Pagina 1 van 1

Niet juist behandeld

Geplaatst: 28 apr 2009 17:29
door Dimitri85
Na een jaar wonen in ons huisje kunnen we er eindelijk erover praten.

Het begon toen wij een huis op het oog hadden Oktober 2007. Onze hypotheek adviseur A.Jansen van de (toen der tijd) Postbank in Haarlem hielp ons hierbij. In oktober 2007 hebben wij samen met A. Jansen om de tafel gezeten, na diverse gespreken zouden wij in April 2008 ons nieuwe huis intrekken. Dit liep echter anders:

In oktober zou A.Jansen voor ons alle hypotheek stukken in orde maken om de Financiering rond te. Na diverse malen contact te hebben gehad met Albert of het allemaal wel goed gaat en in orde komt, moesten wij ons niet zo druk maken want alles zou goed komen! Een paar maanden later wilde ik de status weten over onze financiering. Dit kwam wederom allemaal goed.

Bijna een half jaar later, 48uur voordat alle hypotheekstukken bij de notaris moest liggen gingen we er van uit dat nu alles in orde was.
Tot onze grote schrik had A.Jansen niet alle stukken in orde gemaakt!!!! Bijna alles moest nog in orde gemaakt worden, waaronder de Maatwerkverzerking. Alle stukken moesten nog naar het hoofdkantoor te Amsterdam verstuurd worden.
A. Jansen we gaan het zo niet redden zeiden we.
A.Jansen reageerde totaal niet meelevend en verzocht mij om naar hoofdkantoor Amsterdam te gaan waar we als klant totaal niet mogen komen maar om als nog het proces sneller te krijgen. Complete stres bij ons en zwaar in paniek want het kon ons huis in gevaar brengen, onze koop kon hierdoor niet door gaan, door het na laten van dhr. Jansen zijn plicht!! Wij met spoed naar het kantoor in Amsterdam, mijn vriendin was echter ziek en ik zat op me werk samen moesten we er heen, wij hadden geloof ik een afspraak met afdeling Hypotheken met dhr. Kalou, deze man weet alles van onze situatie en vond dit een zeer kwalijke zaak. Wij zijn diverse male naar dhr. Kalou geweest onder werk tijd en ook naar de Postbank in Haarlem.
Dit heeft een hele hoop stres geleverd en onkosten!! Mijn vakantiedagen zijn hier deels van naar de knoppen gegaan!!

Mijn vriendin is model geweest maar ze had op dat moment haast geen haren meer op der hoofd!! zo erg stres vol was dit. En dit is nog niet eens alles.

Wij hebben te horen gekregen van A. Jansen (bewijs van mail treft u hieronder)
dat wij 3000 euro terug zouden krijgen van de eindafrekening. van de notaris in 2008, dit was echter 30 euro. Wij hadden meubels besteld omdat wij in de veronderstelling waren 3000 euro terug te krijgen (hiervoor een lening moeten nemen bij de Postbank waar we nog steeds aan vastzitten iedere maand 70 euro!! Waar wij als starter zo min mogelijk kosten willen hebben.

Schandalig, ik heb aan A. gevraagd of we het geld krijgen.

Zie mail(printscreen versie kon ik niet plaatsen)

Dimitri als je straks bij de notaris zit dan krijg je beschikking over het geld!
----------------------------------------------------------------
Beste A. Jansen,

Wij vragen ons af wanneer wij de restant 3000 euro + bouwdepot kunnen verwachten?

---------------------------------------------------------------------
Hierboven bevestigd A. dat het geld ter beschikking komt en wij geloven dhr Jansen dit was dus niet het geval en heeft ons met spoed een lening gekost!! Waar wij niet blij mee zijn en zeker eisen dat deze schuld wordt kwijtgescholden door alle ellende die wij hebben meegemaakt!!

Echter is dit nog steeds niet alles.

Onze keuken zou door de Postbank vanuit onze bouwdepot betaald worden. Ik zou de factuur opsturen en deze zou betaald worden. Echter is deze rekening ook niet betaald door de Postbank en onze keuken kwam daardoor bijna niet, weer stres!! dankzij de heer A.Jansen.
Wij hebben een ware hel meegemaakt, ons eerste huis een hypotheek van 20 jaar laten vastzetten, vanaf mijn geboorte trouwe klant van de Postbank / ING. Mijn ouders hebben hun hypotheek bij jullie lopen en wij maken dit mee, wij hebben grote spijt dat wij klant zijn van de Postbank!! Wij hopen daarom dat jullie voor ons de pijn en de stres en de onkosten die wij hebben moeten maken om de hypotheek rond te krijgen en de stukken die op de dag van de deadline nog niet er nog niet waren. Gelukkig aan het einde van de dag waar het eigenlijk al te laat was want de stukken diende voor 12:00 aanwezig te zijn. Al met al dik 3000 euro schuld thanks by A. Jansen zijn uitspraak een hoop stres en onkosten.
Wij hopen dat deze serieuze klacht in acht word genomen en aan onze eisen kan voldoen.
Om de schuld (deels) kwijt te schelden omdat wij veel onkosten hebben moeten maken, enorm veel stres hebben meegemaakt.
Mochten we er niet uit komen dan zijn wij zeker van plan om hogere stappen te ondernemen, laten we ervoor zorg dragen dat dit niet hoeft te gebeuren.

Rond uit schandalig en dat is nog niet eens alles.

Ing wilt geen kosten vergoeden die ik niet kan aantonen.

Verder zijn we nog in afwachting van dit proces.

Iemand dit ook meegemaakt?

Re: Niet juist behandeld

Geplaatst: 30 jul 2009 16:39
door actionhost
Met verbazing lees ik onderstaand verhaal. Ik kan natuurlijk absoluut niet oordelen over dit geval, maar ik kan wel zeggen
dat ik totaal andere ervaringen heb met Albert Jansen.

Ik heb inmiddels 2 hypotheken via Albert afgesloten. De eerste alleen voor mijn eerste eigen huis in IJmuiden en de tweede met mijn vrouw voor ons huidige huis in Haarlem.
In beide gevallen ben ik erg positief over de begeleiding en het advies van Albert. Zeker mijn tweede hypotheek was geen 'standaard geval', maar alles
werd goed opgepakt. Albert is ALTIJD telefonisch en per email bereikbaar (vaak binnen 20 minuten al een antwoord retour). Hij kwam zelfs een keer op een zondag
in zijn vrije uren papieren langs brengen.
Hij adviseerde mij een spaarhypotheek (wat hem toch echt minder provisie geeft dan een beleggingshypotheek....let wel dit was voor de crisis), dus dat was een prima advies.

Als ik een derde hypotheek nodig heb in de toekomst zal ik zeker naar de ING (toen Postbank) gaan en dus naar Albert (plaatsgenoot ook).

Hiermee wil ik niet zeggen dat jullie verhaal niet waar is hoor, ik wil alleen een ander geluid laten horen over deze adviseur.

Re: Niet juist behandeld

Geplaatst: 13 aug 2009 23:30
door Purist
"Hij adviseerde mij een spaarhypotheek (wat hem toch echt minder provisie geeft dan een beleggingshypotheek....let wel dit was voor de crisis), dus dat was een prima advies"

1) waar baseer je op dat dit minder provisie oplevert?
2) da's mooi: iets dat minder oplevert is per definitie dus beter??