Pagina 1 van 1

Tom Tom

Geplaatst: 22 apr 2009 18:40
door chrisja
Wij zijn in het bezit van een tom tom one 3e editie europa, omdat we naar Kroatie op vakantie gaan en deze dus net niet binnen west europa valt kochten we via de site oost europa voor 72 euro. Wat schets onze verbazing deze past er helemaal niet op. De tomtom is 1 GB met west europa iets van 800 MB en oost europa is ook zoiets. Ik heb al vele mailtjes gekregen van tom tom maar het komt erop neer dat ik west europa op mijn pc moet zetten dus van de tom tom moet verwijderen en dan kan ik oost europa op mijn tom tom zetten, dus zeggen ze ik moet zo naar Duitsland rijden en daar kan ik de tom tom dan weer aanzetten en die brengt me dan naar mijn vakantie bestemming. Dit wilden we natuurlijk niet en eisen ons geld terug maar helaas is nog steeds niet gelukt. Wie heeft ook zulke ervaringen met tom tom

Re: Tom Tom

Geplaatst: 22 apr 2009 19:55
door The Sandman
Men wordt steeds vreemder hier?!?!

Wat een vraag :twisted: !!

Hoe komt U erop!!! :twisted: !!

Natuurlijk geeft TomTom U het geld niet terug, tuurlijk niet!!!! Er is niets mis met het product, alleen vind U van wel.

Jammer maar helaas, maar wel belachelijk dat Bij U de gedachte überhaupt opkomt.

Re: Tom Tom

Geplaatst: 22 apr 2009 20:20
door chrisja
Hoezo dom

Ik heb van te voren in moeten vullen welke tom tom ik heb en dan past het er niet op wie is er hier dom, ik mag er toch zeker van uit gaan dat als ik iets koop ik er ook iets mee kan doen. Anders koop je toch geen product

Re: Tom Tom

Geplaatst: 22 apr 2009 20:23
door audiofreak1
Heeft die TOM TOM geen SD slot? Dan kun je een extra kaarje meenemen.

Re: Tom Tom

Geplaatst: 22 apr 2009 20:27
door The Sandman
@Chrisja,

ja inderdaad JIJ hebt het RECHT dan een product WERKT als jij het koopt!! Het product werkt echter OOK!!!

U bent echter van mening dat NL in Oost-Europa moet vallen. Dat is dus niet zo!

Ook op de site van TomTom is meer info te lezen over het hoe en wat, maar dat heeft U niet gelezen.

Voorts bent U dus aan het zeuren over het stukje tot aan de Duitse grens (max 150 km.) Terwijl de rest wel perfect is.

U zeurt, U krijgt gelukkig uw geld niet terug van TomTom, het moet echt niet gekker worden hier.

Re: Tom Tom

Geplaatst: 23 apr 2009 17:14
door chrisja
Zoals ik al duidelijk heb verteld ik heb de kaarten helemaal niet gedownload als je iets koopt en je hebt het nog niet gebruikt kan je het toch ook terug sturen en krijg je gewoon je geld terug of heb jij dat nooit jij maakt natuurlijk nooit geen fouten gelukkig voor jou nou wij wel wij zijn maar mensen.

Re: Tom Tom

Geplaatst: 23 apr 2009 18:45
door stofzuigertje
In de winkels zijn SD kaarten te koop met dit erop.

Ik heb voor geheel Europa alle hoofdwegen en doorgaande wegen en dus Oost en West.
Voor straten in Nederland moet je het kleine kaartje gebruiken, maar ik wissel dus de kaarten!

Of deze Tom Tom One de 2 BG kaarten kan lezen weet ik niet, maar vooraf informeren is beter.
Bij een winkel krijg je meer service dan online dus alleen online kopen als je het zeker weet.

Verder zijn de Oost Europesche voor vele andere dan Tom Tom ook vaak gratis te downloaden!
Wel het juist merk en type downloaden en ik heb dus voor €6,95 bij Blokker nu 2 kaarten met geheel Europa, ik en mijn vrouw dus voor slechts €6,95 en ik mis nu alleen de update!

Re: Tom Tom

Geplaatst: 23 apr 2009 21:20
door The Sandman
@TS,

dagelijks maak ik meerdere fouten, zoals bijvoorbeeld te hard rijden. Voor die fout krijg ik gewoon een rekening binnen.

Mijn fout, dus mijn kosten.

Datzelfde is dus in jouw geval gaande. Jouw fout, dus jouw kosten!

Punt, klaar, uit. Niets meer, niets minder.

