LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] smartbuyglasses.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
reverb
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:22

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door reverb »

Was eerst toch wel een beetje huiverig over de verhalen over deze site. Heb ondertussen toch maar een rayban wayfarer besteld. Hopen dat alles goed zaal gaan, en hou ik jullie op de hoogte betreft mijn ervaring met deze site.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

reverb schreef:Was eerst toch wel een beetje huiverig over de verhalen over deze site. Heb ondertussen toch maar een rayban wayfarer besteld. Hopen dat alles goed zaal gaan, en hou ik jullie op de hoogte betreft mijn ervaring met deze site.
Zolang de betaling met een credit card gedaan is - heb je als het wel mis gaat, altijd een 'reverse charge' optie....

Kim P
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:18

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Kim P »

heb er 5weken geleden een bril besteld en betaald maar tot op heden 17 April 2011 nog steeds niet ontvangen....
Naar een aantal mails te hebben gestuurd ook nog steeds geen antwoord ......
ben bang dat mijn geld is weg gegooid ...... :? :? :?

tedted
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:23

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door tedted »

Ik heb 3 weken geleden een zonnebril besteld en betaald.Volgens de site duurt de levering tussen de 4-11 dagen.Alles is goed verwerkt maar helaas geen zonnebril.
Ik heb het bedrijf al diverse emails gestuurd ( op meerdere sites van hun) maar krijg geen repons.
Ik kom nu op diverse forums ( ook internationaal) dezelfde verhalen tegen.Zijn gevestigd in Hong Kong ,telefonisch niet bereikbaar maar alleen een bandje.

Jammer dat de mensen op deze manier hun geld willen verdienen en waarschijnlijk ook nog een Nederlander.

Het excuus van een spam-filter die de mail tegen houd is bij hun ook standaard.

Eerder is er al een klacht op dit forum verschenen door iemand anders maar die is nu door de beheerders verwijderd,onder het mom dat de verkoper zijn best doet om die klacht op te lossen.

DIT IS DUS GEEN UITZONDERING !!!!

DUS WEES GEWAARSCHUWD NIET KOPEN !!!

tedted
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:23

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door tedted »

Als deze meneer van Smartbuyglasses graag de problemen oplost is het misschien wenselijk dat hij een telefoonnummer vermeld wat wel werkt en direct iemand aan de telefoon geeft.

Beide emailadressen heb ik geprobeerd en ook de beantwoorder maar geen respons.

FIJNE MAN HOOR

Heeft U toevallig ook een naam ??
En niet alleen ondertekend met Smartbuyglasses !!!

tedted
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:23

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door tedted »

Het probleem is inmiddels opgelost,mijn geld is terug gestort op mijn rekening.
Heeft even geduur voordat er actie werd ondernomen,maar het geld is terug.

Ted
tedted schreef:Als deze meneer van Smartbuyglasses graag de problemen oplost is het misschien wenselijk dat hij een telefoonnummer vermeld wat wel werkt en direct iemand aan de telefoon geeft.

Beide emailadressen heb ik geprobeerd en ook de beantwoorder maar geen respons.

FIJNE MAN HOOR

Heeft U toevallig ook een naam ??
En niet alleen ondertekend met Smartbuyglasses !!!

Rick f
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2011 12:17

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Rick f »

Ik heb zojuist tegen beter weten in ook een bril besteld.
De betaling werd in eerste instantie afgeboekt maar niet als betaald beschouwd. heb al gemaild voor bevestiging maar daar is het wachten dus nog op.
Was er contact over de mail, of is er daadwerkelijk een nummer bereikbaar?

machetta
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2011 11:49

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door machetta »

Contact via mail tot nu toe.

adres van hun vestiging in nederland:
Straat: Wibautstraat 150-1
Postcode, Plaats: 1091 GR, Amsterdam
Provincie en gemeente: Noord Holland, Amsterdam

Heb een zonnebril besteld, maar die hadden ze niet meer op voorraad. Andere uitgekozen, maar die hadden ze niet meer in dat kleur en nu 3de keuze doorgegeven. Wachtend op reactie. Zou zeggen als het echt niet goed gaat, langs hun kantoor te gaan.

lies1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2011 13:14

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door lies1972 »

smartbuysunglasses en visiondirect zijn allebei eigendom van Motion Global uit Hong Kong, ook hebben ze een kantoor in Sjanghai.

