LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantiemeubel komt afspraken niet na

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.

Garantiemeubel is heel slecht bereikbaar voor service?

ja
14
67%
nee
7
33%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Sebasje83
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2009 18:28

Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Sebasje83 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Sebasje83 op 18 jun 2009 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Mohamed.80
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 10:53

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Mohamed.80 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Mohamed.80 op 18 jun 2009 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door 16again »

En dit was de openingstekst voordat sebasje83 deze verwijderde:
31 oktober 2008 hebben wij meubels aangeschaft bij Garantiemeubel te Mijdrecht.De levertermijn zou 6 tot 12 weken bedragen (eind januari). Deze termijn werd niet gehaald, iets wat overkomelijk is. Vervolgens hoorden wij niets en namen wij meerdere malen contact op met de klantenservice. Zij gaven verschillende redenen op waarom er nog niet geleverd kon worden, waaronder de voornaamste reden was dat er problemen zijn bij de leverancier. Daarnaast werden er meerdere malen valse leverdata aan ons medegedeeld die niet blijken te kloppen en ook worden ontkent ooit te zijn medegedeeld. Toen de meubels eindelijk geleverd werden bleek dat een aantal meubels in de verkeerde kleur geleverd zijn, iets dat wij direct weer hebben aangekaart. Vervolgens werden wij verrast door een telefoontje van de directeur dhr. Zevenhoven. Het was een goed gesprek en hierin werd de belofte gedaan dat alles direct opnieuw besteld zou worden en dat wij voortaan via zijn e-mail en telefoonnummer contact moesten opnemen als er iets was. Daarnaast ter compensatie voor het geleden leed bood hij ons 2 eettafelstoelen aan als het bericht dat wij over garantiemeubel op internet geplaatst hadden verwijderd zou worden. Het bericht is verwijderd en wij hebben meedere malen via de e-mail om bevestiging gevraagd of de meubels nu besteld zijn. Het is nu 3 weken geleden en op onze e-mails wordt niet gereageerd ook zijn mobiele nummer wordt niet opgenomen en voicemails blijkbaar niet afgeluisterd. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak en het vertrouwen in dit bedrijf neemt met de minuut af, het voelt niet in de haak. Graag verneem ik reactie van mensen die soortgelijke ervaring gehad hebben met Garantiemeubel of de heer Zevenhoven.

Petr@60
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:19

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Petr@60 »

weggehaald.
Laatst gewijzigd door Petr@60 op 07 jan 2010 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda1587
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2009 23:26

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Linda1587 »

Hallo Lady 232,

Wij hebben een bestelling gedaan en we denken vanuit jouw verhaal dat jij daar aan gewerkt hebt. Onze vraag is of we je in Nieuwegein ontmoet hebben en een aantal weken later in Woerden? In Woerden hebben we met elkaar om de tafel gezeten als het klopt wat we denken. Kunnen we op enige manier contact leggen? We willen graag contact leggen omdat we denken dat jij diegene was die ons wel wilde helpen!

groetjes

ellalatovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:43

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door ellalatovic »

Ik zou het echt iedereen af willen raden daar te kopen, want als er iets fout gaat met je bestelling, dan gaat het ook echt fout. After service? Vergeet het maar!

Wij hebben namelijk ook héél teleurstellende ervaringen met Garantiemeubel in Mijdrecht... Begin januari 2009 hebben wij er 6 eetstoelen besteld. De levertijd werd geschat op maximaal 8 tot in zeer uitzonderlijke situaties 12 weken. Dat vonden wij redelijke levertermijn. In maart zouden wij verhuizen, dus de stoelen zouden dan precies op tijd zijn.

Na maanden geen update van Garantiemeubel te hebben ontvangen, hebben wij verschillende malen uit eigen initiatief contact opgenomen met Garantiemeubel. De klantendienst was heel slecht bereikbaar. Na eeuwig in de wacht te staan, werd ik ´geholpen´ door een receptioniste, die mijn gegevens noteerde en aangaf dat zij er niet over gaat en datiemand mij zou terugbellen. Prima. Alleen dan werden wij niet teruggebeld. Na herhaaldelijke pogingen van onze kant kregen we eindelijk iemand te spreken. Van een mevrouw kregen we te horen dat de bestelling ´klaarstaat´om verzonden te worden. Maar een termijn kon ze niet noemen, stel je voor.

