LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC arrogantie

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Ik weet niet of er meer mensen zijn, die hetzelfde als mij hebben ondervonden. Afgelopen januari dacht ik van UPC af te zijn, maar helaas.

Ik had al mijn diensten (geheel pakket) stopgezet, door de zeer slechte support, kwaliteit en verhoging van de prijzen. Per 10 januari werd alles afgesloten en kon geen gebruik meer maken van hun diensten. Ik kreeg vanuit UPC per email de vermelding dat ik nog 56,32 euro terug zou krijgen. Dit zou binnen 8 weken worden overgemaakt. Wat schets mijn verbazing wordt er vandaag 130,51 euro van mijn rekening afgehouden. Ik belde direct UPC en kreeg iemand aan de lijn van de facturering. Deze dame kon mij niet uitleggen waarom dit was gebeurd. Ik meldde haar direct dat het door mijn bank wordt terug gehaald en dat ik stappen zal ondernemen. Het is gek voor woorden dat er niet eens een brief met een factuur wordt gestuurd naar iemands huisadres. Toen ik vroeg wanneer ik mijn 56 euro terug kreeg, meldde ze mij dat dit nog steeds in behandeling was. Raar dat je op je geld moet wachten, maar dat ze zelf hun eigen gang kunnen gaan.

Het moet maar eens afgelopen zijn met deze praktijken en hoop dat er meer mensen zijn (kan haast niet anders), die dezelfde ervaring hebben. :evil: :evil: :evil:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Toen ik vroeg wanneer ik mijn 56 euro terug kreeg,
Niet, want zij hebben van jou nog 130,51 tegoed :lol:

UPC kennende zullen ze het zo wel uitleggen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door agro »

Wat je zou kunnen doen is het afgeschreven bedrag laten storneren door je bank, en een selectieve blokkade laten leggen dan kunnen ze gegarandeerd niets meer van je rekening afschrijven totdat deze blokkade door jou is opgeheven.

Betaal vervolgens het correcte bedrag, en ga je orienteren op andere providers, want je zal gegarandeerd afgesloten worden als je deze procedure volgt.

Ga je af op de afwikkeling van de firma list en bedrog kan het jaren duren eer je het teveel betaalde krijgt teruggestort.

Het valt overingens wel op dat over de firma list en bedrog weer steeds meer topics worden opgestart, hoezo verbetering :?:

Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Ik heb bedrag gestorneerd en een blokkade gezet op de firma UPC :twisted: . Verder heb ik een schrijven de deur uitgedaan, met de vermelding dat ze twee de tijd hebben om het probleem op te lossen. Als er niets is gebeurd, zal ik mijn Das Rechtsbijstand inschakelen, om een rechtszaak aan te spannen met UPC. Ik heb het echt gehad met hun en kan alles weerleggen 8) . Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen,

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door dhc »

@agro:
Per 10 januari werd alles afgesloten en kon geen gebruik meer maken van hun diensten.
Is al afgesloten.....

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door agro »

Tja zijn ze nog sneller met afsluiten dan ik al dacht. :wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Henri42 »

Geplaatst op: 18 Apr 2009 10:32 Agro:

Tja zijn ze nog sneller met afsluiten dan ik al dacht.


Heeft het bij Agro ook zo lang geduurd LOLLLLLLLLLLL :)


Ik adviseer de klagende partij om contact met [email protected] op te
nemen, alle terrechte problemen worden opgelost.

De rechter en advocaten kosten zaken vol geld (*_*)

Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Ik leg de bal bij UPC, zij zullen met een oplossing moeten komen en hun fouten terug moeten draaien. Er zal nu een gebaar "binnen" de gestelde 14 dagen moeten komen, anders zal de rechtsbijstand worden ingeschakeld. We zullen zien hoe het gaat lopen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door dhc »

Ik weet niet of jouw rechtsbijstand wel aan de gang gaat voor 56 Euro...

Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Echt wel, ook voor de ten onrechte geïncasseerde 130 euro :) . Ik ben er voor verzekerd, dus als UPC blijft negeren en zijn eigen weg wil gaan, dan zullen we het zeker gaan aanpakken. 8)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door agro »

Echt wel, ook voor de ten onrechte geïncasseerde 130 euro
Dat is nog lang niet zeker, als het om geldbedragen gaat hanteren de meeste rechtsbijstands verzekeringen een minimum bedrag van om en nabij de € 250,00, dit zal ongetwijfeld ergens in de polisvoorwaarden staan.
Wat je wel zou kunnen doen is via de rechtsbijstandverzekering vorderen dat de firma list en bedrog haar verplichtingen nakomt, en daarnaast het teveel betaalde met een eventuele schadeclaim vorderen.
succes

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dat is nog lang niet zeker, als het om geldbedragen gaat hanteren de meeste rechtsbijstands verzekeringen een minimum bedrag van om en nabij de € 250,00, dit zal ongetwijfeld ergens in de polisvoorwaarden staan.
Is afgelopen zaterdag een onderwerp geweest bij Kassa, veel klanten van rechtsbijstands verzekeraars weten dit niet.
Een eigen risico van 50 of 100 euro en een drempelbedrag van 200 tot 250 euro is heel gewoon.

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste Lebra_2009,

We hebben nagekeken wat er verkeerd gaat.

Er blijkt na beëindiging van het telefonieabonnement een afkoopsom voor resterende abonnementstermijnen in rekening te zijn gebracht. Dit was niet terecht en dit wordt uiteraard door ons rechtgezet. Het u toekomende bedrag van € 56,32 wordt vervolgens zo spoedig mogelijk naar u overgemaakt.

Wij bieden u onze excuses aan voor deze gang van zaken. U ontvangt hierover tevens per e-mail bericht van ons.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door dhc »

Ik weet niet of jouw rechtsbijstand wel aan de gang gaat voor 56 Euro...
Voor allen: had ik misschien, héél misschien niet een héél klein beetje gelijk, gezien de overige reacties....?

Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

De webcare van UPC is zijn afspraak nagekomen, door hetzelfde bericht naar mij persoonlijk te sturen :P. Helaas is de boekhouder bij UPC niet zo snel met uitbetalen. Ik weet niet wat UPC bij spoedig verstaat, zal wel geen 14 dagen zijn :shock:. De termijn van mijn schrijven aan het hoofdkantoor verstrijkt komende donderdag, dus zal volgende week weer eens in de pen schieten. Er zullen dan extra kosten voor UPC bijkomen, door niet over te gaan van het terug betalen. :!:

Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

Re: UPC arrogantie

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Precies op de valreep heeft UPC het verschuldigde bedrag overgemaakt, dus de zaak kan gesloten worden :lol: . Mogelijk een les voor UPC om eerst het dossier goed te bekijken, alvorens zo maar bij de mensen geld te innen. 8)

Gesloten