Pagina 1 van 1

funprice wil wel je geld maar levert niet

Geplaatst: 21 apr 2009 20:32
door yanno
Funprice.nl vraagt bij betaling met creditcard om een kopie van bankafschrift en legitimatiebewijs voor ze de goederen versturen.
Nu is het sowieso belachelijk dat ze verwachten dat je kopieen van al je persoonlijke gegevens per mail verstuurd, maar dat ze dit ook nog eens niet duidelijk aankondigen bij betaling van een bestelling, waardoor je wel betaald voor een product, terwijl ze vervolgens weigeren de goederen te leveren, grenst in mijn ogen aan oplichting. Volgens de klantenservice van Funprice kan ik nu drie weken wachten tot ik mijn geld terug krijg.

Re: funprice wil wel je geld maar levert niet

Geplaatst: 21 apr 2009 21:42
door michaelz1981
Het is gewoon een extra beveiling. Kopie van bankafschrift om adres te controleren en id kaart vor het geval dat je betaalt met een gestolen creditcard en ook om de naam van creditcard houder te verifieren.

Het is puur een extra beveiliging controle en zeker niks om druk te maken. Juist goed dat ze zulke controle nog doen.

Re: funprice wil wel je geld maar levert niet

Geplaatst: 21 apr 2009 21:54
door yanno
Sorry, goed dat ze zulke controle doen? Ik vind het niet normaal om al mijn persoonlijke gegevens: naam, adres, sofinummer, banknummer, etc per onbeveiligde email aan onbekenden te sturen en zou het ook iedereen ten zeerste af willen raden.
Als funprice deze methode wil hanteren moeten ze de klant daar voor de betaling van een product nadrukkelijk voor waarschuwen. En dat is niet gedaan, anders had ik nooit bij ze besteld.
Nu zit ik met de gebakken peren omdat funprice zonder te waarschuwen zulke eisen stelt voor ze producten verzenden. Veiligheid, zo lust ik er nog wel een.

Re: funprice wil wel je geld maar levert niet

Geplaatst: 21 apr 2009 22:35
door Frans75
Begin me af te vragen of je ook zo hoog van de toren zou kraaien indien je het slachtoffer zou zijn van cc-fraude :?: