Pagina 1 van 1

Dongel KPN teruggebracht Borg niet terugbetaald

Geplaatst: 27 apr 2009 12:25
door hunni050
Ik heb al jaren telefoon bij KPN en dat bevalt goed, dus dacht ik dat het een goede keuze zou zijn om alles bij een leverancier af te nemen en in dit geval koos ik voor KPN Internet extra.
Op 24 maart ging ik naar een telefoonwinkel van KPN aan de middenweg in Amsterdam oost en heb mij uitgebreid laten voorlichten over de mogelijkheden. Ik kon in afwachting van een vaste Internet aansluiting een dongel in bruikleen krijgen maar moest daarvoor een borg betalen van 50 euro. Deze borg kreeg ik terug als ik de dongel in de originele verpakking weer zou terugbrengen. Op 7 april toog ik dus weer naar de KPN telefoonwinkel waar ik de dongel had gekregen maar van terugbetalen van mijn borg was geen sprake. Ze konden mijn borg althans niet contant teruggeven en dus werd er door de verkoopster in mijn aanwezigheid een aantekening gemaakt in de terminal en mij verzekert dat het allemaal wel goed zou komen en mijn betaalde borg teruggestort zou worden op mijn giro rekening Niets van waar dus zo blijkt nu een maand later. Bellen naar dit soort grote bedrijven heeft totaal geen zin, zo is mijn ervaring men stuurt je van het kastje naar de muur of er wordt je verteld dat er een tweede lijn afdeling is die het zal overnemen en beloven je terug te bellen wat ze dus vervolgens niet doen. Als je dan vervolgens een brief schrijft krijg je dus geen antwoord. Nu begrijp ik hoe het komt dat PKN zo veel winst maakt, het is gewoon een ordinaire dieven en oprichtersbende die het geld dat jou toebehoort zonder blikken of blozen in hun eigen zak steken en jou het nakijken laten. Je mag een 0900 nummer draaien voor 10 euro cent per minuut maar een antwoord krijg je niet en op een oplossing voor jouw probleem is het lang wachten.
. De dongel heb ik netjes ingeleverd bij het postkantoor en daarvan een verzend bevestiging gekregen. Bij KPN hebben ze een veel langere adem, denken ze, maar mijn adem is nog langer. Ik stuur ze desnoods elke dag dezelfde brief net zo lang dat het contact met mij hen de strot uit komt en ik mijn geld netjes uitbetaald krijg.

Re: Dongel KPN teruggebracht Borg niet terugbetaald

Geplaatst: 27 apr 2009 21:33
door handelaar
Bij KPN zijn ze nog wel eens wat traag en laks. Laat je er niet door opwinden. Geef hen een veertien dagen de tijd om te reageren. Indien geen bericht stuur je per mail even een reminder. En zo blijf je dat gewoon volhouden. Meldt de stappen die je neemt ook netjes hier op het forum. Daar houden ze niet van.
Verspil er in ieder geval geen kosten aan. Dus geen post zenden, maar e-mail! En vooral niet opbellen. Dan krijg je namelijk elke keer iemand anders aan de lijn en daar schiet je meestal niets mee op. En daarbij kost het je handen vol met geld. Dus niet doen.
Blijf zelf netjes en correct. Uiteindelijk trekken ze aan het kortste einde.
Overigens spreek ik uit ervaring.

Succes!

Re: Dongel KPN teruggebracht Borg niet terugbetaald

Geplaatst: 28 apr 2009 23:38
door cillatje
je krijgt het bedrag geloof ik binnen 1 tot 2 maanden van hun terug gestort, meen zoiets gelezen te hebben ergens

Re: Dongel KPN teruggebracht Borg niet terugbetaald

Geplaatst: 28 apr 2011 13:02
door Grunninger
Ja of je krijgt het niet terug, ben nou al 4á5 maand bezig.

€60 weg, en dongel sturen ze niet terug, omdat dat niet kan(die worden vernietigd!! Sure)

Re: Dongel KPN teruggebracht Borg niet terugbetaald

Geplaatst: 04 mei 2011 00:14
door Telecom MGR
Beste Hunni050,

Wat jammer dat u zo kennis hebt moeten maken met KPN.
U krijgt ongetwijfeld uw betaalde borg terug van KPN.

Naar mijn weten, en wellicht onenig in uw mening, wordt dit echter niet binnen 4 weken geregeld.
Hetgeen dat u rond 7 april 2011 hebt verzonden moet namelijk verwerkt worden door de post,
het ontvangstkamer van KPN, registratiekamer en daarna administratief bij het financieel afdeling.
U zou dat waarschijnlijk als heel erg lang ervaren, maar de termijnen hiervoor zijn bepaald in de
Algemene Voorwaarden waar uw dienst betrekking op heeft.

Hebt even geduld, en ga er vanuit dat hetgeen op uw eerst volgend factuur wordt verwerkt.

Met vriendelijke groet,

Telecom MGR