Nogmaal; met het product is niets mis, alleen met uw gedachtegang.

Re: Tom Tom

Geplaatst: 23 apr 2009 23:30
door BBCS
Tegenwoordig zitten er 2GB kaartjes bij de navigatie.
Dus je kunt gemakkelijk doen en de hele boel van de 1GB kaartje op de 2GB kaartje kopiëren en dan kan oost Europa er ook bij, of je kunt moeilijk doen en stampij gaan zitten maken.

Aan u de keuze. :wink:

Re: Tom Tom

Geplaatst: 23 apr 2009 23:59
door Ouwe aap
De kaarten zijn niet te kopiëren, die zijn beveiligd

Re: Tom Tom

Geplaatst: 24 apr 2009 10:45
door Guardian72
De TomTom one serie heeft geen SD (of ander) slot beschikbaar.

Daarvoor zou je de 700 of 900 serie moeten hebben.
Ik heb zelf een TomTom one - en die doet wat ie moet doen.
Maar, oost europa ga ik ook niet naartoe.

Re: Tom Tom

Geplaatst: 24 apr 2009 12:16
door Machtold
Jemig The Sandman....nog nooit iets in de winkel gekocht (broek of trui) waar je achteraf spijt van hebt gekregen? En dan binnen 8 dagen teruggebracht? Dan roept die winkelier toch ook niet: "Ja, maar u heeft gepast in de paskamer...had u maar beter moeten kijken.!"

En idd, die winkelier en in dit geval TomTom is niet verplicht om het product terug te nemen, maar het is niets meer dan klantvriendelijkheid om het wel te doen. Je wil tenslotte toch in de toekomst je klant wellicht weer begroeten!
8)

Re: Tom Tom

Geplaatst: 24 apr 2009 12:31
door BBCS
En idd, die winkelier en in dit geval TomTom is niet verplicht om het product terug te nemen, maar het is niets meer dan klantvriendelijkheid om het wel te doen. Je wil tenslotte toch in de toekomst je klant wellicht weer begroeten!
Gooi het maar weer op de klantvriendelijkheid. :evil:

De winkelier moet alles maar pikken, omdat hij maar klantvriendelijk moet zijn.

Zo werkt het dus niet.
nog nooit iets in de winkel gekocht (broek of trui) waar je achteraf spijt van hebt gekregen?
Tuurlijk wel, en dan heb ik pech.
De winkelier hoeft niet voor de kosten op te draaien als de klant zich vergist heeft of dat de klant achteraf spijt van zijn aankopen heeft.

Re: Tom Tom

Geplaatst: 24 apr 2009 12:42
door Machtold
Ik zeg toch niet dat de winkelier klantvriendelijk "moet" zijn...dat is zijn/haar eigen keuze.

Maar om je klanten tevreden te houden kan je het in overweging nemen!
Maar als je dat niet wil, is dat je goed recht als winkelier. Maar of je dan veel klanten overhoudt bij zo'n rigide houding?

Re: Tom Tom

Geplaatst: 24 apr 2009 12:59
door BBCS
Maar om je klanten tevreden te houden kan je het in overweging nemen!
Maar als je dat niet wil, is dat je goed recht als winkelier. Maar of je dan veel klanten overhoudt bij zo'n rigide houding?
Ik zeg alleen dat de winkelier niet de dupe hoeft te zijn vanwege het impulsief koopgedrag van de klant.

Mensen willen als ze spijt hebben van een aankopen het product terug kunnen brengen, maar willen niet bij de koop van een product dat teruggebrachte product accepteren.

Punt 2:
Aan de andere kant vinden de consumenten dat de winkelier altijd hun zin moet geven onder motto van "klantvriendelijkheid". Maar gedragen diezelfde consumenten zich dan ook netjes?
De ervaring leert van niet.
Het spijt me dat ik het zo zeggen moet.

Re: Tom Tom

Geplaatst: 24 apr 2009 13:16
door Machtold
JE HEBT GELIJK!


zucht...ik geef maar heeeeeel klantvriendelijk toe :twisted:

Re: Tom Tom

Geplaatst: 04 mei 2009 22:38
door consument666
Chrisja,

Het probleem is dat Tom Tom met licenties werkt, zodra de Tom Tom wordt doorgestart is de licentie geactiveerd.
Wellis waar was de oudere methode nog met van die mooie pasjes, nu hoeft dat niet meer. Hoe dom het ook klinkt maar de Winkel moet een Tom Tom dus als software behandelen.