Geen algemene voorwaarden ontvangen bij occassion
Geplaatst: 02 mei 2009 20:58
Begin april waren mijn vriend en ik op zoek naar een grotere auto voor ons gezin.
Bij van Renselaar Cars in Zwolle stond een mooie Ford Fusion. Na een testrit te hebben gemaakt besloten we een orderbevestiging te tekenen.
Voordat we dit hadden gedaan heb ik nadrukkelijk gevraagd of er sprake was van Bovag-garantie. De verkoper meldde mij dat dit een meeneemprijs was en dat als we dat wel wilden we een bedrag van ongv. €240,- moesten bijbetalen. Hier zagen wij vanaf.
Ook hebben wij geen enkele vorm van algemene voorwaarden van hen ontvangen vooraf of na het tekenen van de orderbevestiging.
Op de orderbevestiging heeft hij dan ook het volgende genoteerd:
3 maand garantie op motor en versnellingsbak. Verder ziet klant af van enige vorm van garantie.
Omdat de verkoper nogal onbeschoft reageerde toen ik hem corrigeerde over de prijs, (we zouden nl onze huidige auto inruilen en €1950 bijbetalen, hij maakte daar €2000,- van) heb ik hem later gebeld en gezegd dat ik hier niet van gecharmeerd was. Hij bood zijn excuses aan en zou de auto met nieuwe apk afleveren om ons tegemoet te komen. Wij gingen akkoord.
Helaas konden wij wegens omstandigheden achteraf de auto niet meer kopen. We hebben zsm gebeld met de garage. Ons werd verteld dat we nog van de verkoper zouden horen.
Een week later ontvingen wij een aangetekende brief. Hierin stond dat wij 15% van het aankoopbedrag moesten betalen vanwege de annulering.
Het gaat om een bedrag van €1012.50 dus dit ging ons niet in de koude kleren zitten.
We hebben gebeld met de garage en zij meldden ons dat dit "algemeen bepaald" was. Ook bevestigde de verkoper dat hij ons niet had voorzien van algemene voorwaarden. Hoe heb ik dan ooit moeten weten dat wij 15% annuleringskosten zouden moeten betalen?? Was mijn verweer. Waarop hij meldde dat we het dan maar hadden moeten google-en...
Juridisch loket gebeld, kvk nagelopen en blijkt dat zij verzaakt hebben op de informatieplicht. Ook zagen wij af van bovag garantie en nu na een mail te hebben gestuurd over informatieplicht, sturen ze ons de voorwaarden van Bovag garantie?? waarin staat dat de 15% annuleringskosten nvt zijn als koper hier schriftelijk vanaf ziet...Hebben ze zelf notabene gearceerd.
En daarbij hadden deze voorwaarden dan al vooraf verstrekt moeten worden. Ook hebben zij dit zelf van een site gehaald en staan deze dus niet bij hun op de site.
Op de factuur staat dat de leveringsvoorwaarden gedeponeerd staan onder bepaald nr bij kvk. Wil ik deze inzien moet ik €9,- betalen.
Laat ik dit nu maar naar de rechter gaan..of zijn er nog andere mogelijkheden??
Bij van Renselaar Cars in Zwolle stond een mooie Ford Fusion. Na een testrit te hebben gemaakt besloten we een orderbevestiging te tekenen.
Voordat we dit hadden gedaan heb ik nadrukkelijk gevraagd of er sprake was van Bovag-garantie. De verkoper meldde mij dat dit een meeneemprijs was en dat als we dat wel wilden we een bedrag van ongv. €240,- moesten bijbetalen. Hier zagen wij vanaf.
Ook hebben wij geen enkele vorm van algemene voorwaarden van hen ontvangen vooraf of na het tekenen van de orderbevestiging.
Op de orderbevestiging heeft hij dan ook het volgende genoteerd:
3 maand garantie op motor en versnellingsbak. Verder ziet klant af van enige vorm van garantie.
Omdat de verkoper nogal onbeschoft reageerde toen ik hem corrigeerde over de prijs, (we zouden nl onze huidige auto inruilen en €1950 bijbetalen, hij maakte daar €2000,- van) heb ik hem later gebeld en gezegd dat ik hier niet van gecharmeerd was. Hij bood zijn excuses aan en zou de auto met nieuwe apk afleveren om ons tegemoet te komen. Wij gingen akkoord.
Helaas konden wij wegens omstandigheden achteraf de auto niet meer kopen. We hebben zsm gebeld met de garage. Ons werd verteld dat we nog van de verkoper zouden horen.
Een week later ontvingen wij een aangetekende brief. Hierin stond dat wij 15% van het aankoopbedrag moesten betalen vanwege de annulering.
Het gaat om een bedrag van €1012.50 dus dit ging ons niet in de koude kleren zitten.
We hebben gebeld met de garage en zij meldden ons dat dit "algemeen bepaald" was. Ook bevestigde de verkoper dat hij ons niet had voorzien van algemene voorwaarden. Hoe heb ik dan ooit moeten weten dat wij 15% annuleringskosten zouden moeten betalen?? Was mijn verweer. Waarop hij meldde dat we het dan maar hadden moeten google-en...
Juridisch loket gebeld, kvk nagelopen en blijkt dat zij verzaakt hebben op de informatieplicht. Ook zagen wij af van bovag garantie en nu na een mail te hebben gestuurd over informatieplicht, sturen ze ons de voorwaarden van Bovag garantie?? waarin staat dat de 15% annuleringskosten nvt zijn als koper hier schriftelijk vanaf ziet...Hebben ze zelf notabene gearceerd.
En daarbij hadden deze voorwaarden dan al vooraf verstrekt moeten worden. Ook hebben zij dit zelf van een site gehaald en staan deze dus niet bij hun op de site.
Op de factuur staat dat de leveringsvoorwaarden gedeponeerd staan onder bepaald nr bij kvk. Wil ik deze inzien moet ik €9,- betalen.
Laat ik dit nu maar naar de rechter gaan..of zijn er nog andere mogelijkheden??