de zaak bij de sector civiel dient, staat er in de dagvaarding "...om op [datum] niet in persoon, maar vertegenwoordigd door een advocaat te verschijnen...". In dat geval zul je een advocaat moeten inschakelen.

Op een dagvaarding hoort altijd de naam van de deurwaarder te staan ("Heden de [datum] op verzoek van [eisende partij] heb ik, Piet Jansen, (t.k.-)deurwaarder, kantoorhoudende te [adres van deurwaarderskantoor]").

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door snepke »

Weet ik ,maar ik heb naar de rechtbank gebeld,daar zit van die datum niks in het systeem dus ze kunnen niets nakijken,moet aan het eind vd week terugbellen,en lees transfair eens dan weet je hoe het zit

Gesloten