Pagina 1 van 1

schilder in gebreke

Geplaatst: 06 mei 2009 13:05
door Skye1973
Hallo,

Ik ben nieuw en hoop dat mijn probleem hier op de juiste plaats is, anders... sorry

Wij zijn vorig jaar in zee gegaan met een schilder die de buitenboel zou schilderen voor ons. Maar deze jongen komt zijn afspraken telken weer niet na, idd we zijnvanaf vorig jaar juni al bezig om de buiteboel geschilderd te krijgen en het is nog steeds niet af. Nu zal ik jullie (voorlopig) de details besparen maar ik heb hem nu eede volgende brief gestuurd en wil wetenof ik hier goed aan heb gedaan en f we hiermee in ons recht staan, wij hebben helaas geen rechtsbijstandverzekering...... maar die komt er nu dus wel.

Geachte heer …,

Tot onze spijt hebben wij moeten concluderen dat u ondanks diverse toezeggingen van uw kant nog steeds de afspraken niet nakomt. U hebt middels diverse contacten met ons, zowel telefonisch, per SMS als persoonlijk aangegeven dat de werkzaamheden eindelijk zouden worden afgerond. De meeste keren dat wij afspraken maakte bent u deze niet nagekomen. Meerdere malen kwam u niet opdagen en moesten wij het initiatief nemen om u na te bellen. En elke keer had u weer een excuus, zoals de vele malen dat u aangaf dat u ziek was, of andere “belangrijke dingen”moest doen. Ook hebt u vele malen excuses aangeboden en verbetering beloofd. Hiermee hebt u dus aangegeven dat u erkend dat de gang van zaken van uw zijde niet is zoals deze volgens contract is opgesteld. Wij hebben u alle mogelijkheid geboden om aan de slag te gaan, u hebt zelfs een huissleutel tot uw beschikking gekregen zodat u niet afhankelijk bent van onze aanwezigheid.

Wij willen u er met klem op wijzen dat wij met u in 2008 een overeenkomst zijn aangegaan voor het buitenschilderwerk van onze woning en u verplicht bent zich te houden aan deze contractueel vastgelegde overeenkomst. Ons eerste contract is met wederzijds overeenstemmen in november overgegaan in een nieuw bindend en door beide partijen ondertekend contract en heeft betrekking op het laatste deel van de werkzaamheden. Deze brief heeft betrekking op de afspraken die zijn vastgelegd in het laatste contract. De reden dat u de daarop vastgelegde afspraken tot op heden niet bent nagekomen omdat u andere werkzaamheden had is voor ons niet relevant omdat in het contract duidelijk staat dat onze woning uw “eerste klus in 2009” zou zijn voor u. Uiteraard houden wij rekening met het feit dat de voorgevel nog gereinigd moest worden, wat inmiddels gebeurd is, maar dit had geen invloed op de werkzaamheden aan de andere zijden van onze woning welke al afgerond hadden kunnen zijn. U geeft elke keer overmatig uitleg over uw persoonlijke tegenslagen die uw wanprestatie moet verklaren maar hier hebben wij geen boodschap aan. Wij hebben met u géén persoonlijke maar een strikt zakelijk contract en dit willen wij ook enkel zakelijk benaderen.

Tot op heden zijn wij uitermate coulant omgegaan met uw wanprestatie. Het is inmiddels een feit dat u zowel contractueel vastgelegde afspraken als mondeling gemaakte afspraken, niet nakomt. Wij stellen u bij deze officieel in gebreke.

Wij bieden u nog eenmaal de mogelijkheid om de werkzaamheden zelf af te ronden. Wij willen u de tijd geven tot 30 mei 2009 om het schilderwerk conform het contract af te ronden. Zo niet dan beschouwen wij het contract als ontbonden wegens wanprestatie. Omdat het op dat moment contractbreuk is van uw zijde eisen wij schadeloosstelling. Wij zullen bij het niet nakomen van de afspraken de resterende werkzaamheden officieel laten taxeren door een onafhankelijke erkende schilder. De meerkosten die het afronden van de werkzaamheden door een andere partij met zich meebrengen zullen wij voor aanvang van de werkzaamheden bij u deponeren. Concreet betekent dit dat als de kosten van het afronden van het schilderwerk hoger zijn dan de €700,= die u volgens contract nog van ons dient te ontvangen deze voor uw rekening komen. Dit gebeurt enkel als u niet vóór 30 mei 2009 aan uw contractuele verplichtingen voldoet. De keuze is dus aan u.

