Pagina 1 van 2
Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 01 mei 2009 08:26
door Bianca1969
Goeiemorgen allemaal!
Hier even een berichtje uit zonnig Zweden, waar ik nogal geschrokken ben toen ik mijn beltegoed checkte..
Aangezien ik maandag door mijn werk gebeld was, wilde ik ff checken
op T-mobile on-line, hoeveel dat dat ongeveer gekost had.. Tot mijn grootte schrik zag ik dat mijn overige kosten rond de 300 euro lagen! en dat in nog geen 2 weken!
kosten van het bellen vanuit ned. naar hier kan het niet zijn... heb een kwartiertje aan de telefoon gezeten. (die kosten worden ook vergoed).
Ik zou niet weten wat ik voor dat geld gedaan zou moeten hebben..
Ik download of stuur nooit sms on berichtjes want weet dat je daar de fout mee kan in gaan...
Vanuit het buitenland kan ik weinig doen, en zit nu vreselijk in de piepzak ten eerste kan ik dat bedrag nooit betalen en ten tweede ik weet zeker dat ik die kosten nooit gemaakt kan hebben maar ja.. hoe bewijs ik dat?
Ik zit nu met pijn in mijn buik in het buitenland.. Wie heeft dit weleens meegemaakt en wat moet ik nu doen?
groetjes Bianca
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 01 mei 2009 08:49
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 01 mei 2009 09:37
door stofzuigertje
1x per dag je telefoon kort aanzetten voor ontvangen SMS berichten en je hebt geen kosten.
Zo blijf ik bereikbaar en kost het niets.
Het terug SMS sturen is wel duurder maar betaalbaar.
Elk gesprek dat binnenkomt kost tenslotte geld en toestel uit kan dat dus niet.
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 01 mei 2009 20:25
door Guardian72
Bianca..
Wat voor toestel heb je?
Heb je er mobiel internet bij (idioot duur in het buitenland)?
Mischien handig om nu maar je telefoon uit te zetten, en via een internet cafe mail te controleren?
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 02 mei 2009 10:04
door gertW
Geplaatst op 01 Mei 2009 08:26 door Bianca1969
--------------------------------------------------------------------------------
Goeiemorgen allemaal!
Hier even een berichtje uit zonnig Zweden, waar ik nogal geschrokken ben toen ik mijn beltegoed checkte..
Aangezien ik maandag door mijn werk gebeld was, wilde ik ff checken
op T-mobile on-line, hoeveel dat dat ongeveer gekost had.. Tot mijn grootte schrik zag ik dat mijn overige kosten rond de 300 euro lagen! en dat in nog geen 2 weken!
Ook ik ben in het verleden geconfronteerd met hoge telefoonkosten in Zweden. Vanuit daar is de prijs erg hoog en eventueel netwerk-verkeer waanzinnig duur. In mijn geval maakte de telefoon dagelijke contact via het internet en dat was knap prijzig. Afgelopen jaar een prepaidfoon meegenomen zonder internet en voor de rest lekker even online in 1 van de vele internetcafe'tjes.Ik vermoed dus dat jou telefoon automatisch verbinding maakt met het internet en dit de ( idioot hoge ) kosten veroorzaakt.
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 02 mei 2009 12:53
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADARl te***CENSUUR! TROS RADAR
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 23 mei 2009 22:16
door Amie88
Nee, ik denk dat ze een technische probleem bij t-mobile hebben.(T-mobile ontkent het lekker weer even)
Want zo heb ik vorig maand geen belminuten bijgeschreven gekregen en maakte ik dus voor hun "overige kosten". Terwijl mijn gemaakte minuten gewoon in mijn bundel vallen. Ik heb de relax 150 en maak haas nooit mijn belminuten op. Ineens kreeg ik een factuur van 60euro (mijn abonnement is 17euro per maand).Ik belde t-mobile klantenservice naar aanleiding daarvan en kreeg een brutale tante aan de lijn die tegen mij zei dat ik dat maar moest zien te bewijzen.....
Een maand later zelfde probleem... Weer 60euro in rekening gebracht door zogenaamde "overige kosten" die ik gemaakt zou hebben. En weer bellen, goed gebekte tantes aan de lijn die mij aanzien voor leugenaar. Nou ik weet wat mij te doen staat... Gewoon naar de concurrent Vodafone
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 25 mei 2009 17:58
door T-Mobile Webcare
@ Bianca1969, Amie88:
Ik begrijp dat jullie het hebben over de belstatus op My T-Mobile en niet over kosten die op je factuur staan. Zolang het op de belstatus staat, is er nog niets in rekening gebracht; je hoeft logischerwijs ook niet te betalen wat de belstatus 'denkt' dat je aan kosten gaat krijgen. Pas als kosten daadwerkelijk in rekening zijn gebracht, moet je ze betalen.
Helaas kan de belstatus er naast zitten wat betreft de signalering van komende kosten. Dat is inderdaad een technisch probleem. Het kan gebeuren dat de belstatus 'denkt' dat je kosten voor telefoonverkeer hebt gemaakt, terwijl deze nooit daadwerkelijk in rekening worden gebracht.
Ik vindt het jammer dat je zo van je belstatus bent geschrokken, maar het enige dat ik je kan adviseren is een moment geduld en kijk straks je factuur na als je onverwachte kosten tegenkomt.
Marco Amersfoort
T-Mobile Klantenservice
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 25 mei 2009 18:07
door Amie88
Dag meneer van de klantenservice,
Bij mij is het daadwerkelijk WEL van mijn rekening afgeschreven!! Heb daarna een klacht ingediend en heb sindsdien niets meer van t-mobile vernomen....
