Pagina 1 van 2

geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 21 apr 2009 20:05
door vester71
Op 30 december heb ik digitenne aangeschaft van kpn.Na een minuut of 15 naar het slechte beeld te hebben gekeken heb ik het direct opgezegt.Nu ruim 4 maanden later en vele e/mails en telefoongesprekken wacht ik nog steeds op de 90 euro die ik heb betaald voor de 15 minuten digitale televisie.Het nummer 0900/0244 is een voorbeeld van hoe je mensen aan de lijn moet houden ,er zitten daar mensen die geen antwoord kunnen geven op je vraag .Het is ronduit schandalig hoe kpn hun klanten belazerd.Op de vraag of ik niet iemand aan de lijn kan krijgen die wel antwoord heeft op mijn vraag ,geven ze als antwoord ``dat dat de 2e lijn is en die is onmogelijk te bereiken per telefoon,fax e/mail of brief.Het lijkt wel een cubaans staatsbedrijf met aan het hoofd fidel scheepshouder.

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 03 mei 2009 01:01
door GoldenIndy
Je hebt dus een reactie aan laten maken die uitgezocht wordt? Wat is het probleem dan?
Jij moet natuurlijk ter plekke die 2e lijns aan de lijn krijgen?

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 13 mei 2009 10:27
door tarquesh
Hallo uh jij.

Mensen hebben problemen. Het is hun recht als consument waar voor hun geld te krijgen!

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 25 mei 2009 19:01
door canim1987
ik heb digitenne van kpn ook en het is gewoon 1 grote ramp
ik heb iedere keer geen beeld geen signaal
toen heb ik kpn gebelt en hebben ze me een buitenontvanger gestuurd
ook die werkt waardeloos
ik wil me geld terug maar daar gaan ze me pas op 22juni voor bellen
ik heb uren aan de telefoon gehangen daar en er niks opgelost
en iedere keer weeropnieuw een buitenontvanger aan moeten vragen omdat er wat mis ging
ik vind digitenne echt waardeloos en raad het ook niemand aan

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 26 mei 2009 23:55
door tarquesh
@canim

Heel vervelend maar ik vermoed dat je buiten het dekkingsgebied zit of er net binnen maar dan teveel aan de buitenkant. Op de KPN site staat een dekkingskaartje.

Waarom KPN eerst niet gecontrolleert heeft of u volledig in het dekkingsgebied zit is slordig van kpn.

Ik kan het niet voor je regelen, maar zoek een specialist uit waardoor je jou geld terug krijgt.

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 27 mei 2009 00:00
door canim1987
ja dat denk ik ook maar in de winkel was het volgens hun allemaal mogelijk en geen probleem en werkte volgens hun prima
nou er werkt echt niks
ik word daar echt moe van en dan nog zulke goede reclame maken nou raad het iedereen af het te nemen

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 28 mei 2009 14:54
door Herby
Ik heb vandaag ,na 2dagen ontvangstproblemen ,mijn digitenne abonnement alweer moeten opzeggen.
Hiervoor moest ik een 0900 nummer bellen om een retournummer te krijgen.
Ik vind het niet erg als men voor een proefabonnement een betaalnummer (€ 0,45 p/m) heeft ,maar dan verwacht ik wel dat ik snel geholpen word.
De eerste keer werd de lijn via hun verbroken ???????
De tweede keer werd het gesprek wel erg lang gerekt en heeft het +/- 8 minuten geduurd voordat ik het benodigde retournummer had.
Wel werd mij gewezen op mijn telefoonabonnement dat veel te hoog bleek te zijn.
Jaren geleden heeft men mij verteld dat ik een belbasis-abonnement nodig had i.v.m. mijn internetaansluiting.
Nu blijkt dat dit helemaal niet nodig was en ik maar een belbudget abonnement hoef te hebben.
Dit abonnement is ongeveer de helft van wat ik de laatste jaren betaald heb.
Kan iemand mij vertellen of ik hiertegen iets kan doen ???