Voorts eisen wij van u, bij het niet kunnen vinden in bovenstaande, vóór 14 mei 2009 een schriftelijke reactie. Bij uitblijven van een schriftelijke reactie betekent dit u dat zich kunt vinden in bovenstaande.

Deze brief ontvangt u per aangetekende post.

Met vriendelijke groeten,

Re: schilder in gebreke

Geplaatst: 07 mei 2009 07:08
door sjoegel
Nette en perfecte brief. U heeft helemaal geen rechtsbijstandverzekering nodig. De brief bevat alle benodigde juridisch relevante elementen. Ik dnek dat hij eieren voor zijn geld kiest en het alsnog rap afmaakt.

Re: schilder in gebreke

Geplaatst: 20 mei 2009 09:58
door Skye1973
De schilder in kwestie heeft deze mail gestuurd:


Ik ben zeker in gebreken getreden vandaag en de afgelopen dagen, daar heeft u volkomen gelijk in. Nu is het feit dat mijn moeder vanacht is overleden en dat dat onverwachts en heel snel is gegaan de afgelopen dagen. Ik vind het enorm klootte hoe het loopt en dat het bij u gebeurd, dit verdienen jullie niet.
Maar om op uw brief terug te komen:Ik ben per direct gestopt met werken dit om bij me familie te zijn en te helpen met de voorbereidingen op de crematie midden/eind volgende week.
k wil het heel graag in 1 keer afmaken bij u conform afspraak ,maar ik pak pas weer het werk op in laatste week van mei of 1 week van juni afhankelijk van hoe ik me voel en alles loopt de komende weken.
Is dit niet voldoende voor jullie, dan moeten jullie het maar laten taxeren, maar ik zorg ook voor een onafhankelijke second opinie.
Wat ik voor stel is dat ik laatste week mei of 1ste week juni bij jullie start en dan is het binnen 1 week af, gaan jullie daar niet mee akkoord dan laten we het beiden taxeren.Ik heb nu belangrijkere dingen aan me hoofd en dat is bezig zijn met het afscheid nemen van mijn moeder en er zijn voor mijn familieNogmaals mijn excuses en ik hoop dat we het de laatste week van mei of 1ste week van juni conform afspraak kunnen afmaken


Wij hebben hem die ene week gegeven en hem gemeldd at de deadline nu staat op 6 juni. Msschien stom maar wat kan je verwachten van iemand waarvan net zijn moeder is overleden. Maar hebben vervolgens niks meer van hem vernomen, hem meerdere malen gemaild, en geprobeert te bellen maar zijn telefoon staat uit en zijn mail beantwoord hij niet.

Ik heb hier inmiddels flink pijn in mijn buik van en weet niet meer wat ik nog kan doen. aangifte?? Jurist in de hand nemen?? alvast een andere schilder laten taxeren??

gr. Sonja

Re: schilder in gebreke

Geplaatst: 20 mei 2009 10:12
door sjoegel
Zou hem een aangetekende brief sturen met bericht van ontvangst dat U, nu hij ondanks uw meerdere pogingen tot het leggen van contact, niet is komen opdagen, de zaak door een andere schilder laat afmaken. Een vervelende sitatie met alleen maar verliezers. Het verliezen van je moeder is erg maar geen reden zo met je werk-zaken om te springen. Een jurist kost U alleen maar geld en de situatie is niet heel complex.

Re: schilder in gebreke

Geplaatst: 20 mei 2009 10:35
door skrabedoelie
Als de deadline 6 juni is wat is dan het probleem? Voor zover ik weet is het dat nog niet! we zitten zelfs nog niet in de laatste week van mei!