Pagina 1 van 4

TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 16 apr 2009 13:03
door onrustigburger
Nogmaals een roep om reacties van mede telforters.

Heeft u ook een mail gehad van telfort over een tariefsverhoging? Probeert u naar aanleiding daarvan op te zeggen? Hoe gaat u opzeggen? Heeft u al opgezegd en hoe heeft u dat gedaan? Heeft telfort al gereageerd op uw eventuele opzegging? Kunt u mij helpen bij het opzeggen?

Met vriedelijke groeten,
Een hopelijk bijna ex telfort klant.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 17 apr 2009 17:55
door stofzuigertje
Als je normaal opzeg is dat per verval datum contract en het moet aangetekend want normale post lezen ze nooit want dan kost het U een jaar extra.


Als je opzeg omdat ze tussentijds de prijs of voorwaarden in uw nadeel aanpassen moet U aangetekend opzeggen en de reden vermelden.
Als je dit niet doet zullen ze de normale opzegging volgen dus duidelijk vermelden dat U per direct opzegt wegens duurder of voorwaarden zoals in de brief die U kreeg stond.

Als ze niet reageren mag je de bedragen die ze afboeken storneren.

Maar voor je iets doet, lees eerst de voorwaarden of tussentijds aanpassen was toegestaan want soms..... en dan word het toch contract volmaken.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 17 apr 2009 20:12
door onrustigburger
Dank voor uw reactie. Ik heb inderdaad een aangetekende brief op de post gedaan. Daarin staat wat u me adviseert. Echter wat men bij telfort beweert is dat alleen de telefonie kan worden opgezegd en niet het internet. Hier ben ik het niet mee eens! Het is destijds aangeschaft als een combinatie. Valt er 1 weg dan wordt de andere minder interresant.

ZIJN ER NOU NIET WAT MEER MENSEN MET TELFORT OPZEG PROBLEMEN???

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 17 apr 2009 21:14
door Lebra_2009
Als je een pakket contract bent aangegaan, dan kun je ook het hele pakket opzeggen. Vermeld dit heel duidelijk in je brief, met daarbij dat je bij geen gehoor ervan uit gaat dat het contract ontbonden is. Ook dat het om het hele pakket gaat, misschien dat het wetsartikel te vermelden ook meewerkt. Dan hebben ze een vermoeden, dat je je in het onderwerp hebt verdiept. Zeg me niet wel artikel het is, maar staat we op deze site vermeld. Succes :lol:

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 18 apr 2009 15:10
door onrustigburger
Ook u bedankt voor de tips. Ik zie dat er bij de poll iemand een succesvolle opzegging heeft gedaan, er is dus hoop.
Kom op mensen, reageer hier op dit draadje!!
Samen sta je altijd sterker.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 19 apr 2009 09:43
door TdeHond
Naast telefonisch opzeggen is het verstandig om aangetekend met ontvangstbevestiging de overeenkomst te ontbinden.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren mocht u binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per datum dat de tariefswijziging ingaat ontvangen hebben.
Dan kunt u naar De Geschillencommissie mocht uw opzegging genegeerd worden.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 19 apr 2009 09:56
door stofzuigertje
Aanvulling T de Hond;

U heeft een pakket van Internet + bellen dus alleen bellen opzeggen kan niet.

Niemand leverde een Telefoon zonder Internet.
Internet zonder telefoon is wel mogelijk en U heeft een totaal pakket gekozen.

U hoeft dus niet Mobiel te bellen.

Wel altijd duidelijk vermelden in elk schrijven dat U ontbind wegens deze reden, anders loopt het tot einde looptijd gewoon door!

Als ze de ADSL lijn niet vrijgeven is het enige alternatief Kabel TV.
Buren mag niet maar tijdelijk lenen word vaker gedaan...
Ik ben dus officieel ook in overtreding geweest!

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 19 apr 2009 20:42
door Beijing2008
Telfort Mobiel;Conform de AV van juni 2008, onder 2.3; opzeggen doet U schriftelijk.
De opmerking die ik dus van "klantenservice" kreeg na verzenden email met opzegging, dat dat telefonisch dient te worden gedaan , is dus onjuist.
Bovendien is er een uitspraak van een rechtbank, dat email ook geldt als "schriftelijk bewijs van opzegging".
Daarnaast, ik heb deze week 3x getracht naar telfort te bellen, hang je 6-10 minuten in de wacht, en dan wordt verbinding verbroken, dus 25x 30 eurocent armer.
Ben niet geheel achterlijk Telfort!
quote;Per e-mail kan een overeenkomst (contract) rechtsgeldig worden gesloten of juist worden opgezegd. Ook verklaringen in e-mail kunnen dienen als rechtsgeldig bewijs.

