Pagina 1 van 1
computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 27 apr 2009 21:49
door busterben
Hallo allemaal.
Ik zit al heel lang ergens mee en ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn verhaal te sluiten.
Op 2 februari een order geplaatst bij EMPC.nl
een webwinkel gespecialiseerd in computeronderdelen.
Het ging om een moederbord t.w.v 305 euro
op 9 februari had zag ik het bord niet meer op de site staan.
Ik had toen gecontact en ze vertelden mij dat het wel nog 2 weken kon gaan duren. Daar had ik geen zin in dus was mijn mail daarop dat ik mijn order wilde annuleren. Dat gebeurde ook, wanneer ik inlog staat er ook inderdaad dat mijn order is geannuleerd. Maarrr toen begon de ellende
Ik heb ze veelvuldig gemaild en tig keer gebeld.
elke keer dat ik belde werd er mij verteld dat het systeem eruit ligt en dat ik niet verder geholpen kon worden.
En ik krijg ook al heel lang geen mails meer terug.
Ik word hier helemaal gestoord van want met bellen en mailen lukt het me kennelijk niet.
advies om me geld terug te krijgen is zeer welkom
gr.
Chris
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 27 apr 2009 22:16
door alfatrion
Je zou ze een boze brief kunnen sturen. Hierin geef je aan dat je ze nog tot 14 dagen na de dagtekening geeft om te betalen en anders naar een incasso bureau zult stappen en de kosten verhoogt met incasso kosten en wettelijke rente.
Het gaat om een online afgesloten overeenkomst, dus is de winkel verplicht om binnen 30 dagen te leveren. Daarna heb je al recht op de wettelijke rente. Bovendien geld dat het bedrag binnen 30 dagen moet worden terugbetaald nadat het voor de verkoper duidelijk moet zijn dat hij het product niet kan leveren.
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 28 apr 2009 13:52
door Ben38
busterben
Geplaatst op: 27 Apr 2009 21:49 Onderwerp: computer webwinkel waanzin
Hallo allemaal.
Ik zit al heel lang ergens mee en ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn verhaal te sluiten.
Op 2 februari een order geplaatst bij EMPC.nl
een webwinkel gespecialiseerd in computeronderdelen.
Het ging om een moederbord t.w.v 305 euro
op 9 februari had zag ik het bord niet meer op de site staan.
Ik had toen gecontact en ze vertelden mij dat het wel nog 2 weken kon gaan duren. Daar had ik geen zin in dus was mijn mail daarop dat ik mijn order wilde annuleren. Dat gebeurde ook, wanneer ik inlog staat er ook inderdaad dat mijn order is geannuleerd. Maarrr toen begon de ellende
Ik heb ze veelvuldig gemaild en tig keer gebeld.
elke keer dat ik belde werd er mij verteld dat het systeem eruit ligt en dat ik niet verder geholpen kon worden.
En ik krijg ook al heel lang geen mails meer terug.
Ik word hier helemaal gestoord van want met bellen en mailen lukt het me kennelijk niet.
advies om me geld terug te krijgen is zeer welkom
gr.
Chris
Ik weet dat je er nu niets mee opschiet maar als ik je voor de toekomst één advies mag geven , Betaal nooit van te voren bij een webwinkel of het nu op voorraad is of niet.
probeer zoveel mogelijk achteraf te betalen , ik weet dat je niet bij iedere webwinkel achteraf kunt betalen maar proberen zou ik het altijd.
Als dan iets mis gaat ben je je geld tenminste niet kwijt en je hoeft nergens achteraan te rennen.
ps: Bij je bank kun je het bedrag ook laten storneren maar geef daar dan wel duidelijk aan wat er gebeurd is.
dit moet je vooral doen als het al langer geleden is , mij hebben ze al eens geholpen toen ik zo'n zelfde probleem had.
Dus het is het proberen zeker waard!
Groetjes Ben
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 04 mei 2009 12:06
door Guardian72
Ik dacht dat banken juist beweren dat als ik (de klant) de betaling heb gedaan (ideal of een overschrijving) - de bank zegt dat ik bij de ontvanger (de verkoper) moet aankloppen voor geld terug.
Of heeft mijn bank dan gewoon een smoes lopen verkondigen, omdat ze geen service meer verlenen...?
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 07 mei 2009 13:49
door Pathoe
Ik wacht ook al maanden op geld terug na het niet kunnen leveren van bestelde (en betaalde...) spullen.
Kan TROS Radar dit als onderwerp op TV oppakken misschien? Ik zie op andere sites op internet veel meer dergelijke klachten over dit bedrijf.
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 08 mei 2009 16:27
door AndreDierick
Bij de credit cards door ICS zijn uitgegeven (onder meer direct bij hun aan te vragen of bijvoorbeeld via de Fortis bank) geldt heel simpel in dit soort gevallen: geld wordt direct teruggestort en de webwinkel heeft wat uit te leggen. Kijk maar op hun site,
André
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 30 mei 2009 07:39
door verten
Ook ik heb dezelfde ervaringen met empc uit Dronten.
Enkele maanden geleden een order geplaats bij EMPC uit Dronten.
Op hun site werd aangegeven dat deze op voorraad was.
Echter na meer dan 4 weken wachten heb ik de bestelling geannuleerd.
Deze annulering werd bevestigd door dhr Jacob Ooistra.
Geachte heer, mevrouw vd Poel,
Hierbij willen wij u laten weten dat wij uw order met ordernummer 10145384 geannuleerd hebben.
