LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onder dwang mobiele telefoonabonnementen afgesloten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marijke 101263

Onder dwang mobiele telefoonabonnementen afgesloten

Ongelezen bericht door marijke 101263 »

Mijn dochter heeft onder dwang telefoon abonnementen afgesloten.
Er is een proces verbaal gemaakt maar de politie kan niets doen omdat er geen getuige zijn.Wel is deze meneer een bekende.Hij heeft gewacht tot ze 18 was.Nu zijn wij bezig met de KPN over 2 abonnementen.Ondanks het proces verbaal blijft KPN halsstarrig en wil niet tot een schikking komen.
Verschillend brieven en e-mails zijn verstuurd.Tot nu toe liggen er 2 rekeningen van totaal 700 euro terwijl wij nog niet eens weten welke abonnementen zijn afgesloten.De telefoons hebben wij niet.Doordat mijn dochter dit is aangedaan,zelfs bedreigd met een mes,zitten wij met de ellende.
T-Mobile ,waar 1 abonnement is afgesloten wilde wel de kosten delen en in termijnen terug betalen.Netjes..
Wat kunnen wij nog doen?
Marijke

M

stofzuigertje

Re: Onder dwang mobiele telefoonabonnementen afgesloten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij geen toestel heeft kunt U deze laten blokkeren zodat ze niet op haar kosten bellen.

Ook is traceren via de antenne mogelijk en de gebelde nummers kunnen naar de afpersen leiden die alle schade moet vergoeden.

Ik ga er vanuit dat zij tekende en de crimineel nu haar toestel misbruik en haar laat betalen.
Dus zij kan het nummer laten blokkeren en de persoon die het toestel nu heeft kunnen ze opsporen als zij opdracht hiertoe zou geven.

zomaar_2008

Ongelezen bericht door zomaar_2008 »

Als ik mij niet vergis, is een contract dat onder dwang is ondetekenend niet rechtsgeldig.

1. Je hebt aangifte gedaan bij de politie
2. Persoon is een bekende van de politie

Je kan bij een rechter waarschijnlijk wel aannemelijk maken dat je dochter onder dwang heeft gehandeld, ook al zijn er geen getuigen. Wat moet een meid van 18 met zoveel verschillende abonnementen.

Schrijf een aangetekend brief dat als zij niet het contract willen beeindigen tegen redelijke voorwaarden, dan je anders naar de rechter gaat.

Hulp inwinnen bij het juridische winkel kan ook helpen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Volg als eerste stofzuigertjes advies op.

Bel KPN klantenservice en zeg dat je telefoon gestolen is.
KPN blokkeert je simkaart dan.

Dit voorkomt dat kosten nog meer oplopen.

telefoon : 06 1200 1200

Enneh, zoals Zomaar zegt, als het door middel van aangifte onder dwang is, dan moet daar wat voor te regelen zijn.

Gesloten