Door ICT-jurist Arnoud Engelfriet (blog, contact).

In Nederland geldt geen eis dat een overeenkomst (contract) op schrift moet worden vastgelegd, behalve bij een zeer beperkt aantal overeenkomsten. Daarom is het mogelijk om een overeenkomst te sluiten per e-mail. Ook de opzegging kan per e-mail gebeuren. Wel moet de elektronische verklaring dan aan een aantal bijzondere eisen voldoen.

Ook bij communicatie tussen burger en overheid kan e-mail als een rechtsgeldig medium worden gebruikt. Wel moet de ontvanger van de berichten vooraf hebben ingestemd met elektronische communicatie. "

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 19 apr 2009 21:57
door Guardian72
Ik had ook een pakket, bij Ziggo.

Na tariefswijziging het pakket opgezegd - en gelijk alleen een nieuwe aanvraag voor alleen TV gedaan.

Dat is (met wat vertraging) wel helemaal goed gekomen.

Het KAN dus wel.

En dat met Ziggo...

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 20 apr 2009 07:07
door TdeHond
Ik had een paar emails van Telfort waarin destijds bevestigd werd dat mijn overeenkomst met 12move per migratiedatum naar Telfort beëindigd was.
Telfort negeert vervolgens eigen emails.

U kunt echter kijken wat de Geschillencommissie oordeelt over opzegging per email.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 20 apr 2009 09:30
door onrustigburger
Alle inzenders van een reactie hartelijk dank daarvoor. Samengevat komt het er op neer

1) Schriftelijk opzeggen
2) Brief aangetekend versturen
3) In brief aangeven dat de aanleiding de tariefsverhoging is
4) Het tegenargument van telfort dat alleen de telefonie prijs is verhoogd ontkrachten door te wijzen op de "combinatie" van internet en telefonie.
5) Na het uitblijven van een reactie van telfort na twee weken contact opnemen met de geschillen commissie

Met de geschillencommissie heb ik al gebeld. Die bestaat uit twee takken, a) de juridische kant en b) de consuwijzer.
Men stelt bij b dat er eerst door een klant zelf moet worden opgezegd en dat er later pas kan worden ingegrepen door de geschillen commissie.
Dat is wat u in uw reacties ook aangeeft dus zo ga ik het doen.
Overigens tot op heden nog geen enkele reactie van telfort op mijn aangetekend verstuurde brief gehad!!

Ik hou u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 20 apr 2009 09:37
door onrustigburger
Een actie van mijn kant is; De automatische incasso stopgezet"
De volgende stap zal vermoedelijk zijn "
Stoneren van reeds betaalde abonnements gelden". Dit omdat de verbinding er zeker twee weken uit heeft gelegen.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 20 apr 2009 09:45
door TdeHond
Het stopzetten van de automatische incasso, resp. storneren is onverstandig omdat dit leidt tot een incassoprocedure + verhoging van de kosten.

U kunt een deel van de abonnementskosten terugvorderen op grond van de wet.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
---------------------------------------------
Uiteraard schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging terugvorderen.

Ik raad aan pas de a.i. in te trekken als u door de Geschillencommissie in het gelijk bent gesteld.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 20 apr 2009 10:09
door onrustigburger
U heeft een punt voor wat betreft het stoneren. Hiertoe zal ik inderdaad pas overgaan nadat ik telfort wat betreft de geleverde diensten in gebreke heb gesteld.
Voor wat betreft het stopzetten van de automatische incasso verschillen wij van mening. Die is reeds ingetrokken en daar blijf ik vooralsnog bij.

Ik hoop op veel reacties over OPZEGGEN BIJ TELFORT

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 21 apr 2009 22:00
door justyne
Hier ook een probleem met opzeggen van totaalpakket.
(zie ook het draadje in forum; internet)
Ik heb het telefonisch geprobeerd en schriftelijk per aangetekende brief. Een paar hoogst onnozel reacties gekregen :roll: maar uiteindelijk gewoon een afwijzing van mijn verzoek.
Vandaag heeft de geschillencommissie mijn klacht ontvangen........deze procedure zal nog wel even duren.......

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 16:18
door DeBoogschutter
Net een bizar gesprek met de 'klantenservice' van Telfort. We hebben ons correct opgezegd wegens de aangekondigde abonnementsverhoging. Krijgen we nu nog steeds facturen toegezonden. Als ik daarop contact opneem en aangeef dat ik het een vreemde zaak vind te betalen voor iets wat ik niet meer afneem is het enige antwoord: ja zo werkt dat. Kunt u daar iets aan doen? Nee dat kan niet; zo is het nu eenmaal. Als ik vervolgens aangeef dat ik dat echt heel gek vind: niets afnemen en toch betalen geeft de helpdesk aan dat dit heel gewoon is.
Telfort zegt te werken aan verbeteringen, ook de klantenservice en de financiële- en administratieve afhandeling kan ik alleen de conclusie trekken dat ze daar nog ver vandaan zijn. Het is van een onbeschoft niveau. En in de brief van de abonnementsverhoging wordt nergens gerept over deze werkwijze. Wat zal ik blij zijn als dit achter de rug is!

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 16:39
door TdeHond
Onterechte incasso's kunt u door de bank tot een jaar na datum van incasso terug laten boeken. Let er wel op dat de maand na beëindiging contract nog gesprekskosten in rekening gebracht kunnen worden van de maand daarvoor.

Het meest eenvoudig is de bank verzoeken tot een selectieve blokkade van Green ISP/BV Telfort. Zodra deze effectief is kan Telfort geen a.i.'s meer doen.

Een selectieve blokkade was bij mij nodig om na 2 onterechte incasso's van Telfort verdere diefstal te voorkomen.
Zie:
Telfort maakt fout op fout

Ze kunnen dan wel doorgaan met het sturen van onterechte of onjuiste facturen maar daar kunt u weer tegen in verweer gaan.

Hopelijk bent u niet 9 maanden bezig met de administratieve/financiële afhandeling van e.e.a.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 16:59
door DeBoogschutter
Beste TdeHond,

Goede tip! Die ga ik zeker laten uitvoeren.

In ons geval gaat het om een Internetabonnement en geen telefoonabonnement. We zijn nog -en dat wil ik zo houden- geen 9 maanden verder. Desalniettemin gaat het hier over ruim 30,- maar wel via een herinnering verstuurd (waar was de 1e facuur?). Het is echt een belachelijke zaak. En het erge is nog wel dat Telfort het als zo vanzelfsprekend behandeld.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 17:22
door onrustigburger
Geachte "Justyne" (van enige postst terug),

Uit uw reactie begrijp ik dat men uw combinatie abonnement weigert te beeindigen naar aanleiding van de prijsverhogingen. Begrijp ik dat goed?
Wat geeft men als reden op daar ben ik erg nieuwschierig naar en met mij vele anderen denk ik.
Ook u heeft de geschillencommissie ingeschakeld, ik ook, daar wordt helaas wel gezegd dat telfort tot 6 weken heeft om te reageren.

In de algemene voorwaarden van telfort (9.7 geloof ik) is te lezen dat telfort de prijzen jaarlijks met de CPI (consumenten prijs index) mag verhogen. Als men hier de inflatie correctie mee bedoeld hebben ze een punt.

Maar wat spreekt voor ons opzeggers is het feit dat de prijsverhoging van de telefonie (starttarieven naar 0,05 euro/gesprek) niet los is te zien van het internetabonnement. Daarmee koppelt men het verhogen van de telefonie direct aan het internet deel van het abonnement en is dat dus òòk opzegbaar geworden.

Wat vinden anderen van dit standpunt van mij?

Graag uw reacties.

Re: TELFORT WEIGERT OPZEGGING

Geplaatst: 23 apr 2009 17:46
door TdeHond
Mij lijkt billijk dat als u bij Telfort een combinatiepakket internet+ telefonie als 1 pakket heeft afgesloten, u deze ook als geheel zou moeten kunnen opzeggen als 1 onderdeel in het nadeel van de klant wordt gewijzigd.

Het is dan onredelijk van Telfort om slechts een onderdeel v.h. pakket wat u heeft afgesloten te kunnen opzeggen.

Maar ik denk dat een uitspraak van de Geschillencommissie t.a.v. deze kwestie nodig is.