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 01 jun 2009 23:35
door GoldenIndy
Waarom? Je bent zelf te lui geweest je in telefoonabonnementen te verdiepen (bv via de website) en na jaren wil jij ineens je geld terug? Redelijk arrogant en belachelijk.

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 02 jun 2009 08:03
door Ron58
Redelijk arrogant en belachelijk.
Waarom? waarom zou je je er verder in gaan verdiepen als dat je verteld wordt.
Voor mij was die keuze indertijd ook niet mogelijk.

Je geld terug krijgen zal er echter niet in zitten, KPN zal op dezelfde manier reageren.

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 02 jun 2009 09:35
door canim1987
wat kunnen mensen toch domme reacties geven zeg

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 02 jun 2009 10:37
door Ron58
wat kunnen mensen toch domme reacties geven zeg
Wie moet zich nu aangesproken voelen??? :lol:

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 02 jun 2009 10:44
door canim1987
jij niet in ieder geval hoor ron
maar dat had je misschien zelf ook wel begrepen

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 03 jun 2009 17:31
door A.Doldersum
Zelf heb ik de KPN al diverse malen verzocht tot terug betalen.
Diverse telefoontjes en mails waren niet voldoende om tot een oplossing te komen.
Ik heb inmiddels na juridisch advies een aangetekende brief gestuurd naar de KPN waarin ik hun in gebreke stel en zij binnen 5 dagen het geld overmoeten maken anders laat ik het halen door een gerechtsdeurwaarder en incassobureau,waarvan de kpn de kosten draagt uiteraard.

Prompt de dag waarop ik de brief verstuur werden we gebeld door een dame die namens de KPN het geld terug stort incl. de telefoonkosten.
Het bedrag van 100 euro moet uiterlijk maandag op onze rekening staan volgens mevrouw......

ik geloof er al lang niet meer in, in dit soort verhalen. :?
Eerst zien dan geloven.
Indien er maandag niks is gestort ga ik het incassobureau en de gerechtsdeurwaarder inschakelen.

Ik hoop dat u als mede slachtoffer van de kpn tiranie :twisted: hier iets aan heeft.

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 03 jun 2009 17:54
door Ron58
Het bedrag van 100 euro moet uiterlijk maandag op onze rekening staan volgens mevrouw......
KPN kennende loop je grote kans dat je maandag weer voor leugenaar uitgemaakt wordt en er glashard ontkend wordt dat dit ooit toegezegd is.

Maar ik hoop voor je dat dit nu eens de uitzondering is :lol:

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 03 jun 2009 19:19
door A.Doldersum
Beste Ron,

Ik ken de smoesjes van de KPN..
De kans is 90 % dat er geen geld is overgemaakt op onze rekening.
Helaas voor de KPN schakel ik dan een incasso bureau en gerechtsdeurwaarder in om het bedrag alsnog te incasseren.
De KPN kan dan ook nog deze kosten betalen welke geen dubbeltjes bedragen.
En als dit niet toereikend is wil ik eventueel het nog wel hoger op zoeken.
Deze tiranie en geld klopperij van de KPN moet stoppen.
Alle asociale bedrijven die de steeds armer wordende consument geld uit de zak weet te kloppen moeten maar eens aangepakt worden.
als wij als consument moeten betalen voor geleverde diensten worden wij ook verzocht om binnen de wettelijke termijnen te betalen.
Als de KPN zich niet aan de wet kan houden zie ik dat als crimineel gedrag.
U weet net zo goed als ik dat iedere Nederlander zich aan de wet dient te houden, belasting moet betalen ...etc.
Als ik het niet zelf kan afdwingen dan maar op de juridische wijze.
Ik vind het een kwalijke zaak dat een groot bedrijf als KPN (welke zich notabene koninklijk durft te noemen) zich schuldig maakt aan dit soort praktijken.

