| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon warmterekening
Nuon warmterekening
Ik heb even een vraag. Ik woon sinds november in een woning waar er sprake is van stadsverwarming. in mijn vorige woning had ik het niet. Ik kreeg eind januari een rekening van ongeveer € 1300,00 voor stadsverwarming. Ik vroeg aan hun waarom het bedrag zo hoog was voor een periode van ongeveer drie maanden. Er werd mij verteld dat ik in de duurste maand in de woning gekomen was en dat ik daarom zoveel moest betalen. Ik vertelde dat ik dit raar vond omdat de andere bewoners die over een jaar verdeeld moest betalen. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt en kan iemand mij adviseren wat ik moet doen. Ik heb al een betalingsregeling getroffen, maar wil toch weten wat ik er aan kan doen.
Re: Nuon warmterekening
ff objectief bekeken.
Je verstookt het meeste gas in december, januari, februari. Onze 2008/2009 winter is voor Nederlandse begrippen best streng geweest.
Je moest totaal betalen: € 1300,00
Deel je dit over 12 maanden (1 jaar) zou je op 108 euro per maand uitkomen. Dit klinkt een stuk beter in je oren waarschijnlijk en lijkt/klinkt normaal.
Deel je dit door 3 maanden kom je op 433 euro per maand.
Omdat je nu veel betaald hebt zul je zien dat je op de volgende jaarafrekening (waarschijnlijk) relatief veel geld zult terugkrijgen.
Elke energiebedrijf kan een herberekening van het voorschot maken. Geef gewoon over 3-4 maanden nog een keer je meterstanden door en vraag voor een voorschotherberekening. Dan weet je zeker dat je op het einde als de jaarafrekening komt je goed zit.
Ter info:
Een voorschot wordt altijd berekend over een verbruik van 12 maanden. Als je je aanmeldt en je krijgt een jaarafrekening over korter dan 12 maanden kunnen er wel eens grote verschillen optreden vooral als de periode winter of zomer er net buiten valt.
Je verstookt het meeste gas in december, januari, februari. Onze 2008/2009 winter is voor Nederlandse begrippen best streng geweest.
Je moest totaal betalen: € 1300,00
Deel je dit over 12 maanden (1 jaar) zou je op 108 euro per maand uitkomen. Dit klinkt een stuk beter in je oren waarschijnlijk en lijkt/klinkt normaal.
Deel je dit door 3 maanden kom je op 433 euro per maand.
Omdat je nu veel betaald hebt zul je zien dat je op de volgende jaarafrekening (waarschijnlijk) relatief veel geld zult terugkrijgen.
Elke energiebedrijf kan een herberekening van het voorschot maken. Geef gewoon over 3-4 maanden nog een keer je meterstanden door en vraag voor een voorschotherberekening. Dan weet je zeker dat je op het einde als de jaarafrekening komt je goed zit.
Ter info:
Een voorschot wordt altijd berekend over een verbruik van 12 maanden. Als je je aanmeldt en je krijgt een jaarafrekening over korter dan 12 maanden kunnen er wel eens grote verschillen optreden vooral als de periode winter of zomer er net buiten valt.
Hallo zjwaemke, bedankt voor het reageren. Als het zo uitgelegd wordt snap ik het wel. Ik zal je advies opvolgen en over ongeveer twee maanden vragen voor een voorschotherberekening, nadat ik de nieuwe meterstanden heb doorgegeven
succes ermee!