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 27 mei 2009 11:59
door T-Mobile Webcare
Beste Amie88,
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via
[email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Anne-Marie de Weerd
T-Mobile Klantenservice
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 28 mei 2009 10:54
door pebbles75
vorige maand kreeg ik een hoge rekening van t-mobile omdat ik gewapt zou hebben......wist niet eens wat dit precies inhield!! nu schepen ze me steeds af met een verhaal over dat ik IETS in mn telefoon geactiveerd zou hebben waardoor ik automatisch af en toe op internet ga ( om 5 uur s'ochtends en 25 x op een dag?????????? t gaat om een motorola pebl u6.
T-mobile schijnt allemaal experts te hebben die mij maar niet te woord kunnen staan om uit te leggen hoe het dan volgens hen gegaan zou kunnen zijn..................! weet iemand meer over dit probleem??? HELP!!
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 28 mei 2009 11:04
door Guardian72
Pebbles -
kijk eens bij de instellingen in je toestel, of je daar iets van internet / WAP of iets dergelijks kan vinden.
Als je dat vind, kijk dan of je dat uit kunt schakelen.
Anders met je toestel even naar een telefoonwinkel.
Je hebt schijnbaar een abbo waarbij internet mogelijk is - mischien kan je dat laten blokkeren?
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 28 mei 2009 21:47
door pebbles75
guardian72
ik heb die telefoon na laten kijken bij een telefoon winkel en deze persoon zegt dat t niet mogelijk is om spontaan internet in te schakelen , daarvoor moet ik zelf een bepaalde toets indrukken om het te activeren en dat heb ik nooit gedaan!!
Heeft iemand dit probleem ook gehad? voel me een beetje genaaid door t-mobile .... als ze dit bij meerdere mensen zo kunnen flikken en er zo makkelijk mee weg kunnen komen.........
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 29 mei 2009 09:36
door Dragoon
Ik heb dit zelf ook een keer gehad.
Geen gebruik gemaakt van het internet op mijn toestel maar toch rond de €50 aan data kosten.
Bleek dat mijn telefoon zonder dat ik dit wist, automatisch met een bepaald data nummer van T-mobile belde.
En op die manier kosten voor internet in rekening bracht.
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 29 mei 2009 13:16
door pebbles75
dragoon,
heb jij die kosten retour gekregen? bij mij gaat het helaas om een bedrag van rond de 150 euro!!!
grotetjes ingrid
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 01 jun 2009 22:49
door Dragoon
Ik heb ze toen gezegd dat ik niet van plan was dit te betalen, maar ja als ik niet betaal dan wordt ik afgesloten.
Uiteindelijk kwamen ze met het aanbod om 50% te betalen, ik heb dit toen maar gedaan om er vanaf te zijn :S
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 02 jun 2009 08:41
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADARe***CENSUUR! TROS RADAR
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 02 jun 2009 08:55
door jor
Geplaatst op 02 Jun 2009 08:41 door Pindakaaspotje
Dat is de macht van de providers.. ze kunnen je gewoon afsluiten.
Die macht gaat helaas zelfs zover dat je er een BKR notering aan kan overhouden.Niets mis mee als je een wanbetaler bent maar bij een conflict met een provider kan dit ook gebeuren zonder eigen schuld.
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 07 feb 2010 17:43
door Dhr.Jaadi
Hallo mensen,
Jammer genoeg zit met een soortgelijk probleem. Onlangs heb ik een abonnement afgesloten bij T-mobile. Ik heb er een blackberry bold 9700 bijgenomen. Mijn kosten zouden €42 per maand zijn. Dat bedrag was inclusief het relax 150 abonnement (€18,95), instant email/internet (€11,90) en een smsbundel van 1000 smsjes(€9.95). Na het onvangen van het toestel heb ik na enkele dagen me aangemeld op t-mobile.nl, waar mijn belstatus en overige kosten te zien waren. Tot mijn verbazing stond er een bedrag van €11,90. In eerste instantie heb ik gedacht dat dit voor het internet was. Maar dit moet inbegrepen zijn bij het abonnement. Ik heb gebelt met t-mobile en kreeg een vrouw aan de lijn die toevallig ook een blackberry had. Ze raadde me aan om die optie APN toestaan uit te vinken om zo geen kosten te maken voor het internet. Na enkele dagen is dit bedrag als nog gestegen tot wel €69! Ik heb vandaag weer de site bekeken en het bedrag zit al op €90. Mij verbaast dit erg, ik heb mijn abonnement pas afgesloten (21-01-2010). Met dit abonnement bel ik nauwelijks. Ik heb nog een mobiel (lyca prepaid) waar ik mee bel. En toch zit ik met ongelooflijke hoge kosten. Ik heb van vele vernomen dat er problemen zijn met t-mobile. Ik zou dus graag willen weten of de infotmatie die te vinden is op de site wel klopt. Want ik zou anders graag een klacht willen indienen bij t-mobile of bij het OPTA.
Ik hoor graag van u,
Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.
Geplaatst: 07 feb 2010 20:08
door atesli
Zoals in het forum op T-mobiel staat te lezen zijn er bij sommige gebruikers een niet kloppende belstatus.
De factuur zal wel correct zijn.
Even de factuur afwachten dus.
Komende week gaat t-mobile weer werken aan de belstatus op deze voor iedereen kloppend te krijgen