Het openstaande bedrag zal, indien voldaan, verrekend of teruggestort worden binnen 30 dagen.
Helaas ook het geldbedrag is niet terug gestort en vandaar mijn oproep om te vragen of er nog meer slachtoffers van dit bedrijf is.
En ik ben van plan om aangifte te gaan doen om via een incassobureau het geld terug te vorderen. Zijn er nog meer gedeputeerden?
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 30 mei 2009 10:03
door jor
Die zijn er zeker, het bedrijf heeft een zeer slechte score(lees en huiver) in de shopreview van tweakers.net
http://tweakers.net/shopreview/2257/empc.html
Je kunt eventueel daar ook je reactie plaatsen maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Mg Jor.
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 02 jul 2009 01:55
door midiman
Helaas zelfde negatieve ervaring met EMPC, wacht nu al maanden op mijn geld.
Tros Radar, wordt het niet tijd hier een item van de maken?
Het aantal gedupeerden groeit!
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 03 jul 2009 22:59
door Henk25
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 04 jul 2009 09:43
door Henk25
Busterben, als je je bericht plaatst in het
webwinkel forum met de naam van de webwinkel als onderwerp dan kunnen andere gedupeerden makkelijker jouw verhaal vinden. Veel succes gewenst.
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 06 jul 2009 01:48
door andre@home
op hun website: ziet er niet zo gunstig uit....
Beste bezoeker,
Momenteel zijn wij alleen via email bereikbaar. Voor vragen kunt u een email sturen naar één van de volgende adressen:
Verkoop:
[email protected]
Administratie:
[email protected]
Garanties:
[email protected]
Daarnaast is door de sluiting van ons pand aan de Amstel 64b de afhaalmogelijkheid bij EMPC komen te vervallen.
Namens de directie van EMPC
op Tweakers :
Namens Tweakers.net
Omdat EMPC momenteel geen prijzen op haar website weergeeft, worden de prijzen op Tweakers.net ook verborgen.
Info van de site:
---
Momenteel zijn wij alleen via email bereikbaar. Voor vragen kunt u een email sturen naar één van de volgende adressen:
(red.: zie website)
Daarnaast is door de sluiting van ons pand aan de Amstel 64b de afhaalmogelijkheid bij EMPC komen te vervallen.
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 06 jul 2009 02:19
door midiman
Volgens een laatste, recentelijke email van EMPC zouden ze aan het verhuizen zijn (...)
Failliet zijn ze nog niet, maar donkere wolken zie ik wel
Ondertussen heb ik contact gehad met de organisatie die het "keurmerk" voor EMPC uitgegeven heeft, en deze heeft deze dus opgeschort "omdat er geen producten cq. prijzen op de website staan".
Ik vrees met grote vreze...
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 08 jul 2009 22:29
door paulvoortman
Ik ben reeds 5 maanden bezig om een bedrag van rond de 60 euro teruggestort te krijgen, nadat ik een computeronderdeel via de RMA terug had gestuurd.
Regelmatig gemaild, daar volgt geen enkele reactie op. Telefonisch staan ze je altijd vriendelijk te woord en hun administratie is ook op orde, want ze zien het meteen in hun computer. Dan krijg je te horen dat ze later die dag contact met je opnemen, of dat ze het doorgeven aan de facturatie.
Is er een mogelijkheid dat we gezamenlijk met een groep gedupeerden beslag leggen op hun rekeningen?
Groet,
Paul
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 09 jul 2009 13:23
door paulvoortman
Naam: EMPC Solutions
Vestigingsadres: De Amstel 64 B
Vestigingsplaats: 8253PC Dronten
KvK-nummer: 04060673 0001
Soort Inschrijving: Nevenvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 12 jul 2009 12:22
door cvdmeer
Zelfde ervaring als hiervoor. Het gaat om een wat kleiner bedrag maar toch. Het is onaanvaardbaar dat dit soort praktijken mogelijk zijn. Misschien is een gezamelijke actie een optie om ons geld terug te halen of faillisement aan te vragen?
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 12 jul 2009 14:17
door mar42
Wat je zou kunnen proberen, is je aan te melden bij
www.ikbengenaaid.net.
Daar zitten moderators die aktief zijn en je kunnen helpen met alles ,gegevens achterhalen ip adressen etc.
En vaak sturen ze ook nog een mail vanuit
www.ikbengenaaid.net, om een weerwoord te horen van EMPC, om duidelijkheid te krijgen waarom zij niet leveren.
Re: computer webwinkel waanzin
Geplaatst: 24 jul 2009 14:35
door midiman
Uiteindelijk is het tegoed betaald!
Wat een bevalling, die fout maak ik nooit meer
Mij werd geadviseerd eventueel te overwegen een klacht te melden bij de geschillencommissie
www.geschilonline.nl.
De hierbij aangesloten juristen doen een, voor beide partijen, bindende uitspraak bij geschillen – uiteraard volledig gebaseerd op de wet.
Voor de overige "slachtoffers" van EMPC zou ik zeggen, hou vol, geef niet op blijf ze contacteren (email, telefoon).
In mijn geval was hun (ex)keurmerkhouders QShops.org en "Stichting MKB en Internet" mij zeer van dienst, naar het schijnt.
Ik hoop van harte dat EMPC de zaken weer op orde krijgt, en spoedig iedereen betaald die daar recht op heeft.
Wat mij betreft is dit onderwerp voor mij gesloten.
Een leer-moment