Pagina 1 van 1

aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 21 apr 2009 15:32
door hckoek
hallo,

enige maanden geleden ontving ik van tele2 een brief waarin gevraagd werd om de (ongebruikte) decoder terug te sturen. Dit was in de vorm van een aktie waarbij op de website www.tele2.tv/vermist een wincode moest worden ingegeven om zodoende kans te maken op een Dell laptop.
Afijn, ik had de decoder nog in de originele doos. Zodoende vulde ik de wincode in waarna ik de mededeling kreeg dat er een retourdoos zou worden opgestuurd.

Het duurde een tijdje maar toen kreeg ik de doos met de post opgestuurd. Deze doos bleek veel te klein te zijn om de decoder in op te sturen en tegelijkertijd werd gewaarschuwd dat, om kans te maken op zo'n laptop, de retourdoos BESLIST gebruikt moest worden.

Ik heb vervolgens de opgevouwen retourdoos op de originele doos geplakt en daarop de sticker met het retour adres en het pakket nog dezelfde dag zo op het postkantoor afgeleverd.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vanmorgen met de post een brief van tele2 waarin aangegeven werd dat men de decoder nog niet had ontvangen, dat het jammer was omdat ik zo de kans op een laptop mis liep en of ik de doos alsnog op wilde sturen. Opnieuw stond er een wincode bij vermeld.

Daarop pakte ik enigszins verbolgen de telefoon, kreeg een medewerkster van de klantenservice aan de lijn die mij met smoesjes en mooie praatjes verzekerde dat dit een standaard brief was die iedereen had gekregen en dat het in orde kwam. Dat klinkt logisch daar de aanhef van de brief begint met geachte heer, mevrouw maar de envelope wel degelijk geadresseerd was op mijn naam.
Op mijn vraag of ik door een medewerker van de betreffende afdeling - TV marketing en content - kon worden terug gebeld om mij te bevestigen dat men de decoder had ontvangen, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was.

Daarop ben ik naar de website tele2.tv/vermist gegaan en heb de wincode zoals die in de brief vermeld staat, ingevoerd waarop ik de melding kreeg dat deze wincode al ingevuld was?

Dat alles vind ik een zeer vreemde gang van zaken.

1) Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat tele2 zo onzorgvuldig met zijn klanten omgaat door iedereen zo'n brief te sturen, ongeacht of men de decoder nu wel of niet heeft teruggestuurd.

2) Tele2 heeft mijn teruggestuurde decoder ontvangen en is vervolgens intern zoekgeraakt maar men is niet staat om mij daarover uitsluitsel te geven, ik kan daarover niet worden teruggebeld door een medewerker van tele2.

3) Ik heb de verzendbevestiging van de decoder door TNT post bewaard (verzonden op 25 maart j.l.)
Het lijkt erop dat tele2 op deze wijze de boel belazert door te claimen per brief dat men de decoder van mij en anderen niet heeft ontvangen terwijl deze wel degelijk verstuurd zijn.
Op deze wijze hoeft men ook geen dure laptops te verloten. Een dergelijke brief is namelijk aan alle mensen gestuurd die aangegeven hadden nog een decoder ongebruikt thuis te hebben staan. Dat werd mij gezegd door betreffende medewerkster van de klantenservice.

4) De laatste mogelijkheid is dat het pakket bij TNT post is zoekgeraakt doch dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

Eigenlijk wil ik alleen maar weten of men bij tele2 de opgestuurde decoder heeft ontvangen of niet. Ik heb immers de moeite genomen het e.a. correct af te handelen.
Wat kan ik hier verder aan doen?
met vriendelijk groet
Hans Koek

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 22 apr 2009 16:43
door mvanrenssen
Ik heb precies hetzelfde. Gister brief ontvangen dat de decoder nog niet ontvangen is. Ik heb deze verstuurd op 1 april (!) via het postkantoor en heb het pakketnummer nog.

Het lijkt erop dat Tele2 geen winaar wil hebben voor de Dell laptop...

Groet,
Maarten

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 22 apr 2009 19:49
door HenkAnnette
ook ik heb precies hetzelfde probleem.
26 maart retourdoos via postkantoor verstuurd, en gisteren een brief waarin stond dat ze deze nog niet hebben ontvangen.
Heb het verzendbewijs met pakketnummer nog, maar omdat ik de postcode niet weet van het retour adres van Tele2 kan ik op tntpost.nl niet nazoeken of mijn pakket ook werkelijk is afgeleverd.

Dit is overigens het zoveelste probleem dat ik heb met Tele2, ben 3 maanden afgesloten geweest door hun fout.

Henk

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 22 apr 2009 20:08
door The Sandman
Een doos op een ander plakken is altijd een slecht idee!!! Vooral omdat de (adres)sticker op de lege doos zat.