Alle andere kantoren die je tegenkomt, zoals die in Nederland en Italië zijn vaak alleen virtuele (op papier) kantoren.
Dit is bijvoorbeeld de "winkel" in Torino, Italië:
http://maps.google.nl/maps?q=Via+Drovet ... nlYCgYHjOQ
Gewoon een advocatenkantoor of iets dergelijks.

Daarnaast proberen ze door inzet van bijklussende studenten die de taal van het land spreken een klantenservice te runnen vanuit China.
Aangezien deze stageplaatsen niet altijd bezet zijn, geeft dit een magere klantenservice (dit nog even los van het tijdsverschil met China).

Naast dat de website toch wel vreemde Nederlandse volzinnen bevat (erg lachwekkend zijn sommige happy customers op de Tevreden Klanten pagina)
is er dus die gebrekkige communicatie met de klantenservice en slechte levertijden.

Daar bovenop moet je in Google eens intikken: smartbuyglasses fake
Genoeg te lezen dacht ik...

Kortom bestellen op eigen risico, maar ik denk dat er genoeg Nederlandse online aanbieders zijn waar je geld beter en veiliger kunt besteden....

HouMaarOp
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:20

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door HouMaarOp »

Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar deze zaak. Wat blijkt nou, ze mogen heel veel zonnebrillen op hun site niet verkopen, omdat ze daar geen licentie van hebben. Ze lokken je dus met hun grote assortiment en lage prijzen naar hun site toe, waarbij je denkt zo 34 procent goedkoper, maar uiteindelijk hebben ze die bril dus gewoon niet en gaan ze substituten aan je bieden die ze wel mogen verkopen.

Ik wilde zelf een Wiley x bril kopen. Op smartbuyglasses gekeken en dacht zo goedkoop. Blijkt dus dat ze helemaal geen Wiley x mogen verkopen. Staat gewoon als lokkertje op hun site. Uiteindelijk gekocht bij www.wileyx-shop.nl. Echt super service daar. Aanrader voor iedereen. Wiley x brillen ook trouwens.

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door sindela »

na de bestelling staat onder de opdracht status
E-mail:[email protected]
Telefoon:0-800-020-0534
Address: Moenschhofallee 13
65451 Kelsterbach
Germany

dus blijkbaar zitten ze ook in Duitsland

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door sindela »

Na 3 weken de bestelling ontvangen, steeds een e-mail als de status veranderde.
Bezorgt door UPS, dus er moest iemand thuis zijn maar kreeg op tijd de aankondiging. :P
Dus voor mij allemaal goed verlopen en nu een kostbare merk zonnebril voor de komende 10 jaar 8) En toch ruim 100,- goedkoper dan bij de plaatselijke opticien. :mrgreen:

NotSmart
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:44

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door NotSmart »

Beste lezers,

Ook was opzoek naar een nieuwe bril en ben op de website van Smartbuyglasses uitgekomen. De website ziet er goed uit dus ik bestel en betaal een bril .

Vanaf dat moment begint het "spel "! Eerst lijkt alles in orde..alleen dan krijg je na bijna 5 dagen een email. Deze geeft aan dat het model bril niet leverbaar is. De mail ziet er keurig uit en geeft ook een link naar producten die wel leverbaar zouden zijn.. Die klik je dan aan en kiest een model die snel leverbaar zou moeten zijn.

Je voegt er nog een screenshot aan toe (als bewijs dat de smartbuyglasses website aangeeft dat het snel leverbaar is!) je stuurt deze per mail als bevestiging..Alles lijkt in orde..vervolgens weer 5 dagen verder een email dat het nieuw gekozen model plotseling niet leverbaar blijkt..Weer 4 dagen later een email met een bevestiging en wederom verontschuldigingen; nu een levertijd van 4 weken..tenminste dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen, het zou ook langer kunnen duren...Telefonisch contact is onmogelijk.

Het nummer dat op de website staat is niet (nooit) bereikbaar (voicemail) Volgens mij gaat dit een lang verhaal worden. Ik ga u hier op de hoogte houden van de vele mails die uit gewisseld gaan worden..Dan heb ik nog wat lol van mn geld (dat ik waarschijnlijk kwijt ben) en u van mijn domheid om bij Smartbuyglasses te bestellen..

MAXIEM

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

<<zie herziene versie d.d. 17-4-2012>>
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 17 apr 2012 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

NotSmart
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:44

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door NotSmart »

Bedankt voor die tips! Helaas ben ik te laat. Hopelijk lezen andere mensen dit wel voordat ze besluiten met SmartBuyGlasses zaken te doen. Ps Natuurlijk hoop ik dat ik alsnog een bril ga ontvangen. Op deze website (in dit forum) zal ik de voortgang plaatsen.

Ps ik wacht dus nog even met het doen van aangifte bij de politie.

De website waar het hier over gaat: http://www.smartbuyglasses.nl

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Dit had nog in dit topic gekund: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1067697.
Nu inhoudelijk: het is een .nl domein, de shop is in het Nederlands, de TS woont in Nederland (neem ik aan), het domein is geregistreerd in de EU en de verkoper heeft vestigingen in de EU. Dikke kans dat Nederlands recht van toepassing is en dat je dus gewoon kunt ontbinden zonder opgaaf van redenen.

NotSmart
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:44

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door NotSmart »

@Arne bedankt voor de reactie en tips. Het zou heel goed kunnen dat Smartbuyglasses.nlook onder Nederlandse wetgeving valt. Ze hebben een vestiging(post)sadres (postbus) in Amsterdam. Het lijkt er echter op dat deze club zn handel drijft vanuit China. Smartbuyglasses.nl is dus alleen een internetadres met een webwinkel. Tot nog toe heb ik nog steeds niets ontvangen! :x Ik hoop er nog steeds op.. :?

NotSmart
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:44

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door NotSmart »

Vandaag heb ik Smartbuyglasses.nl wederom een email verzonden. In deze email vraag ik mijn geld terug. Dit doe ik overigens met grote tegenzin want de prijs voor de bril was wel erg mooi. Maar zoals je vaak hoort : Als de prijs te laag lijkt dan is dat het vaak ook.

Het bedrijf lijkt het hierom te doen; Zoveel mogelijk geld verzamelen van mensen die een bril willen kopen en vervolgens zoo traaaag mogelijk dit geld weer uitgeven in goederen/geld retour. Zou je met zo'n truuk geld kunnen verdienen??

MAXIEM

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

NotSmart

Ja rente.

Maxiem.

NotSmart
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:44

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door NotSmart »

Zoals u weet ben ik erg toe aan een nieuwe bril. Op de website van Smartbuyglasses staan heel veel modellen die werkelijk goedkoper zijn dan in de gangbare winkel. Alleen leveren doet Smartbuyglasses niet. De communicatie met Smartbuyglasses verloopt bijzonder traag. Bellen is mogelijk alleen neemt er nooit iemand op!!

Gisteren heb ik verzocht mijn geld terug te storten. Spannend want eigenlijk verwacht ik dat dit heel lang gaat duren..Smartbuyglasses heeft aangegeven dat het 5 dagen gaat duren. U kunt zich voorstellen dat ik erg twijfel aan deze afspraak. Vooral omdat geen enkel andere afspraak met Smartbuyglasses is nagekomen. Natuurlijk zal ik zorgen dat u hier kunt lezen hoe het vverder loopt...

Gesloten