Via Independer kun je vergelijkingen maken tussen aanbieders van diverse financiële producten. Je kunt ook een vergelijking maken voor leningen. Ik heb een vergelijking gemaakt voor het lenen van € 5.000 in de vorm van een doorlopend krediet.
Wat schetst mijn verbazing, Becam komt als beste keus uit de vergelijking met het laagste rentepercentage. Het percentage is 6,1%. Op zich vind ik het opvallend dat Becam financieringen van DSB Bank bij een website als independer.nl als beste keus naar voren komt.
In het rentepercentage van 6,1% bij Becam is een uniek "Independer voordeel" meegenomen. Ik vroeg me alleen af wat dit was. Daarom heb ik zowel Becam als Independer gebeld met de vraag wat deze korting in hield. Ik heb zowel van Becam als bij Independer een ongelofelijk vaag verhaal gehoord. Het komt er eigenlijk op neer dat het percentage lager is dan voor nieuwe klanten. Maar op de vraag of dit een permanente korting is van bijvoorbeeld 0,5% op het tarief voor gewone klanten krijg ik een negatief antwoord. Het komt er eigenlijk op neer dat de korting al na één maand kan komen te vervallen.
Becam heeft verder het recht de rente te verhogen, wat op zich natuurlijk normaal is bij een doorlopend krediet. Als mijn buurman over een half jaar een nieuwe offerte bij Becam aanvraagt via Independer, kan het zijn dat hij een lager tarief hoeft te betalen dan ik als bestaande klant. Dit is zowel door Becam als door Independer bevestigd. Dit houdt dus in dat de korting helemaal niets voorstelt en dat je overgeleverd bent aan de willekeur van Becam financieringen, een 100%-dochter van DSB Bank.
Bij doorvragen bij Becam over hoe de rente nu precies tot stand komt, blijkt dat het aan het risico van de klant ligt. Dit kan tussentijds wijzigen, waardoor verhogingen kunnen worden gedaan. Allemaal erg vaag. Als ik na een jaar netjes altijd mijn maandbedragen zou hebben voldaan en er niets in mijn situatie is veranderd, kan het volgens Becam toch zo zijn dat rente wordt verhoogd a.g.v. stijging van mijn persoonlijke risico's!?!?!
Nu weten we allemaal de werkwijze van Becam en alle DSB-bedrijven, maar waar ik zo van geschrokken ben is dat Independer meewerkt aan deze praktijken! Dat vind ik erg kwalijk. Mensen hebben een bepaald vertrouwen in Independer en kunnen zo makkelijk in de praktijken van de DSB Bank verstrikt raken. Ik dacht dat ik via Independer nog wel in zee zou durven gaan met Becam, maar het blijkt dus gewoon dat de zogenaamde transparantie nergens op slaat, omdat de tarieven die worden getoond op Independer.nl m.b.t. Becam alleen gelden voor nieuwe klanten op dat moment. De tarieven kunnen echter door Becam zonder pardon verhoogd worden.
Na mijn telefoontje met Independer is gelijk op de website aangepast dat Independer altijd een persoonlijke lening adviseert, voorheen was dat een doorlopend krediet. Of dit komt door mijn telefoontje weet ik niet zeker, maar het is wel opvallend. Echter, de unieke Independer-korting is nog steeds te zien bij een beste-keus doorlopende krediet van Becam.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Doorlopend krediet Becam & Independer
-
Re: Doorlopend krediet Becam & Independer
Waarom hebben mensen een bepaald vertrouwen in independer dan?
Icesave groot promoten, leads gewoon doorverkopen voor grof geld aan andere adviseurs en ga maar door
Alleen maar omdat ze af en toe een "onafhankelijk" onderzoekje door de telegraaf laten promoten
Icesave groot promoten, leads gewoon doorverkopen voor grof geld aan andere adviseurs en ga maar door
Alleen maar omdat ze af en toe een "onafhankelijk" onderzoekje door de telegraaf laten promoten