schilder in gebreke
Geplaatst: 06 mei 2009 13:05
Hallo,
Ik ben nieuw en hoop dat mijn probleem hier op de juiste plaats is, anders... sorry
Wij zijn vorig jaar in zee gegaan met een schilder die de buitenboel zou schilderen voor ons. Maar deze jongen komt zijn afspraken telken weer niet na, idd we zijnvanaf vorig jaar juni al bezig om de buiteboel geschilderd te krijgen en het is nog steeds niet af. Nu zal ik jullie (voorlopig) de details besparen maar ik heb hem nu eede volgende brief gestuurd en wil wetenof ik hier goed aan heb gedaan en f we hiermee in ons recht staan, wij hebben helaas geen rechtsbijstandverzekering...... maar die komt er nu dus wel.
Geachte heer …,
Tot onze spijt hebben wij moeten concluderen dat u ondanks diverse toezeggingen van uw kant nog steeds de afspraken niet nakomt. U hebt middels diverse contacten met ons, zowel telefonisch, per SMS als persoonlijk aangegeven dat de werkzaamheden eindelijk zouden worden afgerond. De meeste keren dat wij afspraken maakte bent u deze niet nagekomen. Meerdere malen kwam u niet opdagen en moesten wij het initiatief nemen om u na te bellen. En elke keer had u weer een excuus, zoals de vele malen dat u aangaf dat u ziek was, of andere “belangrijke dingen”moest doen. Ook hebt u vele malen excuses aangeboden en verbetering beloofd. Hiermee hebt u dus aangegeven dat u erkend dat de gang van zaken van uw zijde niet is zoals deze volgens contract is opgesteld. Wij hebben u alle mogelijkheid geboden om aan de slag te gaan, u hebt zelfs een huissleutel tot uw beschikking gekregen zodat u niet afhankelijk bent van onze aanwezigheid.
Wij willen u er met klem op wijzen dat wij met u in 2008 een overeenkomst zijn aangegaan voor het buitenschilderwerk van onze woning en u verplicht bent zich te houden aan deze contractueel vastgelegde overeenkomst. Ons eerste contract is met wederzijds overeenstemmen in november overgegaan in een nieuw bindend en door beide partijen ondertekend contract en heeft betrekking op het laatste deel van de werkzaamheden. Deze brief heeft betrekking op de afspraken die zijn vastgelegd in het laatste contract. De reden dat u de daarop vastgelegde afspraken tot op heden niet bent nagekomen omdat u andere werkzaamheden had is voor ons niet relevant omdat in het contract duidelijk staat dat onze woning uw “eerste klus in 2009” zou zijn voor u. Uiteraard houden wij rekening met het feit dat de voorgevel nog gereinigd moest worden, wat inmiddels gebeurd is, maar dit had geen invloed op de werkzaamheden aan de andere zijden van onze woning welke al afgerond hadden kunnen zijn. U geeft elke keer overmatig uitleg over uw persoonlijke tegenslagen die uw wanprestatie moet verklaren maar hier hebben wij geen boodschap aan. Wij hebben met u géén persoonlijke maar een strikt zakelijk contract en dit willen wij ook enkel zakelijk benaderen.
Tot op heden zijn wij uitermate coulant omgegaan met uw wanprestatie. Het is inmiddels een feit dat u zowel contractueel vastgelegde afspraken als mondeling gemaakte afspraken, niet nakomt. Wij stellen u bij deze officieel in gebreke.
Wij bieden u nog eenmaal de mogelijkheid om de werkzaamheden zelf af te ronden. Wij willen u de tijd geven tot 30 mei 2009 om het schilderwerk conform het contract af te ronden. Zo niet dan beschouwen wij het contract als ontbonden wegens wanprestatie. Omdat het op dat moment contractbreuk is van uw zijde eisen wij schadeloosstelling. Wij zullen bij het niet nakomen van de afspraken de resterende werkzaamheden officieel laten taxeren door een onafhankelijke erkende schilder. De meerkosten die het afronden van de werkzaamheden door een andere partij met zich meebrengen zullen wij voor aanvang van de werkzaamheden bij u deponeren. Concreet betekent dit dat als de kosten van het afronden van het schilderwerk hoger zijn dan de €700,= die u volgens contract nog van ons dient te ontvangen deze voor uw rekening komen. Dit gebeurt enkel als u niet vóór 30 mei 2009 aan uw contractuele verplichtingen voldoet. De keuze is dus aan u.
Voorts eisen wij van u, bij het niet kunnen vinden in bovenstaande, vóór 14 mei 2009 een schriftelijke reactie. Bij uitblijven van een schriftelijke reactie betekent dit u dat zich kunt vinden in bovenstaande.
Deze brief ontvangt u per aangetekende post.