Na opnieuw ruim een week niets te hebben gehoord, contacteerde ik opnieuw de klantendienst. Maar helaas, ook deze keer kreeg ik geen zinnig antwoord. In de tussentijd heb ik ook mijn vraag ook saan de winkel zelf gesteld (in de hoop op wat extra service, dat zij misschien konden bemiddelen dat ik een update kreeg op mijn bestelling). Daar werd ik echter direct afgekapt met een koele: ´sorry mevrouw, daar gaan wij niet over`.

Kortom, pas in mei 2009 (!) kregen wij EINDELIJK bericht van Garantiemeubel. Slecht nieuws verrassend genoeg (maar niet heus): de fabrikant van de stoelen was failliet. En dat zagen ze niet aankomen? Mooie zaakvoering! Ze hadden ook nog geen vergelijkbare stoelen voor ons (geloof me, het waren echt geen uitzonderlijke stoelen, maar gewonen eetstoelen). Dus moesten we naar de winkel toe om een nieuwe bestelling te plaatsten...

Omdat we ondertussen verhuisd waren naar Gouda, hebben we de nieuwe bestelling bij Mamoet Wonen en Slapen in Woerden geplaatst. Ook geen al te beste zaak helaas. Maar die keer hadden we ietsjes meer geluk; de fabrikant was niet failliet en we kregen onze stoelen in juli.

Al bij al zijn we hoogst ontevreden over de winkel Garantiemeubel. Niet alleen hebben we 7 maanden lang (!) geen eetstoelen gehad aan onze eettafel, maar ook werden we van kastje naar de muur gestuurd telkens weer als we on informatie vroegen. Als de communicatie niet alleen van onze klant uit was geweest, dan zouden we misschien meer begrip kunnen opbrengen voor hun situatie. Maar zoals Garantiemeubel dit heeft aangepakt... Onprofessioneler kan haast niet!

Petr@60
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:19

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Petr@60 »

Nog even in vervolg op mijn eerdere reactie van 25-6-09.

weggehaald.
Laatst gewijzigd door Petr@60 op 07 jan 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Garantie Meubel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2010 11:14

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Garantie Meubel »

Beste Petr@60,

Wij vinden het erg jammer dat u op deze manier reageerd na een toch wel prettig telefoon gesprek tussen u en ondergetekende. In dat telefoongesprek hebben wij erkend in het verleden het een en ander niet helemaal juist met u te hebben opgelost. Nu 1,5 jaar na dato hebben wij contact met u opgenomen om alsnog een mooi gebaar naar u te maken, en niet om u te manipuleren zoals u schijft.

Naast die € 100,00 tegemoetkoming hebben wij u ook nog een andere eettafel aangeboden, deze zou u na terugkomst van vakantie bij ons komen uitzoeken. Wij betreuren dat u hier blijkbaar geen behoefte meer aan heeft, maar erger is dat het telefoongesprek anders verliep zoals u hier op een internetforum vermeld. Dit geeft een zeer vertekend beeld voor de lezers. Als nieuwe eigenaar(s) zijnde doen wij er alles aan om u alsnog een goed gevoel te geven. Ook suggereerd u dat die € 100,00 bedoeld zou zijn om een eerder geplaatse reactie te verwijderen

1. Als u daar echt overtuigd van ben, waarom neemt u deze dan toch aan, zonder de reactie te verwijderen ?

2. Waarom zouden we u dan alsnog een nieuwe eettafel laten uitzoeken ?

Wij vinden het echt heel jammer dat we als hard werkende nieuwe jonge ondernemers niet de kans krijgen dit goed op te lossen. En dat u met simpelweg met 1 verhaal op het internet ons tot een gedwongen verantwoording roept, omdat anders ons bedrijf in een kwaad daglicht word gesteld.