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 04 jun 2009 19:33
door GoldenIndy
Ron58, ik vind het gewoon belachelijk van je. Ik zeg niet dat KPN geen fouten maakt maar wat je ben jij ontzettend naief als je callcentermedewerkers niet geloofd en dan toch aanneemt van hen wat het goedkoopste abonnement is. Iedereen is er toch voor zijn eigen hachje?
Als ik vanavond gebeld wordt door Ziggo dan hebben zij het goedkoopste abonnement, en als Tele2 later belt, zij ook. Natuurlijk proberen callcentermedewerkers je altijd het duurste aan te smeren. Dan vind ik het belachelijk dat je al die tijd te lui bent om je er zelf in te verdiepen en te naief om alles aan te nemen van iemand zonder je er zelf in te verdiepen en dan na zoveel tijd geld terug. Was het je niet eerder opgevallen?

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 04 jun 2009 20:39
door Ron58
Ron58, ik vind het gewoon belachelijk van je
Goldenindy, niet meteen zo agressief :lol:

Ik beaamde alleen tegenover de topicstarter dat KPN destijds beweerde dat bepaalde zaken niet mogelijk waren met een bel budget abonnement.
Niet via een callcenter, maar gewoon in een brief aan bestaande klanten, voor mij was bel budget niet interessant, dus ik heb het ook nooit gehad.
Inmiddels bel ik helemaal niet meer via KPN.

Naar call centers luister ik helemaal nooit, ik ben aangemeld bij infofilter en de enkeling die zich daar niet aan stoort wordt gelijk afgekapt, ik orienteer me zelf en trek mijn eigen plan.

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 05 jun 2009 19:20
door Herby
Ik vind het jammer ,dat als je mensen via dit forum om advies vraagt ,er zo'n onzinnige discussies ontstaan.
Geef gewoon antwoord op de geplaatste items en ga niet mensen voor dom verklaren etc. , daar word niet om gevraagd.
Hier zijn andere sites voor en niet een consumenten site als Radar.
Verder wil ik nog kwijt dat ik niet de enige ben die dit is overkomen en ik ben ook niet gewisseld van aanbieder ,maar heb een advies van mijn bestaande aanbieder (KPN) gekregen.
KPN heeft inmiddels contact met mij opgenomen en gaan een en ander uitzoeken.
Als ik meer weet plaats ik het wel op deze site in de hoop dat anderen hier wel iets aan hebben.

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 06 jun 2009 02:46
door karinknol
dat ik twee jaar geleden overstapte van @home naar de KPN, gaf het ook wat startproblemen.
Maar de tel heeft nog nooit een dag geweigerd, was bij @home/ziggo wel anders, 8 maanden zonder tel. De tv box heeft het nooit gedaan, wel voor betaald. Internet werkte wel/niet/wel. Maar wel duur betalen, ik heb nog nooit een stuiver terug gehad van @home.
Ik heb films gehuurd via de KPN die het niet deden, is keurig terug betaald! Mijn comp werkt als een zonnetje, eerste twee weken wel problemen met tel gehad, maar dat kwam omdat @home mijn tel nummer niet wou vrij geven!
Iemand nog intresse in een modem van @home, een router?

Ik hou het bij KPN, ik ben nog nooit zo goedkoop uit geweest!
Heb ik toch een 54 mb verbinding!

Re: geen geld terug van digitenne

Geplaatst: 18 jun 2009 12:31
door mw-shorty
Ook ik heb in december 2008 een decoder geretourneerd (dit was een actie bij de MediaMarkt in combinatie met een tv) en tot op heden nog geen euro terugontvangen. In de afgelopen periode vele malen contact gezocht (want terugbellen kunnen ze niet bij KPN, je bent tenslotte niet voor niets KPN, toch?). Hierdoor overstijgen de gemaakte telefoonkosten inmiddels ruimschoots de waarde van de decoder.
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n ongeorganiseerde bende meegemaakt. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, er worden klachten aangemaakt, waarvoor je toch niet teruggebeld wordt, toezeggingen gedaan die toch niet worden nagekomen, en niemand kan of wil je helpen.

Mijn advies: neem nooit iets af bij digitenne