Pagina 1 van 1

Repareren door proberen op kosten van de klant.

Geplaatst: 05 mei 2009 20:06
door Casparus
Uit eigen ervaring, maar uit auto-fora blijkt dat de foutmeldingen uit motormanagement systemen onbetrouwbaar zijn. Zelfs gerenommeerde dealers gaan dan maar proberen 'of dat het is'. Nieuwe lambda sonde (220 Euro), jammer dat is het toch niet helemaal, we moeten maar verder zoeken. De sonde kan niet retour, dus die moet je gewoon betalen, of het nou geholpen heeft of niet. Het zou fijn zijn als RADAR aan dit soort raparatiemethoden eens aandacht zou besteden :( .

Re: Repareren door proberen op kosten van de klant.

Geplaatst: 10 mei 2009 12:28
door troubleshooter
Dit ligt aan het MMS en de daarin toegepaste multi codes.
Een defect genereert meestal meerdere foutmeldingen tegelijk waardoor een verkeerde foutcode wordt aangegeven.
Om deze reden zal de monteur toch trachten de storing te lokaliseren door alle mogelijke oorzaken te testen.
Het kost geld, daar is niets aan te doen.

CSC (Car-Service-Center)

Re: Repareren door proberen op kosten van de klant.

Geplaatst: 11 mei 2009 10:10
door Casparus
Ik weet ook uit eigen ervaring dat het motormanagement niet altijd eenduidig de fout aan geeft, maar dat neemt mijn kritiek niet weg. Op technisch niveau zouden de autofabrikanten meer moeite moeten doen om de diagnose te verbeteren. Ik weet wel dat de brandstofregeling dynamisch is en afhangt van verschillende componenten, maar P0170: fuel trim malfunction: lekker vaag zeg.

Voor een meer klantvriendelijke behandeling zouden dealers in elk geval een set uitwissel onderdelen kunnen hebben. Ik zie in fora dat de algemene autobedrijven nog wel eens moeite doen om een onderdeel tijdelijk met een andere auto uit te wisselen.

Re: Repareren door proberen op kosten van de klant.

Geplaatst: 27 mei 2009 18:15
door een goede kijk
Het geintje koste mij laats een nieuwe auto computer en nog geen resultaat

€ 1200 kwijt

Bedankt Renault