LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EYE OPENER !

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
vakkiel

EYE OPENER !

Ongelezen bericht door vakkiel »

Zo mensen vandaag mijn WOEKERpolis bij Nationale-Nederlanden beeindigd. In 2010 nog even die fooi vangen van de kosten en dan kan ik er eindelijk een streep onder zetten. Voor alle mensen die zo'n polis hebben afgesloten voor b.v. het aflossen van hun hyp. schuld: Denk eraan dat de kostenvergoeding over de POLISWAARDE is en dat er dus kans is doordat je net boven het kostenmaximum uitkomt je helemaal geen vergoeding krijgt AAN HET EINDE van de looptijd !

Ik wens iedereen veel succes !

wevera

Re: EYE OPENER !

Ongelezen bericht door wevera »

Vakkiel,
Een echte EYE OPENER zou ik dit toch niet willen noemen. Afkopen van een beleggingspolis in een periode met extreem lage koersen betekent toch een behoorlijk verlies op de inleg.
Maar ja, je bent er vanaf in elk geval en geen uitgaven meer voor de premie-inleg.
Toch nog een bedragje gekregen voor een klein feestje?
Veel plezier ermee, gr. A.Wever :? :) :D

vakkiel

Hoi Wevera,

Met eye-opener bedoel ik het feit dat als je de hele looptijd door blijft betalen de kans groot is dat de waarde van de polis zo groeit dat je helemaal geen tegemoetkoming in de kosten krijgt !

En ja natuurlijk weet ik dat de koersen nu zeer laag zijn, maar als je constant geïrriteert bent door die ****-polis dan is mij dat zeker waard.
( uit betrouwbare bron weet ik trouwens dat beleggingsverzekeringen bij de vleet afgekocht worden op dit moment )

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je de afkoopwaarde zou gebruiken voor de aankoop van beleggingen, maakt het in feite niet zo veel uit of je bij lage of hoge koersen de polis afkoopt. Maar ja, wat gebeurt er vaak met de afkoopwaarde....?

vakkiel

Iedereen staart zich blind op de hoogte van de koersen ja dat is belangrijk.......MAAR ALLEEN ALS DIE KOSTEN ER NIET ZOUDEN ZIJN !
Elke maand blijven die kosten er maar af gaan bij iedereen......

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik wil juist zeggen dat het onzin is om niet af te willen kopen als de koersen laag zijn. Want lage verkoopkoersen betekenen ook lage aankoopkoersen, dus je krijgt ook relatief veel aandelen terug als je die weer (buiten de polis) aankoopt. De lage koersen zijn dus geen argument om de polis maar te laten doorlopen.

Maar wat wel een 'probleem' is, is dat veel mensen het geld van de polis gebruiken voor andere dingen, en het bv. uitgeven. En dat ze het geld dat eerst maandelijks in de polis werd gestort, na afkoop gewoon maandelijks uitgeven in plaats van dat ze het op een spaar- of beleggingsrekening zetten.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Elke maand blijven die kosten er maar af gaan bij iedereen......

Ja, als je je daar op blind staart....als je het succesvol zelf gaat beginnen en je bouwt iets op van royaal een ton gaat de belastingdienst nog wel veel meer inhouden op die paar jaren boven vermogensheffing (gesteld dat je het bijv. voor je hypotheek gebruikt)....en dat voor een "0" prestatie, dan mag je daarna nog hopen op een goede afloop want als op het einde nog even een snelle daling inzet, dan heb je dus een negatief rendement maar krijg je van de belastingdienst ook nog een fictief rendement voor je kiezen.
Maar goed, gelijk heb je als het om enkele tientjes inleggen gaat, zie in mijn opgebouwd tegoed echter dat ik er net zo goed voor sta als voor de daling halverwege 2007, alleen is de uitgangspositie relatief gezien vele malen beter om nu een hoger rendement te behalen met de huidige niveaus, zo had ik afgelopen week een dividenduitkering van 5%, dan heb je dus niet meer veel %en koerswinst nodig om een jaar goed uit te gaan.

vakkiel

Ik denk dat iedereen eigenlijk wel weet dat als je doorgaat met die polissen je zeker weet dat het NIET goed komt.....

wevera

Ongelezen bericht door wevera »

Een te hoge, verborgen, kostenverrekening blijft een te hoge kostenverrekening. Dat de belastingdienst er op het einde, na afkoop of uitkering, ook nog een bedrag van incasseert maakt het alleen nog maar erger.
Het wordt tijd dat de vertegenwoordigers/belangenbehartigers/woordvoerders van de zgn. financiele dienstverlening toegeven dat ze fout zitten. Op deze manier ontstaat er geen vertrouwen, ook niet in andere financiele producten.
Met vr. groet, Arie Wever

Belegger+

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Maar goed, gelijk heb je als het om enkele tientjes inleggen gaat, zie in mijn opgebouwd tegoed echter dat ik er net zo goed voor sta als voor de daling halverwege 2007,
Waarschijnlijk heb je sinds midden 2007 nog wel twee jaartjes bijgestort ofzo......"throwing good money after bad money"
B+

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Waarschijnlijk heb je sinds midden 2007 nog wel twee jaartjes bijgestort ofzo......"throwing good money after bad money"
B+
Bijdehante beurspraat en ,,Waarschijnlijk... ofzo, je zit er in elk geval niet ver naast of redelijk in de buurt aangezien het om maandelijks inleggen gaat :roll:

Gesloten