Pagina 1 van 1
Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 06 mei 2009 06:48
door sylwester
Onlangs vraagde ik voor mij kenissen internet aan via Vodafone,voor de laptop.
Bij kenissen met duits paspoort ging het vlekkeloos,binnen 2 dagen hadden ze het binnen.
Maar bij kennis met pools paspoort gaat het niet lukken volgens mij.
Kennis is gewoon nieuw en vers in Nederland zoals die duitse kennissen,dus geen melding bij BKR of zo.
Heb Vodafone klanten service benaderd en situatie uitgelegd,helaas had de medewerkster geen oor naar en het was onmogelijk voor haar dat het om discriminatie ging.
Heb alles gedocumenteerd en heb alle bewijzen daarvan dus ik kan wel aantonen dat Vodafone zich schuldig maakt aan discriminatie.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen met vodafone dan wel met andere telco?
Ik laat bovendien niet bij zitten en ga verdere stappen ondernemen want dat kan gewoon niet,het gaat om de principe.
Re: Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 06 mei 2009 07:35
door jor
Geplaatst op 06 Mei 2009 06:48 door sylwester
Bij kenissen met duits paspoort ging het vlekkeloos,binnen 2 dagen hadden ze het binnen.
Maar bij kennis met pools paspoort gaat het niet lukken volgens mij.
Kennis is gewoon nieuw en vers in Nederland
Ik weet niet wat Vodafone hier verkeerd doet, je vertelt zelf dat de persoon vers(pas) in Nederland is.Het aangaan van een meerjarencontract is natuurlijk een risico en mag de provider gewoon weigeren.Er zijn zat Nederlanders die ook geen contract krijgen. Met discriminatie heeft het mijn inziens niets te maken, met risicoafweging des te meer.Het kan bv meer gaan over vast werk/inkomen/woonruimte.vast adres enz.Die situatie vertel je niets over en daarom is het hier in ieder geval niet te bekijken of Vodafone ernaast zit.
M.G. Jor.
Re: Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 06 mei 2009 12:45
door sylwester
Zowel duitse als poolse kennissen zijn vers in Nederland,dus daar ligt het niet aan.
Re: Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 06 mei 2009 19:38
door jelle.
Om meteen te spreken van discriminatie wanneer de ene aanvraag met een buitenlands paspoort wordt afgewezen en de ander niet, is natuurlijk volstrekte onzin. Zoals Jor hierboven al zegt, een provider mag een dergelijke aanvraag gewoon weigeren, of dat nou een Nederlander, een Amerikaan, een Duitser, een Pool of een Rus is.
Persoonlijk vind ik het opvallend dat sowieso iemand met een buitenlands paspoort een mobiel contract (voor op je laptop) kan afsluiten zonder verdere borg of wat dan ook, maar ik weet niet precies hoe Vodafone daar in te werk gaat.
Re: Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 06 mei 2009 23:16
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADARr***CENSUUR! TROS RADAR
Re: Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 07 mei 2009 12:52
door sylwester
wacht maar tot dat jullie iets soortgelijks mee maken,dan ga je anders piepen.
En dan zal je ook gediscrimineerd voelen.
Onder de mom van 'risico analyse' kun je natuurlijk hele boel dingen laten vallen.
Maar ja,ik heb mijn ei wel kwijt.
Re: Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 07 mei 2009 17:22
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Re: Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 07 mei 2009 18:33
door sylwester
Daar heb je gelijk in.
Maar waarom zou een Pool meer risicos met zich brengen dan een Nederlander en/of Duitser?
Ze zijn alle drie europeanen ,toch?
Re: Discriminatie door Vodafone
Geplaatst: 07 mei 2009 20:10
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR e***CENSUUR! TROS RADAR