Met vriendelijke groeten,
Ik ben nieuw en hoop dat mijn probleem hier op de juiste plaats is, anders... sorry
Wij zijn vorig jaar in zee gegaan met een schilder die de buitenboel zou schilderen voor ons. Maar deze jongen komt zijn afspraken telken weer niet na, idd we zijnvanaf vorig jaar juni al bezig om de buiteboel geschilderd te krijgen en het is nog steeds niet af. Nu zal ik jullie (voorlopig) de details besparen maar ik heb hem nu eede volgende brief gestuurd en wil wetenof ik hier goed aan heb gedaan en f we hiermee in ons recht staan, wij hebben helaas geen rechtsbijstandverzekering...... maar die komt er nu dus wel.
Geachte heer …,
Tot onze spijt hebben wij moeten concluderen dat u ondanks diverse toezeggingen van uw kant nog steeds de afspraken niet nakomt. U hebt middels diverse contacten met ons, zowel telefonisch, per SMS als persoonlijk aangegeven dat de werkzaamheden eindelijk zouden worden afgerond. De meeste keren dat wij afspraken maakte bent u deze niet nagekomen. Meerdere malen kwam u niet opdagen en moesten wij het initiatief nemen om u na te bellen. En elke keer had u weer een excuus, zoals de vele malen dat u aangaf dat u ziek was, of andere “belangrijke dingen”moest doen. Ook hebt u vele malen excuses aangeboden en verbetering beloofd. Hiermee hebt u dus aangegeven dat u erkend dat de gang van zaken van uw zijde niet is zoals deze volgens contract is opgesteld. Wij hebben u alle mogelijkheid geboden om aan de slag te gaan, u hebt zelfs een huissleutel tot uw beschikking gekregen zodat u niet afhankelijk bent van onze aanwezigheid.
Wij willen u er met klem op wijzen dat wij met u in 2008 een overeenkomst zijn aangegaan voor het buitenschilderwerk van onze woning en u verplicht bent zich te houden aan deze contractueel vastgelegde overeenkomst. Ons eerste contract is met wederzijds overeenstemmen in november overgegaan in een nieuw bindend en door beide partijen ondertekend contract en heeft betrekking op het laatste deel van de werkzaamheden. Deze brief heeft betrekking op de afspraken die zijn vastgelegd in het laatste contract. De reden dat u de daarop vastgelegde afspraken tot op heden niet bent nagekomen omdat u andere werkzaamheden had is voor ons niet relevant omdat in het contract duidelijk staat dat onze woning uw “eerste klus in 2009” zou zijn voor u. Uiteraard houden wij rekening met het feit dat de voorgevel nog gereinigd moest worden, wat inmiddels gebeurd is, maar dit had geen invloed op de werkzaamheden aan de andere zijden van onze woning welke al afgerond hadden kunnen zijn. U geeft elke keer overmatig uitleg over uw persoonlijke tegenslagen die uw wanprestatie moet verklaren maar hier hebben wij geen boodschap aan. Wij hebben met u géén persoonlijke maar een strikt zakelijk contract en dit willen wij ook enkel zakelijk benaderen.
Tot op heden zijn wij uitermate coulant omgegaan met uw wanprestatie. Het is inmiddels een feit dat u zowel contractueel vastgelegde afspraken als mondeling gemaakte afspraken, niet nakomt. Wij stellen u bij deze officieel in gebreke.
Wij bieden u nog eenmaal de mogelijkheid om de werkzaamheden zelf af te ronden. Wij willen u de tijd geven tot 30 mei 2009 om het schilderwerk conform het contract af te ronden. Zo niet dan beschouwen wij het contract als ontbonden wegens wanprestatie. Omdat het op dat moment contractbreuk is van uw zijde eisen wij schadeloosstelling. Wij zullen bij het niet nakomen van de afspraken de resterende werkzaamheden officieel laten taxeren door een onafhankelijke erkende schilder. De meerkosten die het afronden van de werkzaamheden door een andere partij met zich meebrengen zullen wij voor aanvang van de werkzaamheden bij u deponeren. Concreet betekent dit dat als de kosten van het afronden van het schilderwerk hoger zijn dan de €700,= die u volgens contract nog van ons dient te ontvangen deze voor uw rekening komen. Dit gebeurt enkel als u niet vóór 30 mei 2009 aan uw contractuele verplichtingen voldoet. De keuze is dus aan u.
Voorts eisen wij van u, bij het niet kunnen vinden in bovenstaande, vóór 14 mei 2009 een schriftelijke reactie. Bij uitblijven van een schriftelijke reactie betekent dit u dat zich kunt vinden in bovenstaande.
Deze brief ontvangt u per aangetekende post.
Met vriendelijke groeten,