Laptop kapot in de Garantie, maar zelf voor kosten opdraaien
Geplaatst: 05 mei 2009 15:16
Geachte allemaal,
Het volgende is aan de hand.
Gisteren kreeg ik op mijn scherm een melding van de fabrikant van mijn laptop, een aanbevolen update voor mijn Bios. ze bevolen het ten hoogste aan om dit te doen stond in het bericht. Dus ja als de fabrikant het zelf aangeeft lijkt me dat ook noodzakelijk, toch? na dat ik het programma had gedownload en de instructies goed had opgevolgt liep de Laptop muurvast. Ik heb hem maar gewoon even zijn gang laten gaan met vast staan . Na ongeveer een uur melde hij zich af en ging uit. Ik dacht o nu is ie klaar, helaas want toen ik heb opstarte, gaf hij zwart scherm en een lange en 2 korte piepjes voor de rest deed hij niets meer.
Nu heb ik gebeld met de fabrikant en we hebben wat dingen qua hardware matig resetten geprobeerd, maar hij blijft niks meer doen.
De fabrikant zegt nu dat ze hem wel kunnen maken, maar dat ik voor alle kosten moet opdraaien, omdat dit namelijk niet onder de garantie valt.
De laptop is hoogstens 3 maanden oud.
Mogen ze hier dan zomaar kosten voor in rekening brengen?
Al vast bedankt voor elk antwoord.
Met vriendelijke groet,
Personal
Het volgende is aan de hand.
Gisteren kreeg ik op mijn scherm een melding van de fabrikant van mijn laptop, een aanbevolen update voor mijn Bios. ze bevolen het ten hoogste aan om dit te doen stond in het bericht. Dus ja als de fabrikant het zelf aangeeft lijkt me dat ook noodzakelijk, toch? na dat ik het programma had gedownload en de instructies goed had opgevolgt liep de Laptop muurvast. Ik heb hem maar gewoon even zijn gang laten gaan met vast staan . Na ongeveer een uur melde hij zich af en ging uit. Ik dacht o nu is ie klaar, helaas want toen ik heb opstarte, gaf hij zwart scherm en een lange en 2 korte piepjes voor de rest deed hij niets meer.
Nu heb ik gebeld met de fabrikant en we hebben wat dingen qua hardware matig resetten geprobeerd, maar hij blijft niks meer doen.
De fabrikant zegt nu dat ze hem wel kunnen maken, maar dat ik voor alle kosten moet opdraaien, omdat dit namelijk niet onder de garantie valt.
De laptop is hoogstens 3 maanden oud.
Mogen ze hier dan zomaar kosten voor in rekening brengen?
Al vast bedankt voor elk antwoord.
Met vriendelijke groet,
Personal