Annuleringsverzekering maar toch moeten betalen?
Geplaatst: 27 apr 2009 15:42
Ik heb vorig jaar een 2 weekse all in vakantie naar Turkije geboekt voor 2 personen (kosten zo'n € 2500,00 totaal). Omdat wij rekening moesten houden met een annulering en wij altijd een annuleringsverzekering afsluiten voor het geval dat......... hebben wij dit gedaan. (Je betaald tenslotte toch ook geld voor zo'n verzekering)
Helaas moest ik de vakantie 3 maanden van te voren annuleren. Ik heb gebeld en het annuleringsformulier wat ik toegezonden kreeg ingevuld. Mijn annulering was noodzakelijk vanwege een psychiatrische terugval van de bio moeder van onze kindjes, een nieuwe baan voor ons beide waarmee wij geen vakantie op konden nemen en een onverwachte verhuizing. (Dit alles is te verklaren door de terugval van de desbetreffende moeder maar als ik dit allemaal nu uit moet leggen neemt te veel tijd in beslag) In de annuleringsregels stond dat ziekte (psychiatrische terugval welke nu nog steeds loopt en waardoor wij 2 extra kinderen in huis kregen waar wij niet voor bij konden boeken omdat het 1 vol zat en 2 wij financieël niet in staat waren om nogmaals € 2500,00 extra te betalen voor deze reis) een aanbod van een baan (wij hadden beide een nieuwe baan) een degelijke reden was om de vakantie te annuleren. Corendon vertelde ons dat wij het annuleringsformulier in moesten vullen en dat het dan verder geregeld werd. Wij hebben alles inclusief bewijzen opgestuurd naar correndon, als extra nog een mail gestuurd om e.e.a. door te geven en hier niets meer van gehoord.
Nu ruim 1 jaar na dato krijgen wij via een deurwaarder (zonder een enkele herinnering van corendon te hebben gehad) een rekening van correndon á € 250,00 excl. bijkomende kosten voor het annuleren van de vakantie (komt totaal op bijna € 500,00). Dit is dus 10% van het totaal bedrag wat bij een annulering welke niet binnen de verzekering plaats vond in rekening zou worden gebracht.
Ik vind het belachelijk dat een reisaanbieder ruim 1 jaar na annuleren nog een rekening stuurt via de deurwaarder en hun eigen regels n.l. dat je mag annuleren vanwege een werkgever hierbij negeert.
Waarschijnlijk kan ik hier niet veel meer mee en zal ik het eindbedrag gewoon moeten betalen maar ik weet wel zeker dat ik een aanbieder controleer alvorens ik er een reis boek.
Helaas moest ik de vakantie 3 maanden van te voren annuleren. Ik heb gebeld en het annuleringsformulier wat ik toegezonden kreeg ingevuld. Mijn annulering was noodzakelijk vanwege een psychiatrische terugval van de bio moeder van onze kindjes, een nieuwe baan voor ons beide waarmee wij geen vakantie op konden nemen en een onverwachte verhuizing. (Dit alles is te verklaren door de terugval van de desbetreffende moeder maar als ik dit allemaal nu uit moet leggen neemt te veel tijd in beslag) In de annuleringsregels stond dat ziekte (psychiatrische terugval welke nu nog steeds loopt en waardoor wij 2 extra kinderen in huis kregen waar wij niet voor bij konden boeken omdat het 1 vol zat en 2 wij financieël niet in staat waren om nogmaals € 2500,00 extra te betalen voor deze reis) een aanbod van een baan (wij hadden beide een nieuwe baan) een degelijke reden was om de vakantie te annuleren. Corendon vertelde ons dat wij het annuleringsformulier in moesten vullen en dat het dan verder geregeld werd. Wij hebben alles inclusief bewijzen opgestuurd naar correndon, als extra nog een mail gestuurd om e.e.a. door te geven en hier niets meer van gehoord.
Nu ruim 1 jaar na dato krijgen wij via een deurwaarder (zonder een enkele herinnering van corendon te hebben gehad) een rekening van correndon á € 250,00 excl. bijkomende kosten voor het annuleren van de vakantie (komt totaal op bijna € 500,00). Dit is dus 10% van het totaal bedrag wat bij een annulering welke niet binnen de verzekering plaats vond in rekening zou worden gebracht.
Ik vind het belachelijk dat een reisaanbieder ruim 1 jaar na annuleren nog een rekening stuurt via de deurwaarder en hun eigen regels n.l. dat je mag annuleren vanwege een werkgever hierbij negeert.
Waarschijnlijk kan ik hier niet veel meer mee en zal ik het eindbedrag gewoon moeten betalen maar ik weet wel zeker dat ik een aanbieder controleer alvorens ik er een reis boek.