Met vriendelijke groet,

M. Zevenhoven
Garantie Meubel

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Wat mij verbaasd petr@60 is dat de nieuwe direkteur je tegenmoet kwam met een bedrag, en jij het aangenomen hebt.
Tuurlijk had je dat in deze forum mogen zetten.
Naar mijn idee heeft hij het goed voorgehad, en wilde hiermee de zaken in ieder geval met jou op orde brengen.
Had jij hierover andere gevoelens dan had je die 100 euro nooit aan moeten nemen.
En voor die direkteur vind ik het erg jammer dat hij in kwaad daglicht gezet wordt.
Hij komt tenminste nog naar het forum, en bied buiten de forum toch een tegemoetkoming.


Ik ken het hele bedrijf niet, mischien eens een kijkje gaan nemen. :wink:

Groetjes

Petr@60
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:19

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Petr@60 »

geachte heer Zevenhoven,

U heeft gelijk, de toonzetting van mijn bericht is anders als ik had bedoeld. Het lastige met dit soort forums is dat in kale teksten geen emotie gelegd kan worden. Wij waren boos, maar hebben uw initiatief gewaardeerd. Dit is onvoldoende in ons bericht tot uiting gekomen waarvoor excuus.
Wij wensen u veel succes als startend onderner en zullen onze geplaatste stukjes vewijderen.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Petr@60 schreef:geachte heer Zevenhoven,

U heeft gelijk, de toonzetting van mijn bericht is anders als ik had bedoeld. Het lastige met dit soort forums is dat in kale teksten geen emotie gelegd kan worden. Wij waren boos, maar hebben uw initiatief gewaardeerd. Dit is onvoldoende in ons bericht tot uiting gekomen waarvoor excuus.
Wij wensen u veel succes als startend onderner en zullen onze geplaatste stukjes vewijderen.
Ik vind dit knap dat jij dit doet naar dat bedrijf toe, denk ook wel dat ze het verdienen.

Groetjes :wink:

anushka
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2010 19:10

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door anushka »

EagleOne2002 schreef:
Petr@60 schreef:geachte heer Zevenhoven,

U heeft gelijk, de toonzetting van mijn bericht is anders als ik had bedoeld. Het lastige met dit soort forums is dat in kale teksten geen emotie gelegd kan worden. Wij waren boos, maar hebben uw initiatief gewaardeerd. Dit is onvoldoende in ons bericht tot uiting gekomen waarvoor excuus.
Wij wensen u veel succes als startend onderner en zullen onze geplaatste stukjes vewijderen.
Ik vind dit knap dat jij dit doet naar dat bedrijf toe, denk ook wel dat ze het verdienen.

Groetjes :wink:
Werk je ook daar ofzo? Ik heb nog nooit iemand gehoord die positief is over deze winkels.

Maar wat ik heb geleerd over de advertenties die er worden gezet, als het bedrag maal 3 nog steeds interessant is, dan heeft het zin om te gaan kijken. En die goedkope versie....ik snap niet hoe ze die durven te verkopen.

bram1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 22:07

Re: Garantiemeubel komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door bram1986 »

Goedendag,

Wij hebben ook zeer vervelende ervaringen met garantiemeubel.

Onze slaapkamer kwam niet op tijd, en in 2 leveringen binnen.
Er wordt GEEN CONTACT gehouden met de koper, continu kan je overal achterna bellen, en dan nog krijg je eigenlijk niks te weten.

Vervolgens wordt dan de bedombouw thuis bezorgd en kloppen er diverse delen niet, de matrassen hebben hoogteverschil, geen bevestigingsmateriaal bijgeleverd om de boxsprings aan elkaar te bevestigen, planken in de kast die aan de verkeerde kant gefineerd zijn.
En wat ik verder in de frustratie nog vergeten ben!!!!

Nu, 1,5 jaar na dato zitten we nog steeds op 2 plankjes te wachten.......

Je zou zeggen dat deze bedrijven geen lang leven beschoren is......

En als het er dan om gaat dat ze zich er voor inzetten om het op te lossen, dat gebeurt keer op keer totaal niet!

Iedere keer beloven ze weer te bellen en te mailen, en ook al wacht je maanden lang, iedere keer wordt je weer vergeten, want je hebt toch al betaald.

Ik zeg: mensen, ga lekker naar de vertrouwde dorpswinkel, en betaal wat meer, maar dan wordt je in ieder geval goed behandeld, en ze doen daar een stap of 35 harder voor je!

Groet, Bram.

Gesloten