Voor iemand die kwaad wil is er niet makkelijkers dan het plakband door te snijden en alleen de lege doos aan te bieden. Komt toch met een hele hoop dozen tegelijk aan bij Tele2, valt niet op. Ondertussen heeft de kwaadwillende een apparaat in zijn bezit.

U heeft GEEN enkel bewijs de decoder te hebben verstuurd. Slechts een bewijs van een zending, die zending kan dus leeg zijn als er op bovengenoemde wijze is gefraudeerd. En ik kan U verzekeren; dit gebeurt heel erg veel.

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 23 apr 2009 07:20
door hckoek
Blijkbaar ben ik na 50 jaar nog steeds naief met te veel vertrouwen in de medemens.
Het lijkt wel of je er tegenwoordig van uit moet gaan dat je medemens een onbetrouwbaar, onbeschoft, onbehouwen en ongemanierd wezen is.

Ik prefereer toch een andere manier al begrijp ik je punt volkomen Sandman, dank voor je reaktie.
Hans

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 23 apr 2009 08:53
door The Sandman
@TS,

ik vind het helaas ook volkomen belachelijk dat het in de wereld zo moet gaan.

Helaas heb ik voorbeelden en ervaringen te over van dit soort belachelijke zaken.

Triest, triest, triest. Maar ik ben bang dat wij de wereld niet meer terug kunnen brengen in de oude staat.

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 23 apr 2009 10:01
door WebServiceTele2
Geachte heer/ mevrouw,

het klopt dat een gedeelte van de mensen die de decoder al hebben toegestuurd, wel de herinneringsbrief hebben ontvangen. Doordat een verouderde database is gebruikt m.b.t. het versturen van deze herinneringsbrieven, hebben mensen onnodig deze brief ontvangen. Indien u deze brief heeft ontvangen, maar al wel de decoder heeft teruggestuurd dan kunt u deze brief dan ook als onverzonden beschouwen. Alle decoders welke teruggestuurd worden, zijn via een unieke code op de retourdoos gekoppeld aan de persoonsgegevens van de klant. Iedereen die de retourdoos met decoder dus terugstuurt dingt dus mee naar 1 van de laptops. Onze excuses voor het ongemak indien u onnodig een herinneringsbrief heeft ontvangen en veel succes met het winnen van de laptop!

Met  vriendelijke groeten,

Tele2 webservice

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 23 apr 2009 13:06
door hckoek
Nogmaals dank voor de reacties.

Ik waardeer de eerlijkheid van de tele2servicedesk.
Slordig is het van jullie kant wel.

Ik ga er - in goed vertrouwen - maar vanuit dat de decoder bij tele2 is aangekomen. Het zou hypocriet zijn om te zeggen dat de kans op het winnen van een Dell computer niet een drijfveer was om de decoder terug te sturen; ik had het apparaat ook wel zonder verloting teruggestuurd simpel omdat het mijn eigendom niet is, ik had deze in bruikleen gekregen van tele2.
De kans op het winnen van een nieuwe computer beschouw ik als een leuk gebaar en extraatje. Het toefje slagroom op de koffie. :)
met vriendelijke groet, Hans

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 23 apr 2009 17:44
door HenkAnnette
Vanmiddag mailcontact gehad met [email protected]
De decoder die ik 26 maart heb verzonden zou nog steeds niet binnen zijn bij TELE2. In hun datadase kunnen ze nog steeds niet terug vinden dat mijn decoder is aangekomen.

Er zit dus bijna een maand tussen het moment dat ik deze verzonden heb en dat Tele2 ons een brief stuurt. Het lijkt me dat deze intussen toch wel aangekomen moet zijn.
Dat ze de boel daar niet op orde hebben is tot daar aan toe, maar laten ze ons dan niet een brief sturen voordat ze zelf alles zijn nagelopen.

Henk

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 18 mei 2009 18:09
door W.P.H. Charlier
Ook ik heb de decoder al teruggestuurd, maar pas vandaag (18 mei) mijn beklag gedaan over genoemde brief. Ook ik kreeg iemand van de helpdesk aan de lijn die beweerde, dat je de fout kon herstellen door alsnog naar de website www.tele2.tv/vermist te gaan en de code opnieuw in te voeren en een 0 bij het aantal decoders in te vullen.
Het zal jullie niet verwonderen dat de website geprogrammeerd was om te antwoorden met: Uw unieke code is al ingevuld! Tele2 heeft dus nog steeds haar website niet veranderd en haar callcenter ook niet geïnformeerd over de wijziging. Het zou me niks verbazen als de kans op een laptop ook gelijk 0 is.

Wim

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 19 mei 2009 20:52
door hckoek
in de laatste week van april heb ik email kontakt gehad met Tele2 nav van de brief ev.
Tele2 kon mij niet bevestigen of ze de decoder hadden ontvangen noch dat ontkennen. Ze deden het tot 2 maal af met: "U kunt ervan uitgaan dat wij de decoder hebben ontvangen, veel geluk met de prijsvraag."

Flauwekul dus; waarop mijn vrouw en ik het maar verder zo hebben gelaten.
Ofwel de decoder is in het traject naar Tele2 ergens achterovewr gedrukt, gejat dus, of Tele2 heeft geen laptops weg te geven en doen verder maar zo vaag mogelijk, op deze wijze kan niemand iets van ze claimen.

Onze konstatering is dat we in een steeds verziekter maatschappij leven en dat is in en in triest.

Ik blijf erbij dat ik de decoder ter goeder trouw heb teruggestuurd daar deze mijn eigendom niet was. De kans op het winnen van een laptop was daarbij een leuk kadootje en dat zou ik zonder dat lokkertje ook wel gedaan hebben.
Eerlijkheid duurt altijd het langst, nietwaar?

De sluitingstermijn van de aktie is 21 mei. Dat is nog twee dagen. Ik ben benieuwd of de prijswinnars bekend gemaakt worden en op welke wijze?

Mijn inschatting is dat niemand in Nederland er nog iets van hoort.
Mensen die navraag doen te horen zullen krijgen; Sorry, u behoort niet tot de prijswinnaars.
4 weken later is iedereen het hele geval al weer vergeten en wrijft Tele2 in de handen want zij hebben weer een aantal decoders terug voor de kosten van een paar flyers, enkele brieven en een berg vol loze beloften.

En toch.... wellicht ben ik te negatief denkend en blijkt het allemaal anders te zijn. De tijd zal het leren.
Hans

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 19 mei 2009 22:05
door W.P.H. Charlier
Vandaag kreeg ik van Tele2 de volgende reactie:

Naar aanleiding van uw e-mail die ik heb ontvangen stuur ik een antwoord op uw vraag.

U stelde een vraag betreffende de actie decoder vermist.

U werd door onze helpdesk verwezen naar een website waar u uw wincode alsnog in kon vullen, maar kreeg de melding dat de code al ingevuld zou zijn.

Dit heb ik doorgegeven aan ons hoofdkantoor en van daaruit zullen er verdere acties ondernomen worden.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Ik deel de mening van de schrijver boven mij en ga inderdaad ook van uit dat niemand gelukkig wordt gemaakt, behalve met meer plaats op zolder.

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 25 mei 2009 16:20
door gerard1740
Ook bij mij kan men niet vertellen of de decoder wel ontvangen is...


Geachte heer ....

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 7112405, stuur ik u hierbij dit bericht.

We kunnen helaas niet zien of we uw decoder ontvangen hebben. Als u de decoder opgestuurd heeft, gaan we er vanuit dat we de decoder ontvangen hebben. Als u gewonnen heeft, nemen we contact met u op.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Rianne Schut
Klantenservice Tele2

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 08 jun 2009 11:09
door gerard1740
Schijnbaar leest webservice tele2 niet meer mee...
Kan Tele2 niet gewoon open kaart spelen en melden hoe het nu precies zit?

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 08 jun 2009 16:58
door hckoek
Ik heb inmiddels een email naar Tele2 gestuurd met een vraag naar de trekkingsuitslag.
Ik ben benieuwd?
Groetjes, Hans

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 10 jun 2009 10:22
door WebServiceTele2
Geachte Gerard1740,

Gezien uw reactie wil ik toch graag bevestigen dat we uw bericht wel gelezen hebben.
Mijn collega Rianne Schut heeft u van informatie voorzien, met deze melding heb ik besloten niet te reageren op uw bericht.

Mvg,
Webservice Tele2.

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 10 jun 2009 11:31
door gerard1740
Beste tele2,

We zouden graag willen weten of de decoder is ontvangen?
En wie de gelukkige winnaars zijn van de laptop.

Dat is een geheel valide verzoek aan uw bedrijf, maar daar gaat u niet op in.

groet,
Gerard

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 10 jun 2009 12:51
door Guardian72
Geen antwoord = geen winnaar.

maw - weer een nepactie.

Re: aktie terugsturen decoder tele2

Geplaatst: 12 jun 2009 10:37
door WebServiceTele2
Geacte Lezers,

De actie van "decoder vermist" is een enorm succes geworden en mensen hebben massal hun decoder terug gestuurd.

Als de uitslagen bekend zijn van de "Decoder vermist" actie, dan
zal de winnaar hierover door Tele2 op de hoogte worden gebracht.


met vriendelijke groet,

Tele2 webservice