aktie terugsturen decoder tele2
Geplaatst: 21 apr 2009 15:32
hallo,
enige maanden geleden ontving ik van tele2 een brief waarin gevraagd werd om de (ongebruikte) decoder terug te sturen. Dit was in de vorm van een aktie waarbij op de website www.tele2.tv/vermist een wincode moest worden ingegeven om zodoende kans te maken op een Dell laptop.
Afijn, ik had de decoder nog in de originele doos. Zodoende vulde ik de wincode in waarna ik de mededeling kreeg dat er een retourdoos zou worden opgestuurd.
Het duurde een tijdje maar toen kreeg ik de doos met de post opgestuurd. Deze doos bleek veel te klein te zijn om de decoder in op te sturen en tegelijkertijd werd gewaarschuwd dat, om kans te maken op zo'n laptop, de retourdoos BESLIST gebruikt moest worden.
Ik heb vervolgens de opgevouwen retourdoos op de originele doos geplakt en daarop de sticker met het retour adres en het pakket nog dezelfde dag zo op het postkantoor afgeleverd.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vanmorgen met de post een brief van tele2 waarin aangegeven werd dat men de decoder nog niet had ontvangen, dat het jammer was omdat ik zo de kans op een laptop mis liep en of ik de doos alsnog op wilde sturen. Opnieuw stond er een wincode bij vermeld.
Daarop pakte ik enigszins verbolgen de telefoon, kreeg een medewerkster van de klantenservice aan de lijn die mij met smoesjes en mooie praatjes verzekerde dat dit een standaard brief was die iedereen had gekregen en dat het in orde kwam. Dat klinkt logisch daar de aanhef van de brief begint met geachte heer, mevrouw maar de envelope wel degelijk geadresseerd was op mijn naam.
Op mijn vraag of ik door een medewerker van de betreffende afdeling - TV marketing en content - kon worden terug gebeld om mij te bevestigen dat men de decoder had ontvangen, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was.
Daarop ben ik naar de website tele2.tv/vermist gegaan en heb de wincode zoals die in de brief vermeld staat, ingevoerd waarop ik de melding kreeg dat deze wincode al ingevuld was?
Dat alles vind ik een zeer vreemde gang van zaken.
1) Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat tele2 zo onzorgvuldig met zijn klanten omgaat door iedereen zo'n brief te sturen, ongeacht of men de decoder nu wel of niet heeft teruggestuurd.
2) Tele2 heeft mijn teruggestuurde decoder ontvangen en is vervolgens intern zoekgeraakt maar men is niet staat om mij daarover uitsluitsel te geven, ik kan daarover niet worden teruggebeld door een medewerker van tele2.
3) Ik heb de verzendbevestiging van de decoder door TNT post bewaard (verzonden op 25 maart j.l.)
Het lijkt erop dat tele2 op deze wijze de boel belazert door te claimen per brief dat men de decoder van mij en anderen niet heeft ontvangen terwijl deze wel degelijk verstuurd zijn.
Op deze wijze hoeft men ook geen dure laptops te verloten. Een dergelijke brief is namelijk aan alle mensen gestuurd die aangegeven hadden nog een decoder ongebruikt thuis te hebben staan. Dat werd mij gezegd door betreffende medewerkster van de klantenservice.
4) De laatste mogelijkheid is dat het pakket bij TNT post is zoekgeraakt doch dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.
Eigenlijk wil ik alleen maar weten of men bij tele2 de opgestuurde decoder heeft ontvangen of niet. Ik heb immers de moeite genomen het e.a. correct af te handelen.
Wat kan ik hier verder aan doen?
met vriendelijk groet
Hans Koek
enige maanden geleden ontving ik van tele2 een brief waarin gevraagd werd om de (ongebruikte) decoder terug te sturen. Dit was in de vorm van een aktie waarbij op de website www.tele2.tv/vermist een wincode moest worden ingegeven om zodoende kans te maken op een Dell laptop.
Afijn, ik had de decoder nog in de originele doos. Zodoende vulde ik de wincode in waarna ik de mededeling kreeg dat er een retourdoos zou worden opgestuurd.
Het duurde een tijdje maar toen kreeg ik de doos met de post opgestuurd. Deze doos bleek veel te klein te zijn om de decoder in op te sturen en tegelijkertijd werd gewaarschuwd dat, om kans te maken op zo'n laptop, de retourdoos BESLIST gebruikt moest worden.
Ik heb vervolgens de opgevouwen retourdoos op de originele doos geplakt en daarop de sticker met het retour adres en het pakket nog dezelfde dag zo op het postkantoor afgeleverd.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vanmorgen met de post een brief van tele2 waarin aangegeven werd dat men de decoder nog niet had ontvangen, dat het jammer was omdat ik zo de kans op een laptop mis liep en of ik de doos alsnog op wilde sturen. Opnieuw stond er een wincode bij vermeld.
Daarop pakte ik enigszins verbolgen de telefoon, kreeg een medewerkster van de klantenservice aan de lijn die mij met smoesjes en mooie praatjes verzekerde dat dit een standaard brief was die iedereen had gekregen en dat het in orde kwam. Dat klinkt logisch daar de aanhef van de brief begint met geachte heer, mevrouw maar de envelope wel degelijk geadresseerd was op mijn naam.
Op mijn vraag of ik door een medewerker van de betreffende afdeling - TV marketing en content - kon worden terug gebeld om mij te bevestigen dat men de decoder had ontvangen, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was.
Daarop ben ik naar de website tele2.tv/vermist gegaan en heb de wincode zoals die in de brief vermeld staat, ingevoerd waarop ik de melding kreeg dat deze wincode al ingevuld was?
Dat alles vind ik een zeer vreemde gang van zaken.
1) Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat tele2 zo onzorgvuldig met zijn klanten omgaat door iedereen zo'n brief te sturen, ongeacht of men de decoder nu wel of niet heeft teruggestuurd.
2) Tele2 heeft mijn teruggestuurde decoder ontvangen en is vervolgens intern zoekgeraakt maar men is niet staat om mij daarover uitsluitsel te geven, ik kan daarover niet worden teruggebeld door een medewerker van tele2.
3) Ik heb de verzendbevestiging van de decoder door TNT post bewaard (verzonden op 25 maart j.l.)
Het lijkt erop dat tele2 op deze wijze de boel belazert door te claimen per brief dat men de decoder van mij en anderen niet heeft ontvangen terwijl deze wel degelijk verstuurd zijn.
Op deze wijze hoeft men ook geen dure laptops te verloten. Een dergelijke brief is namelijk aan alle mensen gestuurd die aangegeven hadden nog een decoder ongebruikt thuis te hebben staan. Dat werd mij gezegd door betreffende medewerkster van de klantenservice.
4) De laatste mogelijkheid is dat het pakket bij TNT post is zoekgeraakt doch dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.
Eigenlijk wil ik alleen maar weten of men bij tele2 de opgestuurde decoder heeft ontvangen of niet. Ik heb immers de moeite genomen het e.a. correct af te handelen.
Wat kan ik hier verder aan doen?
met vriendelijk groet
Hans Koek