NOOIT MEER TELE2 !!!
Geplaatst: 28 apr 2009 20:30
In maart ben ik tot mijn grote spijt abonnee geworden bij Tele2. In de 'welkomstbrief' van Tele2 die ik na aanmelding ontving, staat vermeld dat, indien ik heb aangegeven dat Tele2 mijn abonnement opzegt (dat is het geval), ik dan zelf niets hoef te doen (v.w.b. het opzeggen van lopende abonnementen). Vervolgens krijg ik echter op 22 april een e-mail waarin is aangegeven dat ikzelf mijn analoge TV aansluiting moet opzeggen, aangezien Tele 2deze aansluiting niet ondersteunt. Dit heeft tot gevolg dat ik een maand te laat ben bij het opzeggen van het lopende TV abonnement, waardoor ik 1 maand onnodig abonnementsgeld betaal. Na vele telefonische contacten en via de e-mail met afdeling 'klantenservice', heb ik deze organisatie er uiteindelijk van kunnen overtuigen dat zij hierin in gebreke zijn gebleven, waarna zij toegezegd hebben het abonnementsgeld voor de TV aansluiting over de maand mei te crediteren.
Op 27 april j.l. werd ik gebeld door firma Imtech, dat is het installatiebedrijf dat, kennelijk in dienst van Tele2, de internet-, telefoon- en TV aansluting regelt. Mij werd meegedeeld dat die aansluiting zal plaatsvinden op 7 mei 2009. Dit is echter in strijd met de mededeling van Tele2 dat deze verbinding op 29 april zou plaatsvinden. Ik heb hierop contact opgenomen met de 'klantenservice' van Tele2 en aangegeven dat ik conform de toezegging, op 29 april wens te worden aangesloten en niet op 7 mei. Hierop werd mij te kennen gegeven dat aansluiting niet hetzelfde is als het leggen van de verbinding. Ik gaf hierop aan dat zij dan zeer onzorgvuldig zijn als het gaat om het definiëren van deze begrippen. Als klant mag ik er m.i. van uitgaan dat met het leggen van verbinding kan worden verstaan: aansluiting. En ook al zou deze aanname onjuist zijn, dan is het procedureel genomen incorrect dat een dergelijke lacune in het definiëren van begrippen er per definitie toe kan leiden dat de daadwerkelijke oplevering (d.w.z. daadwerkelijk toegang verkrijgen tot het internet, telefoon en TV) in principe dagen, weken, zelfs maandenlang kan worden uitgesteld! Toen ik hen hierop wees werd ik verwezen naar de firma Imtech om de afspraak te vervroegen. Met mijn rug tegen de muur kon ik niets anders dan hiermee instemmen. De betreffende medewerker verbond mij door, waarna de verbinding verbrak. Dit gebeurde ook een tweede maal. Pas bij de derde keer bellen is door een medewerkster van de 'klantenservice' bemiddeld in dit contact. Toen bleek echter dat de firma Imtech niets wist van een aansluting op 7 mei! Ik kreeg hierop een internetadres aangereikt, waar ik een afspraak kon maken met Imtech. Opnieuw met mijn rug tegen de muur ben ik naar deze site gegaan en ingelogd. Hierop verscheen echter de bevestiging dat mijn aansluiting wel degelijk plaatsvindt op 7 mei. Blijkbaar werken Tele2 en Imtech langs elkaar heen ten koste van de abonnee. Al met al heeft Tele2 zich niet aan de gemaakte afspraak gehouden om op 29 april aan te sluiten. Gevolg is dat ik een week zonder internet en telefoon zit. Medewerkers van Tele2 zijn stuk voor stuk zeer onbeschoft. Het belang van de klant interesseert hen totaal niet meer zodra het contract binnen is. Het zijn boeven! GELOOF MIJ EN WORD GEEN ABONNEE BIJ TELE2! Hun reclamespreuk 'born to be cheap' had niet beter gekozen kunnen worden want goedkoop zij ze in hun kwaliteit, klantvriendelijkheid en professionaliteit!
Op 27 april j.l. werd ik gebeld door firma Imtech, dat is het installatiebedrijf dat, kennelijk in dienst van Tele2, de internet-, telefoon- en TV aansluting regelt. Mij werd meegedeeld dat die aansluiting zal plaatsvinden op 7 mei 2009. Dit is echter in strijd met de mededeling van Tele2 dat deze verbinding op 29 april zou plaatsvinden. Ik heb hierop contact opgenomen met de 'klantenservice' van Tele2 en aangegeven dat ik conform de toezegging, op 29 april wens te worden aangesloten en niet op 7 mei. Hierop werd mij te kennen gegeven dat aansluiting niet hetzelfde is als het leggen van de verbinding. Ik gaf hierop aan dat zij dan zeer onzorgvuldig zijn als het gaat om het definiëren van deze begrippen. Als klant mag ik er m.i. van uitgaan dat met het leggen van verbinding kan worden verstaan: aansluiting. En ook al zou deze aanname onjuist zijn, dan is het procedureel genomen incorrect dat een dergelijke lacune in het definiëren van begrippen er per definitie toe kan leiden dat de daadwerkelijke oplevering (d.w.z. daadwerkelijk toegang verkrijgen tot het internet, telefoon en TV) in principe dagen, weken, zelfs maandenlang kan worden uitgesteld! Toen ik hen hierop wees werd ik verwezen naar de firma Imtech om de afspraak te vervroegen. Met mijn rug tegen de muur kon ik niets anders dan hiermee instemmen. De betreffende medewerker verbond mij door, waarna de verbinding verbrak. Dit gebeurde ook een tweede maal. Pas bij de derde keer bellen is door een medewerkster van de 'klantenservice' bemiddeld in dit contact. Toen bleek echter dat de firma Imtech niets wist van een aansluting op 7 mei! Ik kreeg hierop een internetadres aangereikt, waar ik een afspraak kon maken met Imtech. Opnieuw met mijn rug tegen de muur ben ik naar deze site gegaan en ingelogd. Hierop verscheen echter de bevestiging dat mijn aansluiting wel degelijk plaatsvindt op 7 mei. Blijkbaar werken Tele2 en Imtech langs elkaar heen ten koste van de abonnee. Al met al heeft Tele2 zich niet aan de gemaakte afspraak gehouden om op 29 april aan te sluiten. Gevolg is dat ik een week zonder internet en telefoon zit. Medewerkers van Tele2 zijn stuk voor stuk zeer onbeschoft. Het belang van de klant interesseert hen totaal niet meer zodra het contract binnen is. Het zijn boeven! GELOOF MIJ EN WORD GEEN ABONNEE BIJ TELE2! Hun reclamespreuk 'born to be cheap' had niet beter gekozen kunnen worden want goedkoop zij ze in hun kwaliteit, klantvriendelijkheid en professionaliteit!