Pagina 1 van 1

garantie op laptop

Geplaatst: 26 apr 2009 17:19
door toy
Hallo,

een maand geleden bij Mediamarkt een laptop ( Fujitsu/Siemens ) gekocht; vrijdag brak een toets af. Navraag bij mediamarkt en Siemens leren mij dat dit niet onder de garantie valt. Er moet een nieuw toestenbord in en de kosten zijn voor mijn rekening ( ongeveer €70,00 ).
Heeft iemand ook een dergelijke ervaring en hoe kan ik toch deze schade onder de garantie bepalingen laten vallen.

Re: garantie op laptop

Geplaatst: 26 apr 2009 18:00
door Ben38
toy
Geplaatst op: 26 Apr 2009 17:19 Onderwerp: garantie op laptop



Hallo,

een maand geleden bij Mediamarkt een laptop ( Fujitsu/Siemens ) gekocht; vrijdag brak een toets af. Navraag bij mediamarkt en Siemens leren mij dat dit niet onder de garantie valt. Er moet een nieuw toestenbord in en de kosten zijn voor mijn rekening ( ongeveer €70,00 ).
Heeft iemand ook een dergelijke ervaring en hoe kan ik toch deze schade onder de garantie bepalingen laten vallen.
Hallo ,

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoe kwam het dat die toets afbrak ?
was je gewoon tekst aan het typen of wat anders ? (bijvoorbeeld spelletjes)
Ik weet wel dat je met een laptop voorzichtiger moet omgaan als met een desktop PC .
En ik weet wel uit ervaring dat sommige mensen tijdens het spelen van spelletjes behoorlijk tekeer gaan om hun toetsenbord en daar zijn laptops nou eenmaal niet op/voor gebouwd.

Lees de voorwaarden van je garantie maar eens goed door , dan vind je vaak al je antwoord op je vraag.

Groetjes Ben

Re: garantie op laptop

Geplaatst: 04 mei 2009 11:47
door Meng
Afgezien van hoe de schade is aangebracht, tracht ik hierbij een poging om u te helpen.

U schreef dat uw laptop ongeveer een maand oud is (minder dan 6 maand oud). Volgens ConsuWijzer betekend dat het volgende voor u.

Het volgende heb ik gekopieerd van ConsuWijzer.nl en veranderd voor een Laptop.

Garantie
Als de verkoper of fabrikant garantie geeft op een product, dan wil dat zeggen dat hij instaat voor de kwaliteit van dat product gedurende een aangegeven periode.

Wettelijk gezien hebt u altijd recht op een deugdelijk product, ook na afloop van de garantieperiode.

Waar heb ik recht op?
Uw laptop is binnen zes maanden kapot gegaan. De verkoper moet dan bewijzen dat dit uw schuld is. Kan hij dat niet? Dan is de kwaliteit van de laptop dus niet goed. Volgens de wet is het product dan ondeugdelijk. U hebt dan meestal recht op een gratis reparatie of een nieuwe laptop.

Kortom, wat betekend dit voor U.

Volgens uw verhaal moet het toetsenbord vervangen worden. Uit mijn technische achtergrond, weet ik dat de toetsen van het toetsenbord ook los vervangen kan worden. Ongeacht hiervan, werd er ook nog eens een bewering gemaakt dat er kosten bij zouden komen, welke voor uw rekening was. De vraag nu is, is niet of u moet betalen. Maar waarom u moet betalen. Uit de bovenstaande beschrijving komt naar voren dat indien er een defect binnen 6maanden optreed, deze bewezen moet worden door de verkoper. In dit geval Mediamarkt. Wanneer deze bewijs niet grondig is, mag u verwachten dat het defect al aanwezig was, voordat u het product kocht. Dit betekend dat u kostenloos geholpen moet worden.