Pagina 1 van 1

Proacts.nl

Geplaatst: 21 apr 2009 09:26
door Falco Peregrinus
Enige tijd geleden hebben mijn echtgenote en ik via Ticketpoint twee tickets besteld voor een totaalbedrag van € 100,50 voor "Het Goede Doel & Vrienden" op zaterdag 11 april 2009 in Ahoy Rotterdam. Op de gebruikelijke wijze is deze transactie zonder problemen afgerond. Echter, toen wij ons vervoegden bij het vak DK, waarin de door ons gereserveerde plaatsen gelegen waren, werden wij aangesproken door beveiligingspersoneel van Ahoy die ons mededeelden dat het betreffende vak DK niet toegankelijk was. Wij zagen dat over het gehele vak DK een groot zwart doek gelegd was. We konden onze kaarten inruilen voor een paar kaarten die de mevrouw van de beveiliging bij haar had. We kregen, in ruil voor onze gereserveerde kaarten, twee kaarten in het zitgedeelte dat gelegen was aan de overkant van het podium (achter de arena). Op het moment dat het concert een aanvang nam zagen wij dat enkele tientallen mensen het zwarte doek van vak DK af trokken en in een mum van tijd zat vak DK helemaal vol. Kennelijk met mensen die helemaal geen kaartje voor dit vak hadden gekocht. Door de beveiligingsdienst, die naar mijn mening toch met grote aantallen aanwezig waren, werd niet ingegrepen. Op de tribune waar wij als alternatief naar verwezen werden zaten meer mensen die in eerste instantie hun kaartje voor vak DK gekocht hadden. Er werd terecht schande gesproken over deze manier van handelen, van zowel het publiek in kwestie als van het laks reagerende beveiligingspersoneel. Ik kan mij zo voorstellen dat dit scenario niet de meest voor de hand liggende is, maar professionaliteit is mijns inziens toch wel heel wat anders.... Mijn echtgenote en ik waren not amused door deze domper (vak DK is gelegen vlak naast het podium en de ervaring leert ons dat deze plaatsen uitstekend gelegen zijn), het schoot ons helemáál in het verkeerde keelgat toen ik ontdekte dat de kaarten die wij als alternatief aangeboden kregen € 5,25 goedkoper waren per kaartje dan waarvoor wij onze gereserveerde kaarten hadden gekocht.
Via Ticketpoint kwam ik terecht bij de organisator van het concert, Proacts.nl in Joure en heb mijn beklag gedaan over deze manier van handelen. Tot op heden mocht ik niets van hen vernemen.
Financieel gezien gaat het nergens over, daar ben ik mij van bewust. En dat is ook niet de reden van mijn klaagzang. Het is echter wel makkelijk geld binnen halen op deze manier, een manier die riekt naar oplichting.

Re: Proacts.nl

Geplaatst: 14 mei 2009 15:49
door J. Degrelle
Beste Falco,

Wat een gigantische problemen heeft U. Ik heb het zwaar met U te doen.

Wat is het leven